پتنت جدید ال جی تجربه کاربری هدست های VR را ارتقا می دهد

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران هنگام استفاده از هدست های واقعیت مجازی با آن برخورد می کنند، اثر «screen-door» است که به دیده شدن خطوط بین پیکسل ها در تصویر گفته می شود.

ال جی از پنل های پراکنده کننده نور در هدست های VR استفاده خواهد کرد

اکنون کمپانی ال جی به عنوان یکی از فعالین حوزه VR، پتنتی را ثبت کرده که به استفاده از پنل های پراکنده کننده نور برای حل مشکل مذکور در هدست های واقعیت مجازی اشاره دارد. جالب است بدانید که چنین پنل هایی، در فلش LED دوربین و برای پخش متوازن نور در محیط به کار گرفته می شوند.

پتنت ال جی نشان می دهد که پنل پراکنده کننده با جنسی از پلیمر (رزین) و شکل منحنی، مستقیماً جلوی چشم کاربر و بسیار نزدیکتر از منبع تصویر قرار گرفته، و نور موجود را قبل از رسیدن به چشم تحت تأثیر قرار می دهد.

بنا به اظهارات ال جی، فاصله نزدیک با چشم باعث می شود که کاربر عملاً متوجه حضور پنل نشود (مانند استفاده از عینک)، و پخش شدن نور نیز موجب پر شدن فاصله میان پیکسل ها و در نتیجه یکدست شدن تصویر در نظر کاربر خواهد شد.

لازم به ذکر است که از محصولی که پتنت جدید را مورد استفاده قرار دهد خبری در دست نیست اما با توجه به پروژه های موجود ال جی مانند هدست واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم «SteamVR»، احتمالاً فناوری مورد اشاره فعلاً وارد خط تولید نخواهد شد.

همچنین گفتنی است کیت های توسعه نرم افزاری برای هدست های ال جی قبلاً در نقاط مختلف دنیا در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته که در صورت بروز تغییری مانند اضافه شدن یک پنل جدید، مشکلات زیادی در زمینه هماهنگی سخت افزار و نرم افزار به وجود خواهد آورد.

مطالب مرتبط

اپل شرکت واقعیت مجازی NextVR را خرید؛ هدست VR زودتر از راه می‌رسد؟

اپل شرکت واقعیت مجازی «NextVR» را تصاحب کرد. تخصص این شرکت ضبط رویدادهای زنده مثل کنسرت‌ها و مسابقات ورزشی برای هدست‌های واقعیت مجازی است. اپل احتمالا می‌خواهد از فناوری‌ها و تخصص شرکت یاد شده برای توسعه هدست واقعیت افزوده یا مجازی استفاده کند.9to5Mac اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی برای اولین بار خبر خرید شرکت... ادامه مطلب

ردیابی دقیق انگشتان در نسل بعدی کنترلرهای واقعیت مجازی سونی [تماشا کنید]

پتنت‌های گذشته به این موضوع اشاره کرده بودند که سونی در حال کار روی ردیابی انگشت برای کنترلر واقعیت مجازی جدید خود، احتمالا پلی استیشن Move 2 است و با هدست PSVR 2 جفت می‌شود. به تازگی این شرکت ژاپنی ویدیویی از تحقیق خود منتشر کرده که تا حدودی گزارش‌های قبلی را تایید می‌کند.این ویدیو... ادامه مطلب

رونمایی HTC از پلتفرم Vive Sync؛ مراوده تجاری در محیط سه‌بعدی [تماشا کنید]

بحران کرونا بسیاری از شرکت‌ها را وادار کرده تا مراودات تجاری خود را به صورت آنلاین انجام دهند و همین عامل تقاضا برای پلتفرم‌های ویدیوکنفرانس و ابزارهای مراوده تجاری در فضای مجازی را بالا برده است. شرکت HTC با در نظر گرفتن این مورد، از ابزار جدیدی به نام «Vive Sync» برای پلتفرم Vive رونمایی... ادامه مطلب

مایکروسافت نمایشگرهای مجازی را به هدست هولولنز می‌آورد

مایکروسافت در حال توسعه اپلیکیشن جدیدی است که نمایشگرهای مجازی را برای هدست هولولنز (HoloLens) و کامپیوتر شبیه سازی می‌کند.یکی از کاربران توییتر با نام کاربری «WalkingCat» تصاویر نسخه‌ای از این اپلیکیشن که برای هدست هولولنز توسعه داده شده را منتشر کرده است که در آن نحوه راه اندازی نمایشگرها نمایش داده می‌شود. با توجه... ادامه مطلب

رونمایی HTC از سه هدست واقعیت مجازی از خانواده Cosmos VR

HTC از سه هدست واقعیت مجازی به نام های Cosmos Play, Cosmos Elite و Cosmos XR از خانواده Cosmos با صفحه جلویی قابل تعویض رونمایی کرد.هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos به عنوان یک کیت VR حرفه ای دی ماه سال گذشته با قیمت بالای 699 دلار رونمایی شد. حال شرکت HTC مدل ارزان قیمت Cosmos... ادامه مطلب

پتنت جدید اپل: گجت بندانگشتی برای کنترل اجسام مجازی

اپل پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) برای یک وسیله بندانگشتی ثبت کرده که به کاربر اجازه کنترل اجسام در محیط واقعیت افزوده یا مجازی را می دهد.وسیله مورد بحث با استفاده از سنسورهای فشار، اپتیکال و اولتراسونیک داده های انگشت کاربر را دریافت می کند. از... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟