ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باج افزار «BadRabbit» اروپای شرقی را هدف قرار داده است

به گزارش رسانه های روسی باج افزار جدیدی به نام «BadRabbit» سیستم های کامپیوتری را در روسیه، اوکراین، ترکیه و دیگر کشورهای اروپای شرقی هدف قرار داده است و از میان قربانیان آن می توان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

به گزارش رسانه های روسی باج افزار جدیدی به نام «BadRabbit» سیستم های کامپیوتری را در روسیه، اوکراین، ترکیه و دیگر کشورهای اروپای شرقی هدف قرار داده است و از میان قربانیان آن می توان به متروی کیف، فرودگاه بین المللی «اودسا» و خبرگزاری های «Interfax» و «Fontanka» روسیه اشاره کرد.

این ویروس پس از آلوده کردن سایت های پر بازدید، در قالب بروزرسانی «فلش پلیر» برای کاربر نمایش داده می شود و بلافاصله پس از دانلود و نصب روی سیستم، فعالیت خود را آغاز می کند.

BadRabbit پس از رمزنگاری سیستم و اطلاعات قربانیان به آنها هشدار می دهد که برای آزادسازی داده ها باید ظرف 41 ساعت آینده 275 دلار را در قالب بیت کوین به حساب هکرها منتقل کنند در غیر این صورت میزان باج افزایش می یابد.موسسه های امنیتی ESET  و Kaspersky اعلام کرده اند که هکرهای سازنده BadRabbit با طراحان باج افزار «Petya» که چند ماه قبل سیستم های بسیاری را در دنیا آلوده کرده بود، ارتباط نزدیکی دارند.

بر این اساس هردو باج افزار مذکور از طریق آلوده کردن سایت های مشابه و با استفاده از دو ابزار «خط فرمان ابزار مدیریتی ویندوز» که برای مدیریت دستگاه های موجود در شبکه کار می رود و «Mimikatz» که در جمع آوری پسوردها کاربرد دارد، منتشر شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی