ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نبرد هوش مصنوعی میان هوآوی و اپل؛ وقتی چینی ها اهالی کوپرتینو را به سخره می گیرند

ظرافت در تبلیغات از جمله مباحثی است که هوآوی کمتر به خاطرش شناخته می شود، با این حال چندی پیش ویدیویی در اکانت فیسبوک این شرکت منتشر شد که از تبحر نسبتا بالای آن در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

ظرافت در تبلیغات از جمله مباحثی است که هوآوی کمتر به خاطرش شناخته می شود، با این حال چندی پیش ویدیویی در اکانت فیسبوک این شرکت منتشر شد که از تبحر نسبتا بالای آن در همین رابطه حکایت دارد.

این غول فناوری چینی که پیشتر با پشت سر گذاشتن اپل نامش را به عنوان دومین تولید کننده بزرگ موبایل در دنیا به ثبت رساند حالا ظاهرا «موتور عصبی» آیفون های جدید را نشانه گرفته و قصد دارد در این زمینه نیز رقیب آمریکایی را به زیر بکشد.

اما منظور از این موتور عصبی، سخت افزاری است که مشخصا برای انجام تسک های مرتبط با هوش مصنوعی نظیر تشخیص آبجکت ها، در آیفون تعبیه شده است.

با این حال هوآوی اعلام کرده که قصد دارد در تاریخ شانزدهم اکتبر مصادف با ۲۴ مهر امسال و همزمان با معرفی جدیدترین پرچمدارش با نام میت ۱۰، «موبایل واقعی پیشرو در زمینه هوش مصنوعی» را به جهانیان نشان دهد.

در واقع چشم بادامی های چینی ادعا می کنند که در دنیای هوش مصنوعی موبایل پیشرو هستند.

اما در اینجا لازم است اشاره کنیم که قرار دادن چیپ های اختصاصی هوش مصنوعی درون تلفن های همراه مزیتی بسیار بزرگ محسوب می شود چراکه با این کار سرعت پردازش این گجت ها به میزان چشم گیری بالا رفته و ضمن فراهم شدن عمر باتری بیشتر برای آنها، امنیت کاربرانشان هم به میزان چشمگیری ارتقاء می دهند.

اگر خاطرتان باشد ماه گذشته نیز در همین راستا هوآوی از جدیدترین سیستم روی چیپ خود به نام کایرین ۹۷۰ رونمایی کرد که واحد پردازنده عصبی ( NPU) مختص به خود را دارد.

این واحد درست مانند موتور عصبی اپل مجموعه ای از هسته های پردازشی درون چیپست موبایل را شامل می گردد که به طور اختصاصی کارهای مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده می گیرند. اما حالا هوآوی اعلام کرده که دستاوردهایش در این زمینه فراتر از توانمندی های اپل است.

میت ۹ با استفاده از یادگیری ماشینی سیستم عامل خود را با عادات کاربر وفق می دهد

البته باید یادآور شویم که پرچمدار قبلی این شرکت به نام میت ۹ با استفاده از یادگیری ماشینی سیستم عامل خود را با عادات کاربر وفق می دهد و همزمان توان پردازشی و مموری جداگانه ای را برای پراستفاده ترین تسک های کاربر در نظر می گیرد. اینکه چقدر این گفته با واقعیت مطابقت دارد مساله ایست که صرفا کاربران میت ۹ باید اعلام کنند، با این حال تلاش هوآوی برای استفاده از هوش مصنعی در سطح جهانی را می توان به فال نیک گرفت.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد پیش بینی میشود که موبایل واقعی مدنظر چینی ها هم به لحاظ سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری برای استفاده از هوش مصنوعی آماده شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    من یک هواوی میت سون دارم حالا سه ساله دستمه، یک هنگ ازش ندیدم، بجز نسخه اندرویدش که قدیمیه هنوز مثل یک پرچم دار برام کار میکنه، کاش میشد ، برای گوشیهای قدیمی مثل این نسخه جدید اندروید را پیدا کرد،

    • حسن حسینی
      حسن حسینی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

      سرچ کن کاستوم رام بریز روش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی