ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با مهمترین نشانه رفتار غیر حرفه ای در محل کار آشنا شوید

یکی از مواردی که یک مدیر چندان علاقه ای به شنیدن آن از سوی کارمندان خود ندارد این گفته است: «نمی دانم این کار را چطور باید انجام دهم». البته معمولاً تمام مدیران این جمله ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

یکی از مواردی که یک مدیر چندان علاقه ای به شنیدن آن از سوی کارمندان خود ندارد این گفته است: «نمی دانم این کار را چطور باید انجام دهم». البته معمولاً تمام مدیران این جمله را بارها و بارها از سوی کارمندان شنیده اند.

«کالین جنسن» (Colin Jensen)، مدیر یک شرکت حقوقی در چنین مواقعی به کارمندان خود می گوید:«در اینترنت جستجو کنید یا یک کتاب مرتبط با مشکلتان را پیدا کنید؛ ولی از کارمندان دیگر نخواهید که برای یک دوره آموزشی، زمان کاری خود را صرف یاد دهی به شما کنند». جنسن معتقد است که افراد موفق هیچ گاه جملات زیر را نمی گویند:

  • این کار غیر ممکن به نظر می رسد.
  • تا به حال این کار را انجام نداده ام.
  • برای این کار آموزش ندیده ام.

جملات بالا مثل این به نظر می رسند که به خود بگویید: «من نمی توانم این کار را انجام دهم». این موضوع در نهایت موجب می شود، مدیر شما رویتان حساب نکند؛ زیرا این رفتارتان باعث می شود غیر حرفه ای به نظر برسید.

به عقیده جنسن، تنها زمانی باید دوره های آموزشی برای کارمندان در نظر گرفته شود، که بتواند به بهبود مهارت های آنها کمک کند. به عنوان مثال ممکن است یک کارمند که هیچ گونه تجربه کار با فتوشاپ را ندارد، درخواست استفاده از یک دوره آموزشی را داشته باشد. ولی در واقع این راه حل صحیح یادگیری نیست. او باید ابتدا با فتوشاپ سر و کله بزند و اصول اولیه آن را شخصاً یاد بگیرد و در نهایت وقتی حداکثر مهارت ممکن در این شرایط را کسب کرد، به منظور یادگیری نکات خاص کاربردی و اصلاح عادت های اشتباه احتمالی، به یک دوره آموزشی فرستاده شود.

جنسن در نهایت می گوید: «وقتی یک کار جدید را شروع کرده اید، ابتدا یاد بگیرید ابهام های خود را بپذیرید و در راستای رفع آنها تلاش کنید و منتظر نباشید که شما را به یک دوره آموزشی بفرستند. حتی اگر هم چنین دوره ای را برایتان در نظر گرفتند، باز هم از یادگیری شخصی دست بر ندارید».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی