ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لاجیتک با معرفی MX Ergo ماوس های مجهز به ترک بال را بار دیگر به بازار می فرستد

چندین سال پیش در دنیای تکنولوژی ایده ای مطرح شد که چرخواندن ترَک بال (توپک) روی یک ماوس ثابت برای تکان دادن نشانگر در رابط کاربری کامپیوتر، راحت تر از جا به جا کردن ماوس ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

چندین سال پیش در دنیای تکنولوژی ایده ای مطرح شد که چرخواندن ترَک بال (توپک) روی یک ماوس ثابت برای تکان دادن نشانگر در رابط کاربری کامپیوتر، راحت تر از جا به جا کردن ماوس روی یک پَد خواهد بود که البته همان طور که اکنون می دانیم، ایده مذکور موفق نشد کاربران را متقاعد کرده و بازار را به دست بگیرد.

با این حال استفاده از ترَک بال طرفدارانی هم دارد و بعضی شرکت ها، هر از گاهی یک مدل از ماوس های مجهز به توپک را وارد بازار می کنند که در تازه ترین مورد، کمپانی سوئیسی لاجیتک ماوس «MX Ergo» را معرفی کرده است.

M570
MX Ergo

جالب است بدانید که آخرین ماوس مجهز به ترَک بال لاجیتک در سال 2010 و با نام «M570» معرفی شده بود و حالا پس از 7 سال، مدل جدید با امکانات و ارگونومی بالاتر در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

MX Ergo به یک لولا برای تنظیم زاویه نسبت به سطح مجهز شده است

به گفته لاجیتک، MX Ergo تا 20 درصد کمتر از ماوس های معمولی باعث بروز خستگی در مچ و عضلات دست شده، و با برخورداری از یک لولای قابل تنظیم (بین 0 تا 20 درجه) امکان انتخاب راحت ترین حالت را برای کاربر فراهم می کند. سازنده همچنین امکان کاهش و افزایش حساسیت ترَک بال را فراهم کرده که در انجام امور متفاوت، دقت لازم را فراهم خواهد کرد.

ماوس مورد بحث به باتری قابل شارژ از طریق کابل Micro-USB مجهز شده و با هربار شارژ، تا چهار ماه انرژی لازم را در اختیار خواهد داشت. در مورد قیمت و زمان عرضه نیز باید گفت که لاجیتک اعلام کرده محصول جدید، تا یک ماه آینده و با قیمت 100 دلار (ابتدا در آمریکای شمالی) به دست مشتریان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی