ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Network Analyzer؛ ابزاری حرفه ای برای تحلیل شبکه های وای فای

همیشه قطعی یا اختلال در اینترنت به خاطر عملکرد ضعیف سرویس دهنده های اینترنتی نیست. گاهی اوقات باید ریشه مشکل را از مودم و عملکرد آن در پخش امواج جستجو کرد. حتی ممکن است شخصی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

همیشه قطعی یا اختلال در اینترنت به خاطر عملکرد ضعیف سرویس دهنده های اینترنتی نیست. گاهی اوقات باید ریشه مشکل را از مودم و عملکرد آن در پخش امواج جستجو کرد. حتی ممکن است شخصی مشغول سوء استفاده از اینترنت باشد و شما متوجه این موضوع نشده باشید.

اپلیکیشن Network Analyzer در چنین موقعیتی به کارتان می آید؛ ابزاری حرفه ای برای تحلیل دقیق شبکه های وای فای اطراف که نه تنها برای تشخیص مشکلات کاربرد دارد بلکه از پس کارهای دیگری مثل شناسایی دیوایس های متصل به شبکه، تست پینگ و کمک به انتخاب سریع ترین شبکه وای فای هم بر می آید.

Network Analyzer برای رسیدن به این اهداف، ابزار مختلفی در اختیارتان قرار می دهد که در ادامه به آن ها می پردازیم. به محض ورود به این اپلیکیشن، صفحه Information یا اطلاعات را مشاهده خواهید کرد.

اینجا تمام اطلاعات مربوط به ارتباط اینترنتی، شبکه وای فای یا اینترنت دیتایی که به آن متصل شده اید را می بینید؛ از آدرس آی پی گرفته تا آدرس مک، سرعت ارتباط، قدرت سیگنال، میزان دیتای رد و بدل شده، وضعیت سیم کارت و به طور کلی هر آمار و ارقامی که با نگاه به آن بتوان ارتباط سالم و بدون مشکل با اینترنت را از آن استنباط کرد.

طبیعتا اطلاعات فنی و ارزشمند این قسمت می توانند برای عیب یابی و تشخیص مشکلات وای فای بسیار مفید و کاربردی ظاهر شوند. اما یکی دیگر از وظایف Network Analyzer این است که بتواند بهترین شبکه وای فای ممکن برای استفاده را به شما معرفی کند.

مثلا فرض کنید وارد یک پاساژ شده اید و ده ها اینترنت وای فای رایگان دور و برتان را فرا گرفته اند، اما نمی توانید با اطمینان بگویید که کدام شبکه پایدارترین و قدرتمندترین سیگنال ممکن را به محدوده شما می فرستد. ابزار Wi-Fi Signal اپلیکیشن با نمایش قدرت سیگنال لحظه ای هر مودم به صورت عدد یا روی نمودار، تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین ارتباط وای فای را برایتان آسان می کند.

در تکمیل قابلیت قبلی هم ابزار LAN Scan را در اختیار دارید که دستگاه های متصل شده به مودم های وای فای را به نمایش می گذارد. به لطف این ابزار می توانید مودمی را پیدا کنید که افراد کمتری مشغول استفاده از پهنای باند اینترنتی آن هستند تا ارتباط پایدارتر و سریع تری داشته باشید. البته یک مزیت دیگر ابزار مورد بحث می تواند این باشد که سوء استفاده کنندگان یا به اصطلاح دزدان وای فای را هم از طریق آن شناسایی کنید.

Network Analyzer در بخش دیگری به نام Query یا جستار می تواند اطلاعاتی مثل پینگ، Whois (اطلاعات مرتبط با مالکیت دامنه) و DNS یک وبسایت یا آی پی آدرس خاص را هم برایتان به نمایش بگذارد که احتمالا بیشتر از کاربران عادی باب میل وبمسترها باشد.

تمامی مواردی که گفتیم را می توانید در نسخه رایگان اپلیکیشن تجربه کنید، هر چند برای دسترسی به امکانات بیشتر (مثل تست سرعت، آنالیز و مقایسه پینگ و دسترسی به نمودارهای متنوع تر) می توانید نسخه 3.99 دلاری و حرفه ای اپلیکیشن را بخرید.

البته امکانات نسخه رایگان Network Analyzer برای استفاده کاربر معمولی کافی به نظر می رسند. اگر اخیرا در اتصال به اینترنت با مشکل کندی یا قطعی ارتباط مواجه هستید، احساس می کنید کسی مشغول سوء استفاده از وای فای شماست یا صرفا می خواهید وضعیت وای فای خانه یا محل کارتان را دقیق تر بسنجید، حتما دانلود و نصب Network Analyzer را به شما توصیه می کنیم .

دانلود از گوگل پلی - دانلود از لینک کمکی - دانلود از اپ استور 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی