ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا نباید هر درخواست ارتباطی را در لینکدین قبول کنیم؟

بسیاری از ما همواره به دلایل مختلف از جمله یافتن شغل جدید یا فرصت یک معامله تجاری، درخواست هایی که از سوی هر شخص ناشناسی به پروفایلمان در لینکدین ارسال می شود را می پذیریم. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

بسیاری از ما همواره به دلایل مختلف از جمله یافتن شغل جدید یا فرصت یک معامله تجاری، درخواست هایی که از سوی هر شخص ناشناسی به پروفایلمان در لینکدین ارسال می شود را می پذیریم. در ادامه توضیح می دهیم که چرا این کار اشتباه است و حتی می تواند امنیت تان را به مخاطره بیندازد.

هکرها می توانند با ارسال اسپم به ایمیل برای شما ایجاد مزاحمت کنند

ابتدا لازم است اشاره کنیم که لینکداین امکان مشاهده ایمیل شما را برای افراد لیست مخاطبانتان فراهم می کند. امروزه بسیاری از هکرها در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند. اگر یکی از آنها به واسطه ارسال درخواست به شما، در لیست مخاطبانتان قرار گیرد، می تواند به واسطه اطلاعاتی که از علایق شما در این شبکه اجتماعی به دست آورده، به آدرس ایمیلتان پیام های اسپم ارسال کند؛ ولی این تنها بخشی از ماجراست. اتفاقات دیگر می تواند خطرناک تر از این باشند.

ممکن است ایمیل فاش شده شما، مورد حمله لینک های فیشینگ قرار گیرد

آنها می توانند با ارسال لینک های فیشینگ سعی کنند شما را فریب داده و به یک وب سایت تقلبی هدایت کنند که در نتیجه آن اطلاعات مورد نیاز را از شما سرقت نمایند. هکرها همچنین می توانند با ایمیل نمودن لینک یا فایل های آلوده به بد افزار، امنیتتان را به مخاطره بیندازند.

«پاول راکوِل» ( Paul Rockwell) مدیر واحد امنیت لینکدین در این باره می گوید:

«مهمترین کاری که کاربران لینکدین باید برای حفاظت از خود انجام دهند، این است که تنها درخواست های مطرح شده از سوی افرادی که می شناسند یا افرادی که به واسطه ارتباطات مورد اعتماد، معرفی شده اند را قبول کنند».

لازم به ذکر است که مسئولین لینکدین همواره در جستجوی اکانت های تقلبی هستند و در صورت یافتن، آنها را معلق می کنند؛ ولی فراموش نکنیم که ممکن است اکانت های هکرهایی در این شبکه اجتماعی فعال باشند که از دید مسئولین آن پنهان مانده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    علاوه بر چیزی که شما نوشتید مشکلات سیاسی هم ممکنه برامون پیش بیاد. مثلا از طرف شرکت هایی بهمون پیشنهاد و درخواست ارسال بشه که خلاف قوانین حکومت فعالیت می کنند یا مخالف حکومت هستن و یه همکاری کوچک ناخواسته با اونا ممکنه باعث ایجاد دردسرهای عظیم برای ما بشه.

مطالب پیشنهادی