ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدو 1.52 میلیارد دلار روی تکنولوژی اتومبیل های خودران سرمایه گذاری می کند

کمپانی Baidu به تازگی خبر از سرمایه گذاری 10 میلیارد یوآنی (یا 1.52 میلیارد دلاری) روی تشکیلات اتومبیل های خودران خود داده است. این کمپانی چینی از مدت ها پیش مشغول توسعه تکنولوژی اتومبیل های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

کمپانی Baidu به تازگی خبر از سرمایه گذاری 10 میلیارد یوآنی (یا 1.52 میلیارد دلاری) روی تشکیلات اتومبیل های خودران خود داده است. این کمپانی چینی از مدت ها پیش مشغول توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران بوده و حالا می خواهد با سرمایه گذاری هرچه بیشتر، جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کرده و به رقابت با بازیگرانی همچون Waymo، تسلا و اوبر برود.

به عنوان بخشی از برنامه Apollo Fund بایدو، این سرمایه 1.52 میلیارد دلاری در بازه زمانی سه ساله، میان 100 پروژه با محوریت اتومبیل های خودران پخش می شود. تا به اینجای کار، توسعه پروژه های اتومبیل های خودران کار چندان آسانی برای بایدو نبوده که البته بخشی از این دشواری ها، به قوانین سخت گیرانه رگولاتوری های چینی در تست اتومبیل های خودران در بزرگراه ها باز می گردد.

با این همه، بایدو از فعالیت هایش دست نکشیده و می خواهد برخی از ابداعاتش را نیز به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهد. علاوه بر خبر سرمایه گذاری، بایدو اخیراً نرم افزار ناوبری خودکار Apollo 1.5 را نیز منتشر کرده است. Apollo 1.5 نسل دوم کیت توسعه دهندگان بایدو به حساب می آید که طراحی تکنولوژی های مرتبط با این حوزه را تسهیل می کند.

گفتنی است که از ماه جولای، کمپانی بایدو برخی از برنامه های تست سیستم ناوبری خودکارش را در ابعاد محدود آغاز کرد و قصد دارد در طولانی مدت و تا سال 2020 میلادی، اتومبیل های خود را به صورت کامل به خیابان ها بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی