ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به دنبال استانداردسازی لوازم جانبی اندروید است

بر اساس گزارشی جدید گوگل قصد راه اندازی برنامه ای به نام «Made for Google» یا ساخته شده برای گوگل را دارد که در آن به شرکت های تولید کننده لوازم جانبی که محصولاتشان را مطابق ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

بر اساس گزارشی جدید گوگل قصد راه اندازی برنامه ای به نام «Made for Google» یا ساخته شده برای گوگل را دارد که در آن به شرکت های تولید کننده لوازم جانبی که محصولاتشان را مطابق استانداردهای این شرکت طراحی و تولید کنند نشان استاندارد داده می شود. 

به گزارش وب سایت «9to5Google» دو منبع مطلع تاکید کرده اند که گوگل در 24 مهر ماه و همزمان با معرفی موبایل های پیکسل از این طرح رونمایی می کند.

برخی محصولات شرکت های معتبری مثل ال جی و اچ تی سی نیز با استانداردها فعلی مطابقت ندارد

اگرچه در حال حاضر اطلاعات چندانی از این برنامه به بیرون درز نکرده اما ممکن است پیاده سازی آن بر استاندارد USB Type-C متمرکز باشد. در این صورت گوگل به تولیدکننده های لوازمی از قبیل پاوربانک، آداپتور، شارژر و کابل های سازگار با USB Type-C که از استانداردهای این شرکت پیروی کنند، مجوز استفاده از نشان Made for Google را خواهد داد.

در حال حاضر هم استانداردهایی وجود دارند که تمام کابل ها باید بر اساس آن ساخته شود اما حتی برخی محصولات شرکت های معتبری مثل ال جی و اچ تی سی با این استانداردها مطابقت ندارد.

وجود کابل های نامعتبر و ناسازگاری محصولات شرکت های مختلف اغلب مشکلاتی را برای کاربران اندروید به وجود می آورد و گوگل با اجرای این طرح در صدد رفع این مشکلات و ایجاد راهی مطمئن برای تشخیص محصولات معتبر است.

اپل نیز قبلا این برنامه ای مشابه را پیاده سازی کرده و با فراهم کردن امکان دسترسی تولیدکنندگان لوازم جانبی به ابزارها، اسناد و پشتیبانی فنی به استانداردسازی محصولات آنها کمک می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    کاش یک استاندار هم برای موبایل های ماژولار می ساختن تا بیشتر پیشرفت کنن و همه گیر بشن.

مطالب پیشنهادی