ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوردون میوری T.33 اسپایدر
اخبار خودرو

لذت خالص رانندگی تابستانی با گیربکس دستی؛ گوردون میوری T.33 اسپایدر معرفی شد

سقف این نسخه باز می‌شود و راننده می‌تواند از سمفونی موتور V12 هم‌زمان با تجربه هوای آزاد نهایت لذت را ببرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

به‌تازگی شرکت «گوردون میوری اتوموتیو» با رونمایی از نسخه اسپایدر سوپراتومبیل T.33 سبد محصولات خود را گسترش داده است. همان‌طور که قابل حدس است، سقف این نسخه باز می‌شود و راننده می‌تواند از سمفونی موتور V12 هم‌زمان با تجربه هوای آزاد نهایت لذت را ببرد. از این سوپراتومبیل زیبا و هیجان‌انگیز تنها 100 دستگاه تولید خواهد شد.

نمای روبرو

سقف گوردون میوری T.33 اسپایدر متشکل از دو پنل مجزا است. این پنل‌ها جنسی از فیبر کربن دارند و با رنگ‌های متنوعی قابل سفارش هستند. وقتی که راننده بخواهد این پنل‌ها را از سقف باز کند، می‌تواند آن‌ها را درون محفظه مخصوص در زیر کاپوت جلو قرار دهد. با توجه به تغییرات سقف، نسخه اسپایدر از ستون A به‌بعد تفاوت‌هایی ساختاری با نسخه سقف ثابت دارد تا درصورت واژگونی، بتواند از راننده و سرنشین کناری محافظت کند.

نمای جانبی

اما داخل کابین گوردون میوری T.33 اسپایدر تفاوت خاصی با نسخه سقف ثابت ندارد. در پشت فرمان این سوپراتومبیل قدرتمند، یک نشانگر آنالوگ دور موتور را به راننده نمایش می‌دهد. جالب اینکه آخرین رقم این دورشمار 11000 دور در دقیقه است. در کنار این نشانگر مدور، دو نمایشگر دیجیتال اطلاعات مربوط به سیستم‌هایی مثل سیستم تهویه و سیستم اینفوتینمنت را در اختیار راننده می‌گذارند. جالب اینکه سیستم اینفوتینمنت این خودرو از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

فرمان خودرو

 محفظه‌های متعدد و استفاده از مواد سبک‌وزن

گوردون میوری T.33 اسپایدر چند محفظه برای حمل لوازم سفر راننده و سرنشین دارد. بزرگ‌ترین این محفظه‌ها دو محفظه 90 لیتری هستند که در دو طرف موتور تعبیه شده‌اند. مجموع حجم محفظه‌های متعدد این اسپایدر اسپرت به 295 لیتر می‌رسد.

گوردون میوری T.33 اسپایدر

بیشتر قطعات کابین گوردون میوری T.33 اسپایدر از موادی سبک‌وزن و گران‌قیمت هستند. برای مثال صندلی‌ها و فرمان جنسی از فیبر کربن دارند. روکش‌ها هم عمدتاً از چرم و آلکانتارا ساخته شده است و پدال‌ها و دسته دنده آلومینیومی هستند.

گوردون میوری T.33 اسپایدر

گوردون میوری T.33 اسپایدر به نسخه ارتقایافته از سیستم «کنترل لایه بیرونی غیرفعال» مجهز است. این سیستم اسپیلترها، داکت‌ها، بالچه‌ها و تیغه‌ها را قادر می‌سازد تا بدون افزایش مقاومت بدنه در برابر جریان هوا، نیروی رو به پایین یا همان Downforce بیشتری تولید کنند. بد نیست بدانید جریان هوا از طریق این سیستم و مجاری داخلی به سمت دیفیوزر عقب هدایت می‌شود.

گوردون میوری T.33 اسپایدر

از نظر وزن باید گفت گوردون میوری T.33 اسپایدر در مقایسه با نسخه سقف ثابت، 18 کیلوگرم وزن بیشتری دارد. این خودروی انگلیسی روی رینگ‌های 19 و 20 اینچی آلیاژی و تایرهای میشلن پایلون اسپرت 4S حرکت می‌کند. در پشت رینگ‌ها، کالیپرهای یک‌تکه شش پیستونه و کالیپرهای 4 پیستونه با همکاری دیسک‌های 370 و 340 میلی‌متری، وظیفه متوقف‌سازی را بر عهده دارند.

گوردون میوری T.33 اسپایدر
گوردون میوری در کنار T.33 اسپایدر؛ آقای میوری قبلاً سریع‌ترین خودروی قرن 20 میلادی، یعنی مکلارن F1 را طراحی کرده است

مشخصات فنی گوردون میوری T.33 اسپایدر

نیروبخش گوردون میوری T.33 اسپایدر نیز همان موتور 3.9 لیتری V12 ساخت کازورث است. این موتور توانایی تولید 607 اسب‌بخار قدرت و 451 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و نیروی آن از طریق یک گیربکس شش‌سرعته دستی ساخت Xtrac به سمت چرخ‌های عقب ارسال می‌شود.

گوردون میوری T.33 اسپایدر

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، از T.33 اسپایدر تنها به تعداد 100 دستگاه تولید خواهد شد. نشریه Road & Track قیمت این خودروی روباز انگلیسی را 1.89 میلیون پوند اعلام کرده است؛ رقمی که معادل 2.36 میلیون دلار می‌شود. تولید این خودرو همین امسال در مقر کمپانی واقع در Highams Park انگلستان آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی