ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقص امنیتی در سیستم عامل کروم
تکنولوژی

انتقام ویندوزی؛ افشای جزئیات باگ امنیتی سیستم عامل کروم توسط مایکروسافت

تیم امنیتی مایکروسافت دل خوشی از گوگل ندارد، چرا که آنها سال قبل یک باگ بزرگ ویندوز را پیش از آن که وصله ای برای اصلاح آن ارائه شود رسانه ای کرده بودند. حالا ردموندی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

تیم امنیتی مایکروسافت دل خوشی از گوگل ندارد، چرا که آنها سال قبل یک باگ بزرگ ویندوز را پیش از آن که وصله ای برای اصلاح آن ارائه شود رسانه ای کرده بودند. حالا ردموندی ها نیز در یک اقدام متقابل اقدام به افشای جزئیات یک باگ دسترسی بیرونی به سیستم عامل کروم کرده اند.

افشاگری سال قبل گوگلی ها چنان برای مایکروسافت گران تمام شده بود که «تری میرسون» (Terry Myerson) مدیر تیم توسعه ویندوز در مطلبی مفصل نسبت به عدم مسئولیت شناسی کمپانی رقیب انتقاد کرده بود.

مایکروسافت باگ سیستم عامل کروم را مدتی قبل کشف کرده بود، اما آنها به تازگی جزئیات کدهایی را که در کروم سبب بروز نقص امنیتی مذکور شده اند را منتشر کرده و به انتقاد از رویکرد گوگل در خصوص ارائه به روز رسانی های امنیتی پرداخته است.

حفره مورد اشاره که نخستین بار در ماه سپتامبر کشف شده بود توسط گوگل و در نسخه بتای سیستم عامل کروم رفع شده، اما وصله مذکور هنوز هم برای نسخه های پایدار و عمومی کروم ارائه نشده است.

در خصوص به روز رسانی های معمولی نرم افزارها این روال کاملاً معمول است، اما مایکروسافت معتقد است که ارائه کدهای منبع نقص های امنیتی در محلی چون Github، آن هم پیش از اصلاح نسخه پایدار سیستم عامل، روشی کاملاً اشتباه است چرا که حدود یک ماه به هکرها فرصت می دهد که از آن در مسیر نفوذ غیر مجاز استفاده کنند. مایکروسافت می گوید که این همان ایرادی است که از «افشا کردن نقض های امنیتی پیش از ارائه وصله اصلاح کننده آنها» به وجود می آید.

بسیاری دیگر از فعالان حوزه امنیت نیز به رویکردهای گوگل در خصوص رسانه ای کردن نقص های امنیتی منتقد هستند. این کمپانی به مهندسین خود اجازه می دهد که تا یک هفته پس از اعلام باگ های کشف شده به صاحب نرم افزار یا پلتفرم، موضوع را به صورت عمومی مطرح کنند.

غول دنیای جستجو تمرکز زیادی روی یافتن نقص های امنیتی در سیستم عامل و سایر محصولات کمپانی مایکروسافت دارد و تقریباً همیشه پیش از ارائه وصله اصلاح کننده لازم از طرف کمپانی ردموندی اقدام به افشای آنها می کند. این مسئله به وضوح مهندسین مایکروسافت را عصبانی کرده و آنها از هر فرصتی برای تلافی این اقدام استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mehrdadansari
    mehrdadansari | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    "غول دنیای جستجو تمرکز زیادی روی یافتن نقص های امنیتی در سیستم عامل و سایر محصولات کمپانی مایکروسافت دارد و تقریباً همیشه پیش از ارائه وصله اصلاح کننده لازم از طرف کمپانی ردموندی اقدام به افشای آنها می کند." من جایی خوندم که مایکروسافت جایزه 300 هزاردلاری واسخ کشف باگ امنیتی میده و اینکه به نظرم وینندوز دیفندر و ویندوزا با لایسنس اورجینال بهترین عملکردو تو مورد امنیت تو سیستم عاملا میتونن ارائه بدن! بهرحال که تهیه نسخه اصل از آی تی ریسرچز میتونه خیلی مفید باشه
    ضمن اینکه این کار گوگل بسیار بسیار زشت و زنندس:| و این انتقام مایکروسافتم به نظر عاقلانه میاد

  • bco
    bco | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    فایرفاکس واقعا عالیه יִ

  • moein
    moein | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    دس خوش ... عجب رکبی زد?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی