ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مدارکی دال بر دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا یافته

یک ماه پیش خبر پرداخت 100 هزار دلار توسط یک شرکت روسی برای تبلیغات اثر گذار در انتخابات آمریکا در فیسبوک را در دیجیاتو خواندید. حالا بر اساس گزارش واشنگتن پست، گوگل مدارکی یافته که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۷

یک ماه پیش خبر پرداخت 100 هزار دلار توسط یک شرکت روسی برای تبلیغات اثر گذار در انتخابات آمریکا در فیسبوک را در دیجیاتو خواندید. حالا بر اساس گزارش واشنگتن پست، گوگل مدارکی یافته که نشان می دهند آژانس های روسی از پخش تبلیغات در یوتیوب، موتور جستجوی گوگل، جیمیل و نیز شبکه تبلیغاتی دابل کلیک (DoubleClick ad) متعلق به این شرکت، برای اثر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا استفاده کرده اند.

همچنین مشخص شده ماهیت گروهی که اقدام به پخش تبلیغات از طریق گوگل کرده، با افراد دخیل در تبلیغات فیسبوک متفاوت است. در نتیجه به نظر می رسد ابعاد دخالت های روسیه در انتخابات آمریکا بیش از آن باشد که قبلاً تصور می شد.

گوگل، مشغول بررسی قرارداد های تبلیغات کمتر از 100 هزار دلار است

هنوز هیچ مقام رسمی شرکت گوگل در این خصوص اظهار نظری نکرده ولی بر اساس گزارش های منابع آگاه این کمپانی به منظور یافتن ردپای ترول های روسی، مشغول بررسی تمامی قراردادهای تبلیغاتی است که با مبلغ کمتر از 100 هزار دلار انجام گرفته.

پیشتر توییتر بیش از 200 اکانت مرتبط با تبلیغات کذب را مسدود کرده بود

لازم به ذکر است در سوء استفاده مشابهی که در مورد فیس بوک اتفاق افتاد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شبکه اجتماعی رسماً عذر خواهی کرد. همچنین توییتر نیز پس از فشار های کنگره آمریکا، بیش از 200 اکانت مرتبط با روسیه که به انتشار تبلیغات سیاسی یا اطلاعات کذب روی این پلتفرم اقدام می کردند را مسدود کرد. گفتنی است طبق بررسی های مشترک انجام شده توسط توییتر و کنگره آمریکا، روسیه بیش از 274 هزار دلار برای تبلیغات انتخاباتی در توییتر صرف کرده اند.

لازم است یادآوری کنیم که پیش از این گوگل به واشنگتن پست اعلام کرده بود که دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده مشکل گوگل نیست و بررسی های انجام شده حکایت از عدم هر گونه سوء استفاده تبلیغاتی برای انتخابات به واسطه تمامی پلتفرمهای گوگل دارد. حالا تحقیقات جدید گوگل در مراحل ابتدایی است و هنوز تعداد اکانت ها و مقدار پول های رد و بدل شده مشخص نیست. برخی از گزارش ها حکایت از این دارد که میزان دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، بسیار بیشتر از آن است که تا کنون اعلام شده. گفتنیست از مدت ها پیش نیز شواهد غیر قابل انکاری به دست آمده بود که نشان می داد عوامل وابسته به روسیه در افزایش محبوبیت ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نقش بسزایی داشته اند.

ممکن است به مقالات زیر علاقه مند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی