ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجله امضا شده توسط استیو جابز 50 هزار دلار به فروش رفت

چند هفته پیش در دیجیاتو خواندید که یک نسخه مجله Newsweek که توسط استیو جابز فقید، امضا شده بود، قرار است در حراجی به فروش رود. حالا این مجله که تاریخ آن مربوط به ماه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ آبان ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

چند هفته پیش در دیجیاتو خواندید که یک نسخه مجله Newsweek که توسط استیو جابز فقید، امضا شده بود، قرار است در حراجی به فروش رود. حالا این مجله که تاریخ آن مربوط به ماه اکتبر سال 1988 است، در حراجی «RR» به قیمت 50،587 دلار به فروش رفته است. مجله مذکور متعلق به «دایان ویلیامز» (Diane Williams) بوده که در سال 1988 به عنوان فروشنده ارشد کمپانی نرم افزاری لوتوس کار می کرده و در مراسم معرفی کامپیوتر مدل «نکست» از جابز خواسته که آن را برای وی امضا کند.

خانم ویلیامز پس از رونمایی از این مجله، در مورد خاطره ملاقات با جابز گفت که جابز پشت میزی در نزدیکی وی نشست و ویلیامز از او درخواست کرد که در صورت امکان، مجله را امضا کند؛ ولی جابز پاسخ داد: «من عکس امضا نمی کنم».

پس از آن خانم ویلیامز درخواست می کند که برایش متنی را بنویسد. سپس جابز تردید می کند و در نهایت روی یکی از نسخه های مجله Newsweek می نویسد: «من ساختن را دوست دارم» و بعد اندکی درنگ می کند و خطی زیر کلمه عشق، می کشد و پس از نگاهی به ویلیامز، مجله را امضا می کند.

گفتنی است خانم ویلیامز، پیش از ارائه مجله به حراجی RR، آن را در صندوق امانات بانک نگه می داشت.

مدیران این حراجی قیمت اولیه هزار دلاری را برای مجله مذکور در نظر گرفتند و قیمت نهایی فروش را بین 10 الی 15 هزار دلار تخمین زدند. در نهایت این نسخه که به عقیده مدیر حراجی بسیار خاص و کمیاب است، با قیمت بیش از 50 هزار دلار به فروش رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Farzinati
    Farzinati | ۷ آبان ۱۳۹۶

    فردا مسواک و جوراب استیو رو هم میذارن مزایده ملیونی میفروشه?

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۷ آبان ۱۳۹۶

      شرتشو نفروشن صلوات...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی