ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

محصولی از خالق مکلارنF1؛ سوپراسپرت IGM به زودی معرفی می شود

کمپانی تازه تاسیس آی جی ام کوپه جدید دو نفره ای را که اولین خودروی تولیدی آن هاست راهی بازار خواهد کرد. برخی از پیشرفته ترین تکنولوژی های مورد استفاده در صنعت هواپیماسازی و آئرودینامیک ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی تازه تاسیس آی جی ام کوپه جدید دو نفره ای را که اولین خودروی تولیدی آن هاست راهی بازار خواهد کرد. برخی از پیشرفته ترین تکنولوژی های مورد استفاده در صنعت هواپیماسازی و آئرودینامیک که برای اولین بار در این کوپه پیاده سازی می شود، پیش از این در هیچ خودرو خیابانی دیگری مشاهده نشده است.

گوردون موری طراح برجسته خودرو هایی مثل مک لارن اف1 و مرسدس بنز اس ال آر مک لارن شرکت خودروسازی جدید خود را با نام آی جی ام تاسیس کرده است.

نام کمپانی این طراح مشهور در واقع از اولین خودرویی گرفته شده که موری در اواخر دهه 1960 میلادی طراحی کرده است. این خودرو "T.1" IGM Ford Special نام داشته و در سال های 1967 و 1968 در آفریقای شمالی در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کرده است.

گفته می شود که این نام در تمامی خودروهایی بعدی که توسط گوردن موری طراحی خواهد شد به چشم می خورد. خودروهایی که با این نام راهی بازار می شوند، احتمالا از ویژگی های مشترک زیادی برخوردار بوده و طراحی آن ها از یک اصول خاص پیروی می کند.

به تازگی این کمپانی تازه تاسیس اولین تیزر تبلیغاتی خود را که حاوی نمایش یک کوپه دو نفره است در دفتر خود در انگلستان منتشر کرد.

اگرچه که هنوز نام و یا جزئیات خاصی در مورد این کوپه در اختیار عموم قرار نگرفته اما به طور قطع هدف از معرفی این خودرو، گرامی داشت 50 سال فعالیت گوردون موری در حوزه طراحی خودرو های خاص است.

این کوپه در یک نمایشگاه ویژه با نام "فرمول یک" در پارک دانسفول انگلستان در کنار 40 مدل دیگری که توسط این طراح افسانه ای طراحی شده است معرفی خواهد شد.

خودرو های شخصی دیگری از جمله دی‌ توماسو واللونگا، هوندا اس800، فیات آبارت 750 زاگاتو و دو عدد لوتوس الانس در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

طبق گزارشات منتشر شده در طراحی این کوپه از اصول مهندسی الهام گرفته شده که در طراحی و توسعه مک لارن اف1 نیز به چشم می خورد.

در واقع در هر دو این خودرو ها طراح به پارامتر های سبک بودن خودرو و وزن کم آن به همراه رانندگی لذت بخش توجه ویژه ای داشته است.


مدیران این کمپانی در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرده اند که این کوپه سوپراسپرت کاملا با شرایط رانندگی معاصر منطبق بوده و همچنین برخی از پیشرفته ترین تجهیزات و ویژگی های آئرودینامیکی نیز که پیش از این در هیچ خودرو خیابانی دیده نشده در کابین آن وجود دارد.

پیشرفت و اتمام مراحل تولید و طراحی خودروهایی که توسط گوردون موری طراحی می شوند به تازگی تغییر کرده و فرآیند تولید آن ها با توجه به روش جدیدی با نام iStream Superlight صورت می گیرد.

فلسفه ای که باعث شد این هنرمند خلاق به سمت ارائه این فرآیند حرکت کند، مبارزه با روند پیچیده و سنگین تولید وسایل نقلیه امروزی عنوان شده است.

این طراح افسانه ای در مراحل ساخت و ساز و طراحی بدنه کوپه جدید خود نیز از این روش مقرون به صرفه تر استفاده کرده است.

با توجه به فرآیند iStream Superlight به جای فولاد و یا فیبر کربن که در گذشته و پیش از پیشرفت های امروزی از مورد استفاده قرار می گرفت، بدنه و شاسی خودرو با استفاده از یک نوع آلومینیوم قوی ساخته و پرداخته می شوند.

گفته می شود که شاسی هایی که با توجه به فرآیندiStream ساخته می شوند 50 درصد نسبت به شاسی خودروهای مدرن امروزی سبک تر بوده و حتی از قابلیت دوام، سختی و انعطاف پذیری بیشتر و هزینه تمام شده کمتری نیز برخوردار اند.

امروزه این فرآیند به عنوان سبک ترین و کارآمد ترین روش ساخت و ساز خودرو شناخته می شود و احتمال می رود که در آینده به خصوص در حوزه خودروهای تجاری نیز از این روش به صورت چشم گیر استفاده شود.

برای اولین بار موری از این فرآیند ساخت و ساز در خودروی شهری T25 استفاده کرد. این خودرو در ماه ژوئن سال 2010 در دانشگاه آکسفورد در معرض دید عموم قرار گرفت.

کانسپت اسپرت Ride که متعلق به گروه خودروسازی یاماها بود نیز چند سال پیش توسط فرآیندiStream  پیاده سازی شده و مزیت های آن را به  علاقه مندان صنعت خودروسازی مشخص است.

موری در این باره توضیح داد که کسب و کار جدید ما به طور قابل توجهی توانایی های گروه خودروسازی ما را نمایش داده و سبب شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر این توانایی ها می شود.

در واقع تولید و عرضه اولین خودروی این کمپانی، بازگشت ما به اصول طراحی و مهندسی ای را نشان می دهد که مک لارن اف1 حاصل آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی