ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا اطلاعات رسانه های اجتماعی شهروندان را ثبت می کند

وزارت امنیت کشور آمریکا (DHS) به تازگی قانونی را به ثبت رسانده که به موجب آن قرار است اطلاعات الکترونیکی بیشتری در مشخصات ثبت شده افراد مهاجر درج شود. این جزئیات شامل اطلاعات رسانه های ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

وزارت امنیت کشور آمریکا (DHS) به تازگی قانونی را به ثبت رسانده که به موجب آن قرار است اطلاعات الکترونیکی بیشتری در مشخصات ثبت شده افراد مهاجر درج شود. این جزئیات شامل اطلاعات رسانه های اجتماعی افراد، نام های مستعار، اطلاعات شناسایی مرتبط و نتایج جستجوی آنها است.

لازم به ذکر است که بر اساس این قانون، نیاز به ثبت اطلاعات رسانه های اجتماعی، تنها شامل حال افرادی که به تازگی درخواست مهاجرت خود را داده اند نمی شود؛ بلکه جزئیات مرتبط با شهروندان دائمی و عادی مهاجر آمریکا نیز باید ثبت گردند.

بررسی رسانه های اجتماعی افراد اولین بار در سال 2015 مطرح شد

ناگفته نماند که این موضوع، اولین بار در سال 2015 توسط این وزارت خانه مطرح شد. نهاد مذکور به دنبال امکان افزودن قابلیت جستجوی رسانه های اجتماعی در پروتکل درخواست ویزا بود و در نهایت در سال 2016 بخشی در فرم تقاضای ویزا اضافه شد که از افراد خارجی اطلاعات دسترسی به رسانه های اجتماعیشان را درخواست می کرد.

بر اساس قانون جدید اطلاعات رسانه های اجتماعی تمام شهروندان نیز ثبت می شود

سپس در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز به دنبال طرح دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان کشورهای ممنوعه، سوال در مورد پسورد رسانه های اجتماعی، به جزئیات درخواست شده قبلی اضافه شد. از ماه مارس نیز این درخواست ها حتی شامل حال تمامی افرادی شد که به کشورهای تحت کنترل داعش سفر کرده بودند. در نهایت از ماه ژوئن تا کنون، تمامی اطلاعات 5 سال گذشته شبکه های اجتماعی کاربران متقاضی ورود به کشور از آنها درخواست می شود و حالا بر اساس قانون جدید این اطلاعات شامل حال تمامی شهروندان نیز خواهد شد.

به دنبال قانون جدید، «آدام شوارتز» (Adam Schwartz) وکیل مدافع امور اسناد الکترونیک در واکنش به قانون جدید، این اقدام را تهاجم به حریم خصوصی دانسته و افزوده که این مسئله آزادی بیان را از بین می برد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر این قانون عمومی شده و از 26 مهر ماه به اجرا در خواهد آمد.

ممکن است به مطالب زیر علاقه مند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Marshall
    Marshall | ۵ مهر ۱۳۹۶

    تو کشور امریکا قانون حرف اول و آخر رو میزنه. اما تو کشور ما صلاح و مصلحت یه عده سرنوشت هشتاد میلیون نفر رو مشخص میکنه. تو کشوری که حاکماش ادعای جانشینی خدا رو دارن باید از وضع چنین قوانینی ترسید اما نه کشوری مثه امریکا.

  • آریا
    آریا | ۵ مهر ۱۳۹۶

    کسی اگه ریگی به کفشش نباشه نباید نگران باشه

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۵ مهر ۱۳۹۶

    همانطوری که در متن آمده، ثبت اطالاعات همه مهاجرین است.
    پس عنوان متن اینگونه بود بهتر بود:
    «آمریکا اطلاعات رسانه های اجتماعی شهروندان مهاجر را ثبت می کند.»

    نکته دیگر در کشورهایی مثل آمریکا برخلاف این کشور که داریم در آن زندگی میکنیم، کسی را بخاطر عقاید سیاسی و مذهبی اش زندانی نمیکنند و مهر مرتد نمیزنند و اذیت و آزار نمیدهند. پس شما راحت بدون مردم آزاری میتوانید هرحرفی را در شبکه‌های اجتماعی بزنید.

    کسی مخالف امنیت نیست، اما همه مخالف دخالت و اذیت کردن در زندگیشان هستند. چیزی که فعلا اینجا حاکم است، اذیت کردن، روانی کردن و دخالت کردن در فکر و اندیشه و زندگی خصوصی مردم است.برای همین بی‌اعتمادی درست شده است.

  • هادی شفیعی
    هادی شفیعی | ۵ مهر ۱۳۹۶

    حالا اگ تیتر این خبر این بود که دولت ایران اطلاعات ملتو ثبت میکنه همه واویلا و فلان و ...

مطالب پیشنهادی