ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا برای مبارزه با زیکا «پشه های خوب» پرورش می دهد

به زودی یک شرکت تحت عنوان MosquitoMate قرار است تعداد کثیری پشه را در سراسر ایالات متحده آمریکا آزاد کند، البته نه برای ایجاد یک آخرالزمان پشه ای، بلکه برای مقابله با آن. آژانس حفاظت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

به زودی یک شرکت تحت عنوان MosquitoMate قرار است تعداد کثیری پشه را در سراسر ایالات متحده آمریکا آزاد کند، البته نه برای ایجاد یک آخرالزمان پشه ای، بلکه برای مقابله با آن.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، طرح شرکت MosquitoMate را به عنوان یک آفت کش زیستی برای مقابله با ویروس زیکا، تب دانگ و دیگر بیماری هایی که توسط پشه ها منتقل می شوند را تایید کرد.

از آنجایی که این پشه ها فقط ۳۰ تا ۴۰ روز عمر دارند، جلوگیری از تولیدمثل سبب کاهش چشمگیر جمعیت آن ها خواهد شد.

حشره های این شرکت باکتریومی معمول به نام وُلباکیا پیپینتیس را درون خود دارند که می تواند گستره عظیمی از بی مهرگان را از پای در بیاورد. با آزاد کردن آن ها در محیط، پشه های خوب می توانند پشه های ناقل زیکا و دیگر بیماری ها را از پای در بیاورند.

شرکت MosquitoMate پشه هایش را در آزمایشگاه رشد می دهد و سپس نرها را جدا کرده و به محیط می فرستد. پشه های نر قابلیت نیش زدن ندارند و فقط برای جفت گیری با ماده های ناقل بیماری کاربرد دارند. پس از جفت گیری نر سالم با ماده ناقل بیماری، سلول تخم به واسطه فعالیت ولباکیا پیپینتیس شکل نمی گیرد. از آنجایی که این پشه ها فقط ۳۰ تا ۴۰ روز عمر دارند، جلوگیری از تولیدمثل سبب کاهش چشمگیر جمعیت آن ها خواهد شد.

در حال حاضر آن ها موفق شده اند تا مجوز انتشار پشه های خود را که تحت عنوان پشه های خوب از آن ها یاد می کنند، در ۲۰ ایالت داشته باشند و قصد دارند پشه ها را به هتل ها، سازمان ها و ساختمان های بزرگ و حتی خانه دارها در تابستان ها بفروشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    پشه های خوب حامل مالاریا که پادزهر زیکا است!!

مطالب پیشنهادی