ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

خانه تکانی به وقت پاییز؛ بررسی آپدیت جدید دوتا 2

هر ساله پس از سپری شدن فصل تابستان آپدیتی جدیدی از طرف تیم سازندگان دوتا منتشر می شود که حاوی تغییرات بسیاری است. اما این بار به نظر می رسد تغییرات بیشتر از همیشه بنیان ...

حسین توکلی
نوشته شده توسط حسین توکلی | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

هر ساله پس از سپری شدن فصل تابستان آپدیتی جدیدی از طرف تیم سازندگان دوتا منتشر می شود که حاوی تغییرات بسیاری است. اما این بار به نظر می رسد تغییرات بیشتر از همیشه بنیان های پایه ای بازی را مورد هدف قرار داده اند. اولین نکته و محسوس ترین محتوی جدید، دو هیروی تازه نفس هستند که پا بر عرصه مبارزه گذاشته اند.

در کنار این دو هیرو، شاهد حذف و اضافه شدن چندین آیتم در بازی، اضافه شدن یک حالت جدید، تغییر اساسی رنکینگ ها و هدف گیری نوین گیم پلی هستیم. حتی هیرو های زیادی دست خوش تغییرات پایه ای در اسکیل ها و درخت تلنت شان شده اند که در ادامه به بررسی این موارد در آپدیت Dueling Fates می پردازیم.

Pangolier

این شمشیر زن تازه کار بسیار منعطف به نظر می رسد و بر اساس توانایی ها و لول های معرفی شده می توان او را در پست های زیادی به بازی گرفت. به دلیل ذات اتکر بودن این هیرو، پست پیشنهادی اصلی کری است که به دلیل قابلیت های جا به جایی سریع و لحظه ای می تواند در نقش شروع کننده نیز به کار گرفته شود.

پنگولیر که یک هیرو نزدیک زن محسوب می شود دارای 3 ابیلیتی اکتیو و یک ابیلیتی پسیو است. قدرت اول او که یک اسکیل اکتیو است، Swashbuckle نام دارد که از دو بخش تشکیل شده است.

در قسمت اول شما مسیر حرکت و حمله پنگولیر را تعیین می کنید؛ پس از معین شدن الگوریتم حمله، پنگولیر به نقطه انتخابی شما پرش می کند و در مرحله بعدی به فضای رو به روی خود با حرکات پی در پی شمشیر حمله می کند که باعث وارد آمدن حجم بالایی از دمیج به هیروهای سر راه او می شود.

قدرت دوم او که Shield Crash نام دارد باز هم یک اسکیل اکتیو است. پنگولیر به هوا می پرد و پشت سخت خود را به زمین می کوبد، در پی این اتفاق به هر هیرویی که در نزدیکی پنگولیر باشد دمیج ساطع می شود. به ازای هر هیرویی که در معرض این حرکت باشد، پنگولیر برای چند ثانیه دمیج کمتری را متحمل می شود.

اما قابلیت سوم و پسیو این هیرو Heartpiercer نام دارد که موجب می شود هر هیرویی که از او ضربه ای دریافت می کند با احتمال 15 درصدی پس از چند لحظه حرکتش کند شود و زره (آرمور) اش به 0 تقلیل پیدا کند. همین ابیلیتی او را دشمن سرسخت هیرو هایی همانند Axe و یا Dragon Knight می سازد.

اولتیمیت این هیرو که Rolling Thunder نام دارد که در پی فعال کردن آن، پنگولیر به شکل یک توپ سخت (همانند سونیک) به دور خودش می پیچد و با سرعت به هر سمتی که شما فرمان دهید حرکت و هیروهای سر راه خود را استان می کند. ابیلیتی دوم این هیرو قابلیت ترکیب شدن با Rolling Thunder را دارا است که می توان با استفاده از آن از روی موانع پرید و یا به هیروهای استان شده دمیج وارد کرد.

Dark Willow

اما هیروی دیگر معرفی شده، یک ساپورت دور زن . دارای 5 قدرت است که تمامی اسکیل های او از جنس اکتیو هستند. اولین آن ها Bramble Maze است که باعث می شود دارک ویلو یک محوطه وسیع را با بته های خاردار بپوشاند. هر هیرویی که پا به این محوطه بگذارد آسیب می بیند و برای چند لحظه زمین گیر یا Root می شود.

در دومین قابلیت، دارک ویلو به سرزمین سایه ها می پیوندد و دیگر غیر قابل هدف گیری از جانب حریف نخواهد بود. هر چقدر بیشتر در این حالت باشید، دمیج جادوی بعدی شما افزایش پیدا می کند.

قابلیت سوم این هیرو Cursed Crown نام دارد. دارک ویلو یکی از حریفان را مورد هدف قرار می دهد و پس از 4 ثانیه، هیروی مورد هدف و باقی هیرو هایی که در کنار او هستند استان می شوند.

قابلیت چهارم و یکی از قدرتمند ترین ابیلیتی های دارک ویلو Bedlam نام دارد که باعث می شود فرشته کوچکی که همراه او است به طور دوار به دور او بچرخد و به حریفان دمیج وارد کند. ترکیب این ابیلیتی با اولتیمت های تیمی (همانند اولتیمت Enigma) می تواند سرنوشت مبارزات را به طور چشم گیری تغییر دهد.

اولتیمیت این هیرو باعث می شود تا حریفانی که در معرض جادوی دارک ویلو قرار گرفته اند به سمت بیس خود فرار کنند. این قدرت که Terrorize نام دارد تنها در صورتی فعال می شود که ابیلیتی Bedlam در حال استفاده شدن نباشد.

رنک بندی جدید

یکی از مهم ترین تحولات دوتا در اپدیت جدید، تغییر رویه در رده بندی بازیکنان صورت گرفته است. در جایی که MMR دیگر به صورت عدد به نمایش در نمی آید و جای خود را به مدال هایی که هر 6 ماه یک بار بازنشان می شوند داده است.

هفت مدال مختلف برای رده بندی بازیکنان تعریف شده است که هر کدام از این مدال ها 5 ستاره را درون خود جای داده اند که بر اساس عملکرد بازیکن در طول فصل تغییر می کنند و قبل از شروع هر بازی به عنوان معرف رنک شما به دیگر بازیکنان نمایش داده می شود.

این فرصت بسیار خوبی است تا آن هایی که به هر دلیلی شروع ضعیفی در قسمت Ranked داشته اند جبران مافات کنند و آغازی دوباره داشته باشند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این نوع رده بندی در دسترس نیست و باید منتظر باشیم تا ببینیم آیس فراگ و تیمش چه آشی را برای مخاطبان وفادار خود پخته اند.

سیستم راهنمایی جدید

در آپدیت 7.07 شما قادر خواهید بود تا راهنمایی های نوشته شده توسط دیگر بازیکنان و آیتم های محبوب و موثر هر هیرو را در قسمت Heroes مشاهده کنید و از آن ها استفاده کنید.

شما همچنین می توانید یک راهنمایی شخصی سازی شده از بیلد مورد علاقه خود برای هر هیرو تعریف کنید و از آن در طول بازی استفاده کنید. به نظر می رسد این تغییرات برای کوتاه کردن دست واسطه هایی همچون Dotabuff از سوی سازندگان باشد تا خود بازی را منبع اصلی اطلاعات برای هر بازیکن تعریف کرده باشند.

حالت توربو

یکی از قسمت های جالبی که در این به روز رسانی گنجانده شده است حالت توربو است. شما می توانید در هنگام جست و جو برای بازی، گزینه توربو را انتخاب کرده و در این مد با حریفان به مبارزه بپردازید.

در این حالت امتیاز تجربه و میزان طلای کسب شده توسط هر هیرو به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. به علاوه میزان HP و آرمور ساختمان های هر تیم و میزان زمان ریسپاون کاهش پیدا کرده است تا هر بازی زودتر از حالت معمول به پایان برسد. این بخش می تواند برای کسانی که وقت زیادی برای بازی کردن ندارند، افراد تازه کار (برای آشنایی با هیرو ها و محیط بازی) و همچنین برای تست یک بیلد جدید بسیار کارآمد باشد.

به روزرسانی Ability Draft

اکنون تمام هیروهای بازی در این بخش به خدمت گرفته شده اند و رابط کاربری و صفحه انتخاب قابلیت ها بهبود پیدا کرده اند. در کنار این موارد، اکنون شما می توانید پس از انتخاب ابیلیتی های مورد نظر خود، جای آن ها را به دلخواه تغییر داده تا هر طور که باب میل خودتان است در اختیار هیروی شما قرار بگیرند.

چرخه پینگ

از این به بعد پس از پینگ دادن به یار های خودی می توانید نوع اخطار را به آن ها گوش زد کنید تا تجربه ارتباط بر قرار کردن با دیگر بازیکنان تا حد زیادی بهبود داده شود. برای مثال اگر فکر می کنید واردی در محدوده مورد نظر وجود دارد از بین گزینه های موجود، پینگ وارد را انتخاب کنید.

تغییرات اصلی گیم پلی

  1. روزانه 10 هیرو به حسب اتفاق از سوی بازی انتخاب شده که در صورت پیک کردن یکی از این 10 هیرو، یک انبه جادویی (غیر قابل فروش) در بین آیتم های ابتدایی شما به صورت رایگان قرار می گیرد.
  2. انتخاب رندوم دیگر شامل طلای اضافه آغازین نخواهد شد و به جای این نگرش قدیمی، یکی از هیروهای ده گانه مذکور در بند 1 به صورت رندوم برای شما انتخاب می شود که باعث می شود علاوه بر انبه، یک شاخه آهنی رایگان (غیر قابل فروش) در اختیار شما قرار بگیرد.
  3. هر بازیکن یک تاون پرتال (غیر قابل فروش) در ابتدای بازی دریافت خواهد کرد که این TPS ها شامل کول داون 50 ثانیه ای در آغاز بازی هستند.
  4. قابلیت انتخاب دوباره از بازی حذف شده است.
  5. شراین های داخل بیس هر تیم جای خود را به ساختمان های معمولی داده اند.
  6. گلیف حالا بر روی کریپ های هر تیم نیز تاثیر می گذارند و در هنگام فعال شدن، به کریپ ها صدمه ای وارد نخواهد شد.
  7. راهروهای لین وسطی تیم ها نازک تر شده اند.
  8. بونتی های جنگل اصلی هر تیم به سیف لین نزدیک تر شده اند.
  9. شراین های وسطی به بیس هر تیم نزدیک تر شده است.
  10. از این پس، روشان بعد از بار سوم یک آیتم دیگر به جز Aegis و Cheese دراپ خواهد کرد که یک ریفرشر اورب یک بار مصرف قلمداد می شود. این رفرشر از آیتم مشابه خود جدا عمل می کند و باعث فعال شدن کول داون آن نخواهد شد.
  11. یک بن برای هر تیم به Captain Mode اضافه شده است. (6 بن در مجموع برای هر تیم)
  12.  ایلوژن ها در صورت حمله به روشان، از بین نخواهند رفت بلکه 80 درصد دمیج کمتری نسبت به خود هیرو خواهند داشت.
  13. ایلوژن ها از بازیابی HP و مانا برخوردار خواهند بود.
  14. Hex غیر قابل باطل شدن است.
  15. قابلیت Lifesteal دیگر به صورت Unique Modifier عمل نمی کند و موج های مختلف لایف استیل قابل استک شدن هستند.

تغییرات اصلی آیتم ها

  1. قیمت کوریر به 200 طلا افزایش پیدا کرده است؛ البته پس از 3 دقیقه به طور خودکار بال دار شده و نیازی به هزینه 150 طلای اضافه نیست.
  2. قیمت آبزرور وارد از 60 به 80 افزایش پیدا کرده است.
  3. تنگو به جای 4 شارژ، 5 شارژ در خود جای داده است.
  4. قیمت اسموک به 80 طلا افزایش پیدا کرده است.
  5. قیمت Gauntlet از 150 به 135 طلا رسیده.
  6. قیمت Slippers of Agility از 150 به 135 طلا رسیده.
  7. قیمت Mantle از 150 به 135 طلا رسیده.
  8. قیمت دستور عمل Wraith Band از 170 به 165 کاهش داده شده است.
  9. قیمت دستور عمل Bracer از 170 به 165 کاهش داده شده است.
  10. قیمت دستور عمل Null Talisman از 170 به 165 کاهش داده شده است.
  11. Wraith Band، Bracer، و Null Talisman دیگر شامل +6 دمیج نخواهند بود.
  12. Veil of Discord دیگر شامل +6 دمیج نخواهد بود.
  13. میزان اینتلیجنس داده شد Veil of Discord از +12 به +14 افزایش داشته.
  14. Dagon دیگر شامل +9 دمیج نخواهد بود.
  15. میزان اینتلیجنس داده شده Dagon به 2+ واحد افزایش داشته.
  16. Drum of Endurance دیگر شامل +3 دمیج نخواهد بود.
  17. میزان استرنگث داده شده Drum of Endurance به 1 واحد افزایش داشته.
  18. Rod of Atos دیگر شامل +6 دمیج نخواهند بود.
  19. Perseverance دیگر شامل +10 دمیج نخواهد بود.
  20. Linken's Sphere دیگر شامل +15 دمیج نخواهد بود.
  21. Refresher Orb دیگر شامل +20 دمیج نخواهد بود.
  22. Lotus Orb دیگر شامل +10 دمیج نخواهد بود.
  23. Aether Lens ذیگر شما +6 درصد بزرگنمایی جادو نخواهد بود.
  24. برای بستن Battle Fury، به جای Claymore و Broadsword یک Demon Edge لازم است.
  25. سرعت Boots of Speed پنج واحد کاهش داشته است.
  26. میزان کاهش آرمور Desolator به 6 تغییر داده شده است.
  27.  Diffusal Blade دیگر شامل شارژ و آپگرید نمی شود و به جای آن، کول داون 15 ثانیه ای دارد.
  28. Orb of Venom از دستور ساخت Eye of Skadi حذف شده است.
  29. Iron Talon از بازی حذف شد.
  30. Poor Man's Shield از بازی حذف شد.
  31. Monkey King Bar دیگر قابلیت True Strike نخواهد داشت.
  32. انبه جادویی به دستور ساخت Magic Wand اضافه و Circlet از آن حذف شد. این آیتم شامل +1.5 HP ریجن شده است.
  33. Pipe of Insight ساختمان ها را هم پوشش خواهد داد.
  34. Soul Ring به جای مانای اضافه، +6 استرنگث و +2 HP خواهد داد.
  35. نوع دمیج Urn of Shadows از Pure به جادویی تغییر و میزان آن افزایش پیدا کرده است.
  36. سرعت پرتاب Ethereal Blade از 1200 به 1275 افزایش یافته.
  37. کول داون آیتم Force Staff از 20 به 23 تغییر داده شده است.
  38. دستور ساخت Hurricane Pike جای خود را به Wraith Band داده است.
  39. هزینه دستور ساخت Skull Basher از 750 به 1150 افزایش داشته است و دیگر شامل 10+ دمیج نمی شود؛ بش های این آیتم غیر قابل گریز شده اند.
  40. Abyssal Blade دیگر شامل 10+ دمیج نمی شود؛ بش های این آیتم غیر قابل گریز شده اند.
  41. برای بستن Satanic آیتم Claymore جایگزین Mithril Hammer شده است.

آیتم های جدید

در مجموع 5 آیتم جدید به بازی اضافه شده اند که بعضی از آن ها بیش از حد قدرتمند به نظر می رسند و استفاده آن ها با بعضی از هیرو ها، ترکیب مرگباری را تشکیل خواهد داد.

Meteor Hammer

این آیتم که 40 ثانیه کول داون برای اش لحاظ شده است، از آن جایی که قابلیت استفاده بر روی ساختمان ها را نیز دارا است، می تواند برای پوشر ها بسیار کارآمد باشد.

در 3 ثانیه یک شهاب سنگ به منطقه مورد نظر پرتاب خواهد شد که هر هیرویی که در آن محدوده قرار گرفته باشد را 1.75 ثانیه استان خواهد کرد و آسیب قابل توجهی به هیرو ها و یا تاور ها می رساند. ترکیب این آیتم با هیرو Tinker بسیار ترسناک به نظر می رسد.

برای بستن این آیتم به یک Ogre Axe، Staff of Wizardy، Ring of Regen و یک Sage's Mask نیاز دارید که در مجموع 2625 طلا هزینه آن می شود.

Aeon Disk

یک آیتم دفاعی که 250 مانا و HP و +25 Stats به هیرو شما اضافه می کند. قابلیت پسیو این آیتم باعث می شود هر گاه خط سلامتی هیرو شما به 80% کاهش پیدا کند، برای 2.5 ثانیه وارد حالتی می شود که هیچ آسیبی به او نمی رسد اما شما هم نمی توانید دمیجی وارد کنید و قابلیت اتک دادن از شما سلب می شود.

این آیتم شامل 100 ثانیه کول داون می شود و تشکیل شده از Vitality Booster، Energy Booster و یک دستور ساخت است که در مجموع 3750 طلا باید برای آن بپردازید. بستن این آیتم برای هیرو های تانک و اتکر نزدیک زن پیشنهاد می شود.

Spirit Vessel

این آیتم که ورژن پیشرفته Urn of Shadows محسوب می شود در صورت استفاده بر روی حریفان به آن ها طی زمان آسیب می رساند و هر هیلینگی که روی آن هیرو استفاده شود را 70% کاهش می دهد.

برای ساخت این آیتم به یک Urn of Shadows به علاوه Vitality Booster، Wind lance و یک دستور ساخت نیاز دارید که در مجموع 2825 طلا هزینه آن ها می شود.

Nullifier

یک آیتم مجیکال که به صورت اکتیو عمل می کند و شامل +65 Damage و +5 آرمور و Hp است. در صورت استفاده این آیتم بر روی حریف، هر ضربه ای که به آن هیرو وارد شود موجب کاهش 100% سرعت او خواهد شد.

ترکیب این آیتم با هیروهایی همچون Spectre و یا Anti Mage می تواند نتایج مبارزات را تا حد زیادی تغییر دهد.

Kaya

یک آیتم پسیو ک +16 اینتلیجنس و 10 درصد تشدید اسپل را شامل می شود. ضمنا این آیتم باعث می شود تا هزینه مانا هر ابیلیتی و همچنین از دست رفتن مانا در برابر هیرو و یا اسکیل های مانا سوز 10% کاهش یابد.

این آیتم برای هیرو هایی Mager همچون Zeus، Necrophos و یا Skywrath Mage به شدت پر بازده خواهد بود.

جمع بندی

در مجموع باید گفت که هدف این آپدیت اضافه کردن درگیری های بیشتر در طول هر بازی است. کمتر شدن میزان دمیج و اضافه/قوی تر شدن آیتم دفاعی و همچنین سرسخت تر شدن ساختمان های هر تیم، نشان از این منظور دارند.

حتی تغییرات تلنت های اکثر هیرو ها هم همین نگرش را در بر داشته اند.

سیستم رنکینگ جدید فرصتی نو است برای آن هایی که خود را از رقابت بازمانده می دیدند. هر چند باز هم چیز زیادی تا دو هفته دیگر که شروع فصل رقابتی است مشخص نخواد شد.

هیرو های جدید بیشتر ماهیت قهرمانان بازی League of Legends را تداعی می کنند که نشان گر علاقه تیم سازنده دوتا به جذب طرفداران این بازی به سمت محصول خود است. هر چند که آپدیت قبلی که درخت تلنت ها و از این دست محتویات جدید به بازی اضافه کرده بود، آغازگر این نگرش به شمار می رود.

به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم این تغییرات پی آمد مثبتی از سوی بازیکنان خواهد داشت یا خیر؛ نظرات و تجربیات خود را در رابطه با آپدیت جدید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Alireza Abazari
    Alireza Abazari | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    و در زمن حالت توبرو بازی هم یه کپی از حالت بیلز تو وین گلوری هستش که 3 تا 5 دقیقه طول میشکه خیلی کوتاه و اول بازی طلای خیلی زیاد میده مدت زنده شدن خیلی کم میشه و سرعت حرکت هیرو ها و .... بیشتر میشه این حالت از اپدیت پارسال وین گلوری تو بازی بود

  • Alireza Abazari
    Alireza Abazari | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    خیلی برام جالبه هیرو اولی که معرفی کردین یه کپی از هیرو اوزو Ozo تو وین گلوری بود ما تو وین گلوری خیلی وقته همچین هیرویی داریم که مثل توپ میشه و دشمنا رو استان میکنه یا با ابیلیتی 2 میپره سر هیرو حریف و جونشو کم میکنه تنها و حتی شباهت هایی بین ابلیتی 1 این هیرو با اوزو هست که اون میشه به سمت جلو شمشیر زدن رو گفت البته تو این ابیلیتی یه فرقی بین این و اوزو هست که اوزو به طور مستقیم شمشیر نمیزنه و زرباتشد به شکل دایره وارد میکنه 3 زربه میزنه که اولی دایره 2 فقط به شخص جلوش و بار سوم یه دایره دیگه ولی با ابعاد بزرگتره

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    گیم فقط این سبک باقیش فیلمه...

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

      گیم فقط پلتفرمر،اکشن سوم شخص و هک اند اسلش.با بقیه سبکا حال نمیکنم.

مطالب پیشنهادی