ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نخستین نیروگاه شناور بادی دنیا
تکنولوژی

نخستین مزرعه توربین های بادی شناور دنیا در اسکاتلند آغاز به کار کرد

پره های غول پیکر ۵ توربین بادی در نخستین نیروگاه بادی شناور دنیا به تازگی شروع به چرخش کرده اند. این توربین ها به فاصله ۲۴ کیلومتری از ساحل «آبردین شایر» اسکاتلند و در درون ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

پره های غول پیکر ۵ توربین بادی در نخستین نیروگاه بادی شناور دنیا به تازگی شروع به چرخش کرده اند. این توربین ها به فاصله ۲۴ کیلومتری از ساحل «آبردین شایر» اسکاتلند و در درون دریا شناور هستند.

این نیروگاه شناور در دریا توان تولید ۳۰ ماگاوات انرژی برق کاملاً پاک را داراست که می تواند برق مورد نیاز ۲۰ هزار منزل مسکونی را تامین نماید. توربین های نیروگاه «Hywind» در مجموع ۲۵۳ متر ارتفاع دارند که ۷۸ متر از این مقدار در زیر آب قرار می گیرد. بدنه هر کدام از توربین ها نیز با زنجیرهایی بسیار محکم و به وزن مجموعاً ۱۲۰۰ تن به کف دریا متصل هستند.

مزیت نصب توربین های بادی درون دریا، علاوه بر استفاده بهینه تر از انرژی باد، در امکان برپایی این نیروگاه های انرژی تجدید پذیر در مناطقی است که ساحل مناسبی برای نصب توربین ندارند.

قرار است تا یک سال آینده یک باتری غول پیکر یک مگاواتی نیز به این مجموعه اضافه شود تا بتوان خروجی برق پایدار توربین های مذکور را در زمان های مختلف تضمین نمود.

کشورهای انگلستان و اسکاتلند در سال های اخیر تلاش های زیادی را در زمینه افزایش سهم منابع پاک و تجدیدپذیر در تامین برق ساکنان خود به کار گرفته اند. در حال حاضر بزرگترین مزرعه توربین های بادی دنیا در انگلستان واقع است. ضمن این که پس از اسکاتلند، دومین نیروگاه برق شناور نیز قرار است در دریای ایرلند احداث شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sasan vaziri
    Sasan vaziri | ۲۸ مهر ۱۳۹۶

    کجاش شناور بود؟

مطالب پیشنهادی