ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اپل نمایشگر آیفون X را «سوپر رتینا» می نامند؟

همان طور که اطلاع یافتید، اپل امشب از موبایل ویژه و پریمیوم خودش به نام «آیفون X» رونمایی کرد، حرکتی که به زعم آنها «بزرگ ترین جهش به سمت جلو پس از معرفی آیفون اصلی» ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۴۵

همان طور که اطلاع یافتید، اپل امشب از موبایل ویژه و پریمیوم خودش به نام «آیفون X» رونمایی کرد، حرکتی که به زعم آنها «بزرگ ترین جهش به سمت جلو پس از معرفی آیفون اصلی» به شمار می رود.

آنچه در نگاه اول در مورد آیفون X جلب توجه می کند، فقدان دکمه هوم سخت افزاریست که البته به همین دلیل، نمایشگر 5.8 اینچی لبه تا لبه، تقریباً تمام پنل جلویی را در بر گرفته است. با پیروی از رسم شرکت های سازنده موبایل در سال 2017، اپل هم نمایشگر جدیدش را «سوپر رتینا دیسپلی» (Super Retina Display) نامیده.

اما این نام واقعاً به چه معناست؟ اگر هیاهوی تبلیغاتی را کنار بگذاریم، منظور اپل از سوپر رتینا، پنلی با رزولوشن 1125×2436 پیکسل است که با استفاده از فناوری OLED ساخته شده.

رزولوشن فوق، تراکم 458 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می آورد که در دنیای آیفون تاکنون سابقه نداشته (البته این مقدار تراکم پیکسلی برای موبایل های اندرویدی حکم خاطره را دارد).

نمایشگر OLED آیفون X چندین ویژگی شاخص دارد که از بین آنها می توان به پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن و HDR10 برای نمایش محتوای HDR، نسبت کنتراست 1000000:1، تاچ سه بعدی، و پشتیبانی از فناوری True Tone اشاره کرد.

البته از آنجا که دکمه فیزیکی هوم وجود ندارد، برای باز کردن قفل آیفون 8 باید از روش های نرم افزاری استفاده کنید. مثلاً با ضربه زدن روی نمایشگر می توانید آیفون X را از حالت خواب درآورید، یا با سوایپ به سمت بالا به صفحه هوم منتقل می شوید. ترکیب این جسچرها با فناوری تاچ سه بعدی می تواند فقدان دکمه هوم فیزیکی را جبران نماید.

در مجموع، به نظر می رسد علاقه مندان به آیفون X نمایشگر فوق العاده ای را در موبایل بعدی خود خواهند داشت و اپل از این نظر به پرچمداران اندرویدی بازار نزدیک می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Ali
    Ali | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    اسپیکر چی میگه وسط صفحه نمایش

    ???????????????????????????????????

    • shaygan shok
      shaygan shok | ۱ آذر ۱۳۹۶

      :|؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی