ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک احتمالاً روش پرداخت مالیات اپل در کشورهای اروپایی را تغییر می دهد

تیم کوک به تازگی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده است و همگان انتظار داشتند بحث مفصلی بین این دو شخصیت برجسته در دنیای سیاست و تکنولوژی شکل بگیرد. مکرون معتقد است اپل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

تیم کوک به تازگی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده است و همگان انتظار داشتند بحث مفصلی بین این دو شخصیت برجسته در دنیای سیاست و تکنولوژی شکل بگیرد.

مکرون معتقد است اپل و دیگر شرکت های بزرگ باید به کشورهایی که محصولاتشان را در آنها می فروشند، مالیات بدهند، در حالی که اپل تمامی فروشش در اروپا را از طریق ایرلند مدیریت می کند و مالیات ناچیزی به آنها می پردازد. حال گزارش ها حکایت از آن دارند که تیم کوک پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه را پذیرفته است.

همان طور که می دانید مقر رسمی اپل در اروپا در کشور ایرلند قرار دارد و تمامی فروش این شرکت در کشورهای اروپایی از طریق ایرلند صورت می گیرد. این تدابیر به اهالی کوپرتینو کمک کرده تا حداقل مالیات ممکن را در قاره سبز بپردازند.

ایرلند فقط 2.5 درصد از اپل مالیات می گیرد

ایرلند در بین کشورهای اروپایی کمترین مالیات را از شرکت ها می گیرد، اما اخیراً مشخص شده که قرارداد آنها با اپل بیش از حد سهل گیرانه بوده و آنها فقط 2.5 درصد از اپل مالیات می گرفته اند. کمیسیون اروپا این قرارداد را غیر قانونی اعلام کرد و گفت اپل باید 15 میلیارد دلار دیگر مالیات بپردازد.

البته در سال 2015 ایتالیا شیوه کسب و کار اپل را نپذیرفت و این شرکت را به عدم اظهار 1.3 میلیارد دلار درآمدش از 16 فروشگاه اصلی واقع در ایتالیا متهم کرد. نهایتاً مقامات این کشور توانستند 347 میلیون دلار مالیات از اپل دریافت کنند.

تیم کوک پیش از این بارها اظهار داشته که اپل تمام بدهی هایش را می پردازد و هدف از پرونده های مالیاتی را جنجال های سیاسی دانست. حال بلومبرگ می گوید کوک موضع قبلی اش را رها کرده و استدلال مکرون را پذیرفته است.

گفتنیست اپل همچنان اعتراض خود نسبت به رأی اتحادیه اروپا در مورد فرار مالیاتی در ایرلند را ادامه می دهد، اما شاید از این به بعد پرداخت مالیات را به صورت محلی و در کشورهای دارای اپل استور ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی