ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نکاتی که حرفه شما را در معرض نابودی قرار می دهد

همواره موارد بسیاری هستند که ممکن است موقعیت شغلی یک کارمند را نابود کنند. در ادامه 9 نکته ای که می تواند منجر به از بین رفتن حرفه شما شود را بررسی می نماییم: هوش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

همواره موارد بسیاری هستند که ممکن است موقعیت شغلی یک کارمند را نابود کنند. در ادامه 9 نکته ای که می تواند منجر به از بین رفتن حرفه شما شود را بررسی می نماییم:

هوش هیجانی پایین

قطعاً اگر نتوانید در محیط کار، با دیگران ارتباط مناسب برقرار کنید، از کار خود اخراج می شوید. تحریک پذیری بیش از حد، تحقیر کردن دیگران، پریدن وسط حرف همکاران و خود آگاهی ضعیف، به واسطه هوش عاطفی یا هیجانی پایین اتفاق می افتد که می تواند نابود کننده آینده شغلی شما باشد.

وابستگی بیش از حد به مدیر

برخی از افراد همواره به دنبال رئیس خود هستند و وانمود می کنند که در حال مدیریت کردن امور هستند. این وابستگی دقیقاً مخالف ارتباط بر مبنای احترام است. این افراد همواره خود را دست کم می گیرند و در مقابل کارمندانی که به تنهایی از پس کارهای خود بر می آیند، احساس نا توانی می کنند. همواره ارتباط خود با مدیر را حفظ کنید ولی استقلال خود را نیز حفظ نمایید.

بد قولی

قول دادن برای همه ما وسوسه انگیز و ساده به نظر می رسد؛ خصوصاً اگر سخت کوش و صادق باشید به آن عادت دارید؛ ولی مشکل اینجاست که مرز بین بدل شدن از یک فرد خوش قول به بد قول به باریکی یک تار مو است. مثلاً گاهی ممکن است که قول انجام کاری در سریعترین زمان ممکن را بدهید و در نهایت کمی پس از زمان مقرر کار را تحویل دهید؛ از نظر خودتان، آن کار را در زمان کوتاه و به بهترین نحو انجام داده اید و همه چیز خوب پیش رفته؛ ولی شاید از دید دیگران، این گونه به نظر برسد که کار شما به هیچ وجه مفیدنبوده! در حقیقت دلیل این مسئله این است که فردی که کاری را به شما می سپارد و از شما قول انجام آن را می گیرد، انتظار انجام صحیح و به موقع آن را دارد و هیچ چیز کمتری را نمی پذیرد.

بهترین راه کار برای جلوگیری از بدقولی، بررسی دقیق شرایط مرتبط با آن فعالیت است. انتظارات را از همان ابتدا واقع بینانه بررسی کنید و از سوی دیگر هدف نهایی را دست کم نگیرید. با این روش می توانید بر اساس زمان بندی دقیق قول دهید.

فراموش کردن هدف نهایی

بسیار ساده است که سر خود را پایین انداخته و به کاری که به شما سپرده اند مشغول شوید، در حالی که هدف نهایی کسب و کار را فراموش کرده اید. در حالی که افراد باهوش همواره اولویت های روزانه خود را سبک و سنگین کرده و آنها را دسته بندی می کنند و در عین حال به فکر نحوه دستیابی به هدف اصلی کسب و کار نیز هستند.

ترس از تغییرات

این روزها همه چیز در محیط کار به سرعت تغییر می کند و ترس از تغییرات موجب می شود که همه چیز مثل سابق باقی بماند. ما باید خود را با تغییرات وفق دهیم. در حقیقت تغییرات بخش ثابتی از زندگی شخصی  و کاری ما هستند. کافی ست از مقاومت در مقابل تغییرات دست برداشته و با آن همراه شوید.

احساس خوشبختی غیر منطقی

آیا از زمان آخرین به روز رسانی رزومه خود، مهارت جدیدی کسب کرده اید که نیاز باشد آن را در رزومه خود قید کنید؟ چه مدت از آخرین تغییرات رزومه تان می گذرد؟ اگر زمان طولانی سپری شده، باید بدانید که در یک وضعیت احساس خوشبختی غیر واقعی به سر می برید که می تواند آینده کاری شما را نابود سازد.

اگر تصور می کنید که وقت کافی برای شبکه سازی یا کسب مهارت های جدید ندارید، اولویت های خود را تغییر دهید تا وقت لازم برای شبکه سازی و کسب مهارت های نو فراهم شود.

به موفقیت های خود بیش از حد نبالید

موفقیت به پیشرفت حرفه شما کمک می کند و موجب می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید؛ ولی مراقب باشید که اگر به این دلیل مغرور شوید شروع سقوط خود را رقم زده اید. همواره به دنبال کسب موفقیت های بعدی باشید و هیچ گاه در این زمینه متوقف نشوید.

  منفی بافی

وقتی یک احساس منفی دارید، به صورت ناخود آگاه آن را به اطرافیان خود نیز منتقل می نمایید؛ حتی اگر سعی در مخفی نمودن احساس خود داشته باشید. شما استخدام شده اید تا کار همکاران و مدیر خود را راحت تر کنید؛ ولی با منفی بافی کار را برای آنها سخت تر می کنید. لذا از منفی بافی دست بردارید.

رفتار غیر سیاست مدارانه

برقراری ارتباطات پایدار کاری، بسیار مشکل است. برای دست یابی به آن باید از شایعه پراکنی، رفتارهای تحریک آمیز، جانب داری و تحقیر دست کشید. به عبارت دیگر باید با سیاست رفتار کرد. اگر احساس می کنید در جمع دیگران به حاشیه رانده شده اید پس رفتار با سیاست می تواند شما را مجدداً به جمع برگرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • BaBy
    BaBy | ۲ مهر ۱۳۹۶

    خدا شفات بده، تو همه پستا این کامنتو میزاری

  • H@med
    H@med | ۲ مهر ۱۳۹۶

    البته اگر کاری باشه حتما رعایت میکنیم.!!!

مطالب پیشنهادی