ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان تولید هارد درایو های 40 ترابایتی به لطف فناوری مایکرو وِیو در آینده نزدیک

در دنیای اطلاعات روز به روز نیاز به تجهیزات ذخیره سازی حجیم افزایش میابد و به همین دلیل تقاضای بازار برای این تجهیزات نیز به سرعت در حال افزایش است. در این راستا شرکت وسترن دیجیتال ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

در دنیای اطلاعات روز به روز نیاز به تجهیزات ذخیره سازی حجیم افزایش میابد و به همین دلیل تقاضای بازار برای این تجهیزات نیز به سرعت در حال افزایش است. در این راستا شرکت وسترن دیجیتال به تازگی از فناوری جدیدی به نام «ضبط مغناطیسی به کمک مایکرو وِیو» یا «MAMR» رونمایی کرده که امکان ساخت هارد دیسک های مکانیکی 3.5 اینچی تا ظرفیت 40 ترابایت را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که با ارائه حافظه های SSD بسیاری از کاربران، دیسک های سخت را رها کرده و به سوی استفاده از این نوع حافظه ذخیره سازی رفته اند. ولی برای بسیاری، خرید هارد درایو ها همچنان یک دلیل عمده دارد: قیمت مقرون به صرفه.

از سوی دیگر با وجود سرعت بسیار بالاتر حافظه SSD و مصرف انرژی پایین تر آنها نسبت به هارد درایو ها، پیشرفت فناوری این حافظه ها به کندی صورت می گیرد. همچنین عرضه آنها به بازار نیز کمتر از میزان تقاضا است. لذا به نظر می رسد بازار هنوز به هارد دیسک های سنتی نیاز دارد.

هارد درایو 14 ترابایتی وسترن دیجیتال که به تازگی معرفی شده.

به گفته وسترن دیجیتال، مشکل اصلی در راه پیشرفت حجم ذخیره سازی هاردها، سایز هِد مخصوص نوشتنشان است. امروزه هارد هایی با ظرفیت 14 ترابایت نیز تولید می شوند ولی برای ظرفیت های بیشتر  باید هدهای ویژه ای در آنها به کار رود. حالا به لطف هدهای جدید که از فناوری امواج مایکرو وِیو بهره می برند، حین خواندن و نوشتن اطلاعات، میدان مغناطیسی مزاحم کمتری ایجاد می شود.

گفتنی است فناوری جدید امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی 4 ترابیت در هر اینچ مربع از دیسک را فراهم می آورد. دیسک های سخت مبتنی بر این فناوری قرار است در سال 2019 به بازار عرضه شوند؛ البته انتظار می رود نمونه های 40 ترابایتی در سال 2025 وارد بازار گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • agha
    agha | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    یه usb flash یک ترابایتی دیده بودم

  • مجتبی سامری
    مجتبی سامری | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

    خاک توسرشون حداقل اس اس دی گیگ شو ارزون میکردن چهل ترابایتی چه کوفتیه

  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

    جالب نیست این سطح از حافظه! حداقل برای کاربر عادی و آرشیو جالب نیست چون ممکنه در اثر یک اتفاق یا شوک به هد و سخت دیسک تمام اطلاعاتی که به هزار بدبختی جمع کردی به یکباره به فنا بره و از قضا به دلیل حساسیت اطلاعت آرشیو شده نتونی هارد رو به تعمیرکار برای ریکاوری اطلاعات ارسال کنی. من با سیستم چند هاردی موافق هستم، اینجوری مطمعن تر هست چون میشه یک هارد رو بک آپ اصلی قرار بدی و بقیه رو برای استفاده و آرشیو، این سطح از حافظه برای سرور فقط مناسب هست و میشه گفت یه تحول شگرفت برای سرورها حساب میشه این سطح از حافظه در یک هارد دیسک 3.5 اینچی.

مطالب پیشنهادی