ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیلیکون ولی دیگر هاب شماره یک تکنولوژی دنیا نیست

طبق گزارش جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی Expert Market منتشر شده منطقه Zhongguancun پکن توانسته سیلیکون ولی آمریکا را پشت سر بگذارد و از نظر جذب نوابغ دنیای تکنولوژی مقام نخست را در سطح جهانی به خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

طبق گزارش جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی Expert Market منتشر شده منطقه Zhongguancun پکن توانسته سیلیکون ولی آمریکا را پشت سر بگذارد و از نظر جذب نوابغ دنیای تکنولوژی مقام نخست را در سطح جهانی به خود اختصاص دهد.

علت موفقیت این منطقه از چین نیز در گرو عوامل مختلفی دانسته شده که از آن جمله می توان به هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی و دیگر شرایطی اشاره نمود که امکان رشد و پیشرفت را به استارتاپ ها می دهند.

اما برای آنکه یک هاب تکنولوژی عنوان بهترین را در دنیا به خود اختصاص دهد عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود که متوسط درآمد سالانه برای مهندسان نرم افزار، مدت زمان مورد نیاز برای موفقیت یک استارتاپ، هزینه های زندگی و اجاره بهای ماهانه، شاخص رشد و خروجی و درآمدهای یک استارتاپ را می توان از جمله مهم ترینشان دانست.

حالا سیلیکون ولی آمریکا جایگاه سوم جدول جهانی را بعد از برلین به خود اختصاص داده

با در نظر داشتن همین عوامل جای تعجب نخواهد داشت که بگوییم حالا سیلیکون ولی آمریکا جایگاه سوم جدول جهانی را بعد از برلین به خود اختصاص داده است. حالا به خاطر مسائلی از جمله تجمع بیش از اندازه مهندسان نرم افزار، اجاره های نجومی در منطقه سیلیکون ولی که ۳۰۰۰ دلار در ماه برای آن «به شدت ارزان قلمداد می شود» و مصائبی از این دست دیگر دره سیلیکون را نمی توان بهترین هاب فناوری دنیا خواند.

چین نیز با بهره گیری از همین فرصت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این حوزه نیز مانند سایر بخش ها به نامی پیشرو بدل شود. به همین خاطر کمیته مدیریت پارک دانش Zhongguancun اخیرا برنامه ای را برای بهبود توانمندی های این منطقه در ارائه نوآوری های هوش مصنوعی منتشر و پیش بینی کرد که این منطقه ابرگروه هوش مصنوعی خود را تا سال ۲۰۲۰ تشکیل می دهد تا از این طریق به تشویق قابلیت های رقابتی این منطقه با جوامع بین المللی بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    ما هم تو ایران بزرگترین هاب اختلاس در دنیا را پایه گذاری کردیم دنیا انگشت به دهن مانده چرا از ما حرفی نمیزنند مقاله کاملی باید از کشور ما در دنیا نشر بشه که ما چه میکنیم با پول مردم دکل نفتی گم میکنیم انگار سر کلیدیه خخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی