ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

محصولات عجیب یاماها برای نمایشگاه توکیو؛ از موتورسیکلت ربات تا خودرویی متفاوت

هر دو سال یک بار یکی از تخصصی ترین نمایشگاه های خودرو در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می شود که خودروسازان زیادی از جمله خود چشم بادامی ها ایده ها، خودروها و موتور سیکلت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

هر دو سال یک بار یکی از تخصصی ترین نمایشگاه های خودرو در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می شود که خودروسازان زیادی از جمله خود چشم بادامی ها ایده ها، خودروها و موتور سیکلت های جدید خود را در این رویداد به نمایش می گذارند.

در حالی که بسیاری از این مفاهیم بر روی تخته رسم شده و تنها در حد ایده هستند، امسال یاماها قاعده را بهم زده و قصد دارد وسایل نقلیه واقعی و عجیب و غریبی را به نمایش گذاشته و از این طریق هوندا و دیگر موتورسیکلت سازان رقیب در این صنعت را به چالش بکشد.

در واقع این سازنده ژاپنی نمونه واقعی ایده های این وسایل نقلیه را پیاده سازی کرده است.

با توجه به گفته های مجله اینترنتی motorcyclemagazine رادیکال ترین و عجیب ترین ایده از بین این دو طرح موتوروید (MOTOROID) است.

بنا به گفته های یاماها موتوروید یک کانسپت آزمایشی برخوردار از هوش مصنوعی است و می تواند درهای تازه ای را به روی صنعت ساخت موتور سیکلت بگشاید.

به عبارت دیگر این موتور می تواند با تشخیص حرکات راننده، خود را با شرایط هماهنگ کند.

این شرکت همچنین می گوید موتوروید قادر به شناخت مالک خود بوده و می تواند مثل دیگر موجودات زنده با او تعامل داشته و ارتباط برقرار کند.

در صورت به واقعیت پیوستن این ادعا، احتمالا ما در آینده شاهد موتورسیکلت هایی خواهیم بود که می تواند سواری لذت بخش و ایده آل تری به همراه داشته باشد. در مورد دیگر رفتارهای ذهنی این وسیله نقلیه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

MOTOROiD

اما همانطور که از تصاویر مشخص است موتوروید توسط یک موتور الکتریکی که در درون توپی چرخ های عقب قرار دارد نیرو گرفته و شش باتری استوانه ای را نیز در زیر تنه خود حمل می کند.

مونوشوک یا سیستم تعلیق این وسیله نقلیه نیز طراحی متفاوتی دارد و به یک کمک فنر خاص متصل شده است.

زین به صورتی تعبیه شده که تقریبا به سمت قسمت پشتی موتورسیکلت تمایل داشته و توسط تیغه های باله مانندی احاطه شده است. موقعیت این تیغه ها به گونه ای است که گویا موتورسوار در آغوش گرفته اند.

MOTOBOT

این گروه موتورسازی ژاپنی همچنین از نسل دوم موتوبوت (MOTOBOT) نیز رونمایی خواهد کرد.

موتوبوت یک ربات موتور سوار هوشمند است که برای اولین بار دو سال پیش معرفی شد و نشان داد که می تواند مسیر مسابقه را کاملا مستقل از انسان طی کرده و به خط پایان برسد.

یاماها می گوید که این وسیله نقلیه و ربات راننده آن بیش از پیش آماده است تا هرگونه مسیری را به صورت برنامه ریزی شده با سرعت های بالا (بیش از 200 کیلومتر در ساعت) طی کرده و به سلامت به مقصد برسد.

حتی شنیده شده است که این کمپانی قصد دارد مسابقه ای را بین موتوبوت و موتورسوار معروف و پر افتخار ایتالیایی، والنتینو روسی برگزار کند.

جالب است که بدانید از طریق نظر سنجی که یاماها برگزار کرده بسیاری از مردم معتقد روسی توانایی شکست موتوبوت را نداشته و مسابقه را به هم تیمی رباتیک خود می بازد.

مدیران این کمپانی می گویند که هدف از ساختن و توسعه موتوبوت شرکت در مسابقات و انجام حرکات نمایشی نیست.

بلکه این نمونه آزمایشی به جهت توسعه سیستم های کنترل پایداری موتورسیکلت ها طراحی شده است.

با توجه به حرکت صنعت خودروسازی به سمت وسایل نقلیه خودران و فروش و محبوبیت روزافرون این وسایل به نظر می رسد که اقدام یاماها کاملا سنجیده بوده و بازار فروش موتورسیکلت های خودران در آینده هدف را گرفته است.

MOTOBOT

یاماها همچنین وسیله نقلیه ای تحت عنوان  MWC-4 را نیز در توکیو رونمایی خواهد کرد.

این موتور چهار چرخ که در واقع در بین موتورسیکلت ها و چهارچرخه ها قرار دارد بر پایه تکنولوژی چند چرخه پیاده سازی شده است.

این تکنولوژی پیش از این در اسکوتر ترایسیتی (Tricity) یاماها و کانسپت دوچرخه MWT-9 نیز مشاهده شده است.

طبق گفته مجله اینترنتی Motorrad، یاماها به دنبال تولید وسایل نقلیه نزدیک به خودرو است و حتی ممکن است که  نسخه نهایی MWT-9 را وارد بازار کند.

این مجله همچنین حدس می زند که تولید وسایل نقلیه جدید یاماها بر اساس این کانسپت انجام خواهد شد. به احتمالا زیاد این خودرو بر اساس کانسپت Sport Ride شکل گرفته است.

MWC-4
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Farzami
    Mahdi Farzami | ۱ آبان ۱۳۹۶

    اپلیکیشن تشخیص گوشی قاچاق
    https://cafebazaar.ir/app/co.apprang.imei_check/?l=fa

مطالب پیشنهادی