ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت رتبه وبسایت های خبری روسیه به خاطر دخالت در انتخابات آمریکا و تهدید روسیه به تلافی

همانطور که در خبرها خواندید از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و برگزیده شدن دونالد ترامپ، بسیاری انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه گرفتند و عوامل وابسته به این کشور ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

همانطور که در خبرها خواندید از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و برگزیده شدن دونالد ترامپ، بسیاری انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه گرفتند و عوامل وابسته به این کشور را به دخالت در انتخابات آمریکا و انتشار محتوای هدفمند به منظور تبلیغ برای ترامپ محکوم نمودند.

بررسی ها در مورد صحت این دست ادعاها همچنان ادامه داشت تا اینکه چندی پیش اریک اشمیت مدیرعامل آلفابت خبر داد که گوگل آمادگی لازم را برای انجام اقدامات مقتضی در قبال وبسایت های خبری وابسته به دولت روسیه از جمله Russia Today و Sputnik دارد که گفته می شود پروپاگاندای گسترده خود را در فضای مجازی به راه انداخته اند.

اشمیت گفته بود:

ما مشغول بررسی این نوع سناریوها هستیم و قطعا رتبه این سایت ها را پایین خواهیم آورد. مساله در اینجا دو سایت Sputnik و Russia Today هستند که ما تلاش می کنیم با تغییر مهندسی سیستم جلوی آنها را بگیریم.

حالا الکساندر ژارُو رئیس سازمان دیده بان ارتباطات روسیه به نام Roskomnadzor به این دست اظهارات اشمیت واکنش نشان داده و اعلام نموده که با ارسال نامه ای به اشمیت از وی خواسته که در مورد اظهارات اخیرش در این باره توضیح دهد.

او گفته:

ما بالاخره جوابی [از اشمیت] دریافت می کنیم و بعد تصمیم می گیریم که گام بعدی مان چه باشد. امیدواریم نظراتمان شنیده شوند و مجبور نشویم که به اقدامات تلافی جویانه و جدی تری متوسل شویم.

گفتنی است برخی دیگر از شرکت ها و سازمان ها از جمله آژانس های امنیتی آمریکا، اسپوتنیک و راشاتودِی را به نشر اطلاعات تحریک کننده سیاسی غلط متهم می کنند.

«آندریا فاویل»، سخنگوی گوگل در پاسخ به روییترز اعلام کرده اظهارات اشمیت در خصوص مسائل اصلی مرتبط با بهبود رده بندی جستجو از جمله ترویج صفحات معتبر و حذف محتوای کم کیفیت بوده. سخنگوی گوگل همچنین افزوده: «ما (گوگل) الگوریتم های جستجوی خود را به منظور رتبه بندی مجدد سایت های خاص، تغییر نمی دهیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱ آذر ۱۳۹۶

    این روسها پرو تر از این حرفا هستن

مطالب پیشنهادی