ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش فینال مسابقات The International 8 بازی Dota 2؛ تیم OG شگفتی‌ساز شد

در روز پایانی مسابقات The International 8 بازی دوتا ۲،‌ تیم OG در ادامه یک تورنمنت استثنایی در برابر تیم قدرتمند PSG.LGD قرار گرفت و توانست این تیم را در یک مجموعه بازی 5 تایی ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

در روز پایانی مسابقات The International 8 بازی دوتا ۲،‌ تیم OG در ادامه یک تورنمنت استثنایی در برابر تیم قدرتمند PSG.LGD قرار گرفت و توانست این تیم را در یک مجموعه بازی 5 تایی که بیش از 6 ساعت به طول انجامید، شکست داده و جایزه 11 میلیون دلاری مسابقات را کسب کند.

گیم اول

PSG.LGD گیم اول را به شکل بسیار حوبی آغاز کرد. آن‌ها مهار کردن حریف خود Ana که هیروی Spectre را در اختیار داشت مورد هدف قرار دادند و توانستند تا دقیقه 15 بازی چندین بار او را بکشند. پس از اینکه Ana ناچار شد به دلیل فشار زیاد تیم حریف به آفلین برود LGD آن لین را بیشتر تحت فشار قرار داد.

OG در دقیقه 21 موفق شد در اولین تیم فایت خود به پیروزی برسد و سه عدد از هیروهای حریف را بکشد. همچنین آنها به لطف Ceb و Treant Protector قادر بودند تا حد زیادی از تاورهای خود دفاع کنند و به همین دلیل به تیم چینی اجازه پیشی گرفتن ندادند.

بعد از آن OG به تدریج شروع به پیشروی کرد و از دقیقه 330 به بعد Ana و Topson توانستند آیتم های مورد نیاز برای هیروهای خود را به دست آورند و از آن به بعد بازی کاملا در دست OG بود. آنها چند دقیقه بعد سری سوم تاورهای حریف را هم نابود کرده و گیم اول را علی رغم شروعی بسیار سخت به سود خود تمام کردند.

گیم دوم

در گیم دوم تیم PSG.LGD بازی تهاجمی خود را ادامه داد و این بار برای موفقیت در لحظات حساس به Chalice با هیروی Enchantress تکیه کرد. او با بازی خوب خود پس از مدت کوتاهی توانست رقیب خود در آن لین یعنی Ceb با هیروی Abyssal Underlord را از نظر پولی شکست دهد. از میانه های بازی Chalice شروع به چرخیدن در اطراف مپ کرد و هر جا می رفت هیروهای OG را یک پس از دیگری از مپ حذف می کرد.

برگ برنده آنها در این بازی Topson و هیروی Invoker او بود که با همین هیرو در فینال براکت بالا نتیجه به ستاره بازی تبدیل شده بود. ولی این بار تیم چینی موفق شد با همکاری Somnus و Chalice او را کاملا مهار کند. بعد از مدت کوتاهی PSG.LGD رقیب خود را در اطراف بیس خودش حبس کرد و با در اختیار داشتن دید کاملا در همه جای مپ به تدریج فشار را بیشتر کرد. بازی خوب آنها از مراحل اول بازی و فاصله زیاد با تیم حریف از نظر پولی به آنها اجازه داد گیم دوم را به راحتی از آن خود کنند.

گیم سوم

در گیم سوم نوبت کاپیتان fy بود که بازی را به نفع تیم خود تغییر دهد. او با هیروی Phoenix و یک بازی بسیار تهاجمی مشکل زیادی برای OG ایجاد کرد. از طرف دیگر تنها امید تیم OG در گیم سوم Topson بود که با هیروی Morphling از همان اوایل بازی به خوبی فارم کرد. کشتن او در 20 دقیقه اول بازی غیرممکن بود. بنابراین PSG.LGD به سادگی از او دوری کرد و به بخش های دیگر مپ فشار وارد کرد و در غیاب او با یاران باقی مانده OG درگیر می شدند.

بعد از دقیقه 25 بازی یاران PSG.LGD آیتم های مورد نیاز خود را گرفته بودند و می توانستند به راحتی در مقابل ترکیب لول زن تیم OG ایستادگی کنند. اینجا دیگر کاری از Topson و Morphling هم ساخته نبود چون او به تنهایی نمی توانست کاری از پیش ببرد. به این ترتیب گیم سوم هم به نفع تیم چینی به پایان رسید و OG با نتیجه 2-1 عقب افتاد.

گیم چهارم

گیم چهارم از همان دقایق اول با درگیری های سنگین و تبادل کیل آغاز شد. دو تیم هر چند دقیقه در لین بالا با یکدیگر درگیر می شدند. از طرف دیگر، هدف اصلی تیم چینی Topson بود  و آنها توانستند در ده دقیقه اول او را چند بار بکشند. اما همه از Ceb غافل شده بودند. او با هیروی Axe به راحتی مشغول فارم بود و بعد از به دست آوردن آیتم های اولیه توانست به راحتی چند Kill برای تیم خود ثبت کند.

Ceb به لطف یک Vanguard زودهنگام و دریافت هیل توسط n0tail با هیروی Chen قادر بود به راحتی در اطراف مپ بچرخد و به هم تیمی های خود کمک کند. او در تمام درگیری ها با حداقل یک کیل و زنده از میدان بیرون می آمد و این بازی تیمی PSG.LGD را نابود کرد.

در نهایت PSG.LGD به خود آمد و تصمیم گرفت در یک حمله همه جانبه تیم حریف را به بیس خودش براند و در چند تیم فایت اول موفق شد OG را کاملا از مپ حذف کند. اما دو تیم فایت دفاعی استثنایی توسط تیم OG آخرین نقشه های تیم چینی را به هم ریخت و به OG اجازه داد در غیاب هیروهای دشمن به سمت روشان برود و Aegis را هم در اختیار بگیرد. این باعث شد OG که چند عدد از ساختمان های بیس خود را از دست داده بود در موقعیت خوبی برای حمله قرار بگیرد. بعد از یک رشته درگیری تیم چینی نتوانست بیشتر از بیس خود دفاع کند و به این ترتیب OG بازی را به تساوی و گیم آخر کشاند.

گیم پنجم

در گیم پنجم fy باز هم به کمک تیم خود شتافت و با هیروی Earth Shaker چند کیل متوالی برای تیم خود مهیا کرد و این آنها را جلو انداخت. fy بعد از فقط 12 دقیقه توانست آیتم Blink Dagger خود را بگیرد و این مکافات جدیدی برای OG بود.

اما OG بالاخره در دقیقه 25 و با بازی خوب JerAx با Rubick که اسپل Ghost Ship را از Somnus دزدید توانستند یک درگیری تیمی در لین پایین را به سود خود تمام کنند. بعد از آن OG به شکل معجزه آسا در تمام درگیری ها پیروز می شد و به آهستگی فاصله خود را با PSG.LGD کمتر می کرد. بعد از اینکه یک فایت حیاتی برای روشان به سود OG تمام شد، آنها از لاک دفاعی خود بیرون آمدند و به سمت تاورهای          حریف یورش بردند و در دقیقه 28 به بیس حریف رسیدند.

تیم PSG.LGD هیچ پاسخی برای حجم اراده و بازی تیمی فوق العاده OG نداشت. آنها پس از 58 دقیقه مجبور شدند گیم سوم را واگذار کنند و به این ترتیب OG پس از یک بازی نفس گیر به مقام قهرمانی رسید و بیشترین جایزه طی تاریخ ورزش های الکترونیکی را از آن خود کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۴ شهریور ۱۳۹۷

    این دوره هم عالی بود فقط دلم میخواست تیم لیکویید برسه فینال که حذف شد

مطالب پیشنهادی