ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکام گیمز 96 به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه جشنواره بازی های رایانه ای الکام گیمز  با حضور مدیران نظام صنفی رایانه ای، مدیران وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین گیمرهای حاضر، صبح امروز برگزار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

مراسم اختتامیه جشنواره بازی های رایانه ای الکام گیمز  با حضور مدیران نظام صنفی رایانه ای، مدیران وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین گیمرهای حاضر، صبح امروز برگزار شد. این مراسم که سال گذشته بخشی از جشنواره الکامپ بود امسال به طور مجزا در باغ کتاب تهران برگزار گشت.

مشخصاً انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک جمهوری اسلامی ایران در نظر داشت تا بر خلاف سال گذشته الکام گیمز جدا از نمایشگاه الکامپ و در فضایی مجازا انجام شود. نبود فضای کافی، برگزاری نمایشگاه TGS چند هفته قبل از این رقابت ها و همچنین مشکلات برخی از اسپانسرهای خارجی را می توان از دلایل این اتفاق برشمرد.

جالب است بدانید مراحل مقدماتی این مسابقات که شامل بخش های موبایل، نوت‌بوک، پی‌سی و کنسول بود، به طور آنلاین انجام شده و فقط فینال آن به صورت حضوری از ۱۹ تا ۲۵ شهریور برگزار شد.

مبارزه در خلیج عدن، شتاب در شهر، ارتش های فرازمینی از بازی های ایرانی این مسابقات بوده و می توان از  PES17، FIFA17، DOTA 2، Counter Strike:GO  بعنوان بازی های خارجی این دوره نام برد.

همچنین جشنواره بازی‌های موبایلی «بازی جام» قسمتی از این مسابقات بود که از اردیبهشت ماه سال جاری به صورت سراسری و بر روی اپلیکیشن موبایل «بازی جام» و با پیام « ایرانی، ایرانی بازی کن و بازی ایرانی هم کالای ایرانی است» برگزار شده بود و ۳۵ هزار نفر نیز در 3 رشته بازی موبایلی ایرانی به بازی پرداخته بودند.

«پرشیا گیم» مجری الکام گیمز این رویداد را به صورتی در فضایی 900 متری پذیرا شد که به گفته «ناصر سعادت» از ۲۵۰۰ ثبت‌نام کننده در این رویداد ۱۲۰۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که در مراسم اختتامیه اصلی الکام گیمز حضور داشت اعلام کرد: «برای نخستین بار بانوان توانستند در مسابقه بازی‌های موبایلی شرکت کنند.»

مجموعاً 40 میلیون تومان به نفرات برتر این رقابت ها طی مراسم اختتامیه اهدا شد. همچنین این جشنواره در نظر دارد تیم برنده مسابقات کانتر را با همکاری وزارت جوانان و ورزش، به جام جهانی بازی های رایانه ای بوسان کره جنوبی اعزام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی