ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

۸ نکته که پیش از بازی کردن نید فور اسپید پی بک باید بدانید

زمانی نام «نید فور اسپید» اعتبار بسیار بالایی میان طرفداران سبک ریسینگ یا رانندگی داشت. از نسخه «آندرگراند» سال 2003 گرفته تا «ماست وانتد» سال 2005 پادشاهان بلامنازع سبک رانندگی آرکید بودند و هنوز هم ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

زمانی نام «نید فور اسپید» اعتبار بسیار بالایی میان طرفداران سبک ریسینگ یا رانندگی داشت. از نسخه «آندرگراند» سال 2003 گرفته تا «ماست وانتد» سال 2005 پادشاهان بلامنازع سبک رانندگی آرکید بودند و هنوز هم روی بسیاری از سیستم ها نصب اند.

متاسفانه شرکت الکترونیک آرتز نتوانست به خوبی این برند را مدیریت کند و به مرور زمان شکوه و عظمت این سری زیر سوال رفت. با انتشار نسخه های بی کیفیت و نه چندان جذاب همچون شیفت و ران و رفتن در سراشیبی، کم کم نام نید فور اسپید رنگ باخت و از آن موقع تا حالا، تنها تعداد معدودی بازی نید فور اسپید خوب عرضه شد که باز هم یک سری مشکلات و کمبودها، مانع درخشش کامل آن ها شدند.

از سال 2012 که نسخه دوباره سازی شده بازی «ماست وانتد» منتشر شد، هنوز سازندگان یک نید فور اسپید خوب نساختند؛ حتی بازی نید فور اسپید «رایوالز» که در نسل جدید منتشر شد مشکلات بسیاری داشت و خود بازی «نید فور اسپید»، آخرین نسخه از این سری که دو سال پیش عرضه شد، به دلایل زیاد همچون آنلاین بودن محض آن داد و هوار طرفداران را درآورد.

بعد از نمایش های طوفانی بازی نید فور اسپید پی بک یا Payback، و کارنامه نه چندان درخشان این سری، انتظارات از نسخه جدید نید فور اسپید بسیار بالا رفته است. پی بک می خواهد دوباره نام نید فور اسپید میان طرفداران سبک رانندگی بدرخشد.

پلیس های سمج، اعصاب خورد کن و همچنین دوست داشتنی سری نید فور اسپید این بار می خواهند با شدت بیشتری به تعقیب تان ادامه دهند.

با موفقیت شگفت انگیز سری فورزا هرایزن و فورزا موتوراسپرت، دست دیگر رقبا برای هنرنمایی بسیار بسته شده و برای آنکه دل طرفداران را دوباره به دست بیاورند باید یک اثر باکیفیت وارد بازار کنند.

تا به اینجا که بازی گرن توریسمو اسپرت در سبک شبیه ساز رانندگی اصلاً خوب عمل نکرد؛ باید دید که آیا نید فور اسپید پی بک می تواند از نسخه سوم سری فورزا هرایزن جلو بزند و مقام پادشاهی سبک رانندگی آرکید را به نام خود کند یا خیر. در این مطلب به هشت نکته که قبل از بازی کردن نید فور اسپید پی بک باید بدانید اشاره شده است. با دیجیاتو همراه باشید.

بعد از مدت ها با یک نید فور اسپید جهان باز طرف هستیم

طبق گفته سازندگان، پی بک بزرگترین عنوان در سری نید فور اسپید است و عظیم ترین نقشه را میان دیگر بازی های رانندگی دارد. حالا می توانید آزادانه و بدون هیچ محدودیتی، در همه جای نقطه از بازی رانندگی کنید، ماشین های اطراف را از پا در بیاورید و تا می توانید دریفت بکشید.

طبق گفته سازندگان نقشه بازی به 4 بخش جداگانه تقسیم شده که هر کدام ویژگی های بصری مخصوص به خود را دارد. نمایش هایی که تا اینجا از بازی ارائه شده تنها محدود به محیط های صحرایی است، اما رشته کوه های بلند و شهرهای بزرگ نیز جزو مکان های بازی به شمار می روند. از دره های بزرگ و تنگه های باریک که حساسیت رانندگی در آنجا چند برابر است نیز نباید گذشت.

پلیس ها،  ماموریت های جانبی و چرخه شب و روز، گشت و گذار در محیط بزرگ پی بک را جذاب می کنند

پلیس های سمج، اعصاب خورد کن و همچنین دوست داشتنی سری نید فور اسپید این بار می خواهند با شدت بیشتری به تعقیب تان ادامه دهند. جدا از حضور ثابت آن ها در دنیای جهان باز پی بک، برخی ماموریت های خاصی نیز در بازی تدارک دیده شده تا مستقیما خودتان را به تله بیاندازید و بعد از پلیس ها فرار کنید!

ماموریت های جانبی بسیاری در دنیای بازی وجود دارد تا به گشت و گذار شما در این محیط وسیع تنوع بخشد. از پلیس گرفته تا تمام کردن بخشی از جاده در زمان خاص یا دریفت کشیدن به اندازه مورد نیاز، تنها بخشی از ماموریت های بازی را تشکیل می دهند. برخی ماشین های خاص نیز در بخش های مخفی نقشه وجود دارد که در صورت پیدا کردن در گاراژ مخصوص شما جای گرفته و می توانید آن ها را شخصی سازی کنید.

استودیو سوئدی گاست گیمز، سازنده بازی نید فور اسپید پی بک، از چرخه شب و روز بازی پرده برداری کردند که جدا از تنوع بصری، به طور مستقیم روی گیم پلی بازی تاثیر می گذارد؛ میزان ترافیک شهری و غیر شهری، حضور پلیس ها و حتی نوع ماموریت های جانبی بستگی به زمان متغیر است و هر بار تجربه جدیدی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

کلاس بندی ماشین ها به سبک عناوین آنلاین شوتر، شخصی سازی ماشین ها به سبک Underground

برخلاف سری فورزا هرایزن که ماشین ها براساس قدرت و سرعت کلاس بندی می شدند این بار در بازی نید فور اسپید پی بک، ماشین ها پنج نوع متفاوت دارند که بستگی به کاربرد آن در مسابقات، از این پنج مورد یکی را انتخاب می کنید.

آفرود، درگ (Drag)، ریس (Race)، رانر و دریف کلاس های بازی را تشکیل می دهند. همانطور که از نام آن ها مشخص است، از ماشین آفرود برای جاده های خاکی و از ماشین های دریفت مخصوص چالش های دریفت استفاده می گردد. ماشین های رانر نیز طوری طراحی شده اند که برای فرار از پلیس بهترین ساختار را دارند.

ویژگی خطر/جایزه منجر می شود تا هنگام رانندگی در هر جای بازی، دست به خطر بزنید و در قبال آن پول بگیرید.

هر کلاس مسابقات جداگانه دارند و برای پشبرد در بازی باید از هر پنج کلاس، یک ماشین نماینده داشته باشید. نکته جالب توجه این جا است که هر کلاس، بخش شخصی سازی تقریباً متفاوتی با سایر کلاس ها دارد؛ مثلاً برای کلاس آفرود باید نوع انجین یا اندازه لاستیک متفاوتی با کلاس دریفت درنظر بگیرید.

در یکی از تریلرها، سازندگان برای نشان دادن وسعت بسیار بخش شخصی سازی، یک فولکس واگن تقریباً کهنه را انتخاب کردند و تا جایی که توانستند آن را تغییر دادند. نتیجه آن یک ماشین آفرود که از نظر شکل و قیافه زمین تا آسمان با فولکس واگن اصلی فرق داشت. کسی که هیچ اطلاعی درباره ماشین ها ندارد، هیچ وقت نمی فهمید این دو ماشین در اصل یک ماشین هستند!

طبق دیده و شنیده ها، تقریباً هر چیزی در ماشین قابلیت شبیه سازی دارد. دستتان در عوض کردن رنگ ماشین و نقاشی های روی آن بسیار باز است و تا مدت می توانید از آن لذت ببرید. منوها و حالت شخصی سازی بازی، به شدت نویسنده را یاد نسخه دوم بازی آندرگراند انداخت. به احتمال زیاد، علاوه بر تداعی شدن خاطرات با یک سری استانداردهای جدید در این زمینه طرف هستیم.

ژانگولر بازی به سبک سریع و خشن؛ سیستم خطر/جایزه آدرنالیتان را چند برابر می کند

تمام تلاش سازندگان بر این است تا شما در هر لحظه از بازی هیجان زده باشید. ویژگی خطر/جایزه منجر می شود تا هنگام رانندگی در هر جای بازی، دست به خطر بزنید و در قبال آن پول بگیرید.

در هیچ جای دنیا به واسطه سرعت زیاد رفتن، دریفت های عجیب غریب، سبقت گرفتن از ماشین ها و حتی از راه به در کردن آن ها به شما پول نمی دهند؛ اما در پی بک، می توانید با انجام این کارها پول درآورده و ماشین های خود را شخصی سازی کنید یا حتی ماشین جدید بخرید!

اتمسفر فیلم های سریع و خشن، به شدت در بازی نید فور اسپید پی بک هویدا است. هیچ خبری از المان های شبیه ساز رانندگی در بازی نیست؛ سازندگان می خواهند شما سریع و خشن باشید و از بازی نهایت لذت را ببرید.

تیلور، مک و جسی؛ سه شخصیت با استایل رانندگی متفاوت

این سیستم کلاس بندی دیگر همه جا حضور دارد! نه تنها نوع ماشین، بلکه راننده پشت آن در حالت رانندگی تان تاثیر مستقیم دارد. تیلور مورگان، مک و جسی سه شخصیت اصلی بازی نید فور اسپید پی بک را تشکیل می دهند.

تیلور در زمینه رانندگی مسابقات مهارت دارد؛ هر مسابقه ای که باید از میان بقیه ماشین ها در آن اول شوید، باید از تیلور استفاده کنید. اگر دنبال دریفت کشیدن و انجام حرکت های نمایشی باشد، مک در این زمینه استاد است. جسی بیشتر نقش آچار فرانسه را برعهده دارد، حالا چه نوع آچار فرانسه ای دقیقا مشخص نیست.

متاسفانه سازندگان هدفشان از این استایل متفاوت رانندگی را بیان نکردند. آیا این موضوع چه تاثیری در روند بازی تان خواهد داشت؟ اگر از مک برای مسابقات استفاده کنید و از جسی برای انجام کارهای نمایشی، امکان دارد کنترل ماشین برایتان سخت تر شود؟ اصلاً حق انتخاب بین این سه مورد را دارید؟ همه چیز مبهم است و باید منتظر عرضه رسمی بازی ماند.

تیلور، مک و جسی؛ مبارزه با کارتل «هاوس»

جدا از بخش استایل رانندگی، این سه شخصیت در واقع نقش داستانی دارند. در مراسم رونمایی سازندگان توضیح دادند:

بازیکنان باید کنترل سه شخصیت متمایز را برعهده بگیرند که درکنار یکدیگر جمع شده تا از The House انتقام بگیرند. این کارتل بر تمام کازینوها، خلافکارها و پلیس ها فرمانروایی می کند. هر راننده باید وارد مسابقات، ماموریت ها و چالش های مختلف شود تا نظر زیرزمین شهر Fortune Valley را به خود جذب کنند و در نهایت برای نابودی The House، به مسابقه بپردازند.

روایت داستانی عالی و شخصیت پردازی خوب، چیزی نیست که از یک بازی رانندگی انتظار برود؛ طرفداران هم انتظار خاصی از سازندگان ندارند. به هر حال، بدیهی است که این داستان بهانه ای است تا حال و هوای مجموعه سینمایی سریع و خشن بر بازی حکفرما باشد؛ چیزی که سازندگان چندین بار روی آن تاکید کرده اند.

تجربه نید فور اسپید با وضوح 4K به لطف دو کنسول میان نسلی سونی و مایکروسافت

اگر از خرید کنسول میان نسلی سونی یعنی پلی استیشن 4 پرو به همراه یک تلویزیون 4K پشیمان هستید، باید گفت هر عنوانی که تا به اینجا در حال انتشار است از قابلیت های این کنسول میان نسلی تماماً پشتیبانی می کند.

روی کاغذ، چیزی جز پیشرفت همه جانبه این بازی دیده نمی شود. در عمل چطور؟

تجربه 4K بازی نید فور اسپید با آن همه هیجان های بصری و گیم پلی سرعتی چیزی است که هر خریدار کنسول میان نسلی را هیجان زده می کند. هنوز اطلاع دقیقی درباره نسخه ایکس باکس وان اکس منتشر نشده، اما بدیهی است که بازی ویژگی های نسخه پلی استیشن 4 پرو و حتی بالاتر آن را دارد. گفتنی است که بازی روی کنسول های معمول از رزولوشن 1080p پشتیبانی می کند.

نید فور اسپید پی بک به صورت آفلاین نیز قابل بازی است

دیگر نیاز نیست برای تجربه نید فور اسپید به اینترنت وصل باشید. نسخه قبلی با این محدودیت ضربه بسیاری خورد، نمره های کمتری گرفت و روی فروش آن هم تاثیر مستقیم داشت. اگر تنها می خواهید از بخش تک نفره بازی لذت ببرید، سازندگان به شما این امکان را می دهند که بدون دسترسی به اینترنت نید فور اسپید پی بک را تجربه کنید.

تا به اینجای کار کاملاً مشخص است که استودیو گاست گیمز و شرکت الکترونیک آرتز نمی خواهند از غافله عقب بمانند. از جهان باز شدن پی بک گرفته تا قابلیت شخصی سازی بالا و روایت داستانی بازی همه و همه نوید یک اثر متفاوت را می دهند.

طرفداران نید فور اسپید سال ها است که می خواهند یک نید فور اسپید ناب با پلیس های سمج و دریفت های عجیب غریب تجربه کنند. باید دید که آیا پی بک می تواند خواسته های آنان را برآورده کند؟ روی کاغذ، چیزی جز پیشرفت همه جانبه این بازی دیده نمی شود. در عمل چطور؟ باید تا روز انتشار بازی منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Amirfoad Tayari
    Amirfoad Tayari | ۴ شهریور ۱۳۹۸

    یه چیزشو چرت گفتید نمره نید فور اسپید شیفت شده بود 83 نسخه دوم شیفت هم همینطور بعد میگید بده !!!!بعد اونا ریسینگ بودن ارکید نبودن همینطور
    گرندتورسیمو که اصلا یه بازی انحصاریه و نباس مقایسه کرد

  • safilooo
    safilooo | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    فقط most wanted اولی ،عالی بود،مخفی شدنا ،ماشینا ،اون شانس های اخرش بعد از بردن هر شخصیت ،داستانه خوبش ،معلم زبانم که هست تو کامنتا ،استاد بذار ملت نظر بدن ،زندگیو سخت نگیر به خودت،تو خوبی

  • امیرحسین بهادری
    امیرحسین بهادری | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    متا بازی شده ۶۷. با گزاشتن این مقاله فقط خودتون رو خسته کردین

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    @mohsen.fashion
    هر هر هر.
    حتما برام محتوایی داشته که اومدم وان رو انتخاب کردم من. به هر حال همه مثل هم نیستن واسشون چیزای مختلف ملاک هست. مثلا من خودم به شخصه دلیل اصلی خرید اکس باکس برام سری فورزا بود و همش یا هورایزن بازی می‌کنم یا جی تی ای! چون من عاشق ماشین و مسابقه ام و متاسفانه سونی هنوز که هنوزه یه عنوان درست حسابی ریسینگ منتشر نکرده.
    شما هم مسخره بازی در نیاری کسی بهت نمیگه افسرده.
    بذار خوش باشیم با کنسولمون شما هم خوش باشین و لذت ببریم. جنگ که نیست! هر کسی انتخاب خودش رو داره.

  • mohsen .fashion
    mohsen .fashion | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    چند دقیقه ای هست کنفرانس پاریس سونی شروع شده شاهکار ها یکی پس از دیگری معرفی میشوند،ناگهان کله کچلی دوست داشتنی نمایان میشود بلللله god of war4 خودنمایی میکند اشک در چشمانش حلقه زده و بغض میکند،نمایش به اخر خود نزدیک میشود که این متن ناگهان ظاهر میشودlast of us part2 بغضش میترکد به ایکس باکس وان خود نگاه کرده و اشکش روی ایکس باکس وان میریزد و بی محتوایی کنسول خود را مرور میکند...کنفرانس سونی به پایان رسید

    • m.h.r.v pro gamer
      m.h.r.v pro gamer | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

      خخخخخ ایول

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی