ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی پیام‌رسان پونیشا؛ پروژه ها را سریع تر پیش ببرید

بعید است فریلنسر باشید و نام پونیشا به گوش تان نخورده باشد. پونیشا شش سال پیش راه اندازی شده و طی این مدت توانسته که میزبان بیش از 50 هزار پروژه برون سپاری باشد؛ یک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بعید است فریلنسر باشید و نام پونیشا به گوش تان نخورده باشد. پونیشا شش سال پیش راه اندازی شده و طی این مدت توانسته که میزبان بیش از 50 هزار پروژه برون سپاری باشد؛ یک سرویس خلاق و کارآفرین که به عنوان واسطی میان فریلنسرها و کارفرمایان عمل می کند تا صاحبان پروژه و کارجویان مستقل بتوانند راحت تر از همیشه همدیگر را پیدا کنند.

اما پونیشا با تمام خوبی هایی که دارد همیشه به خاطر یک مسئله مورد انتقاد کاربرانش بوده، آن هم این که طی مدت فعالیتش اپلیکیشن موبایل نداشته و کاربران برای کارهایی مثل ثبت پروژه یا پیام دادن به هم ناچار به استفاده از وبسایت این سرویس بوده اند. اما خوشبختانه با پیام‌رسان پونیشا قرار است که اوضاع برای همیشه تغییر کند.

رابط کاربری پونیشا از تلگرام الگوبرداری شده تا به محیطش آشنا باشید.

پیام‌رسان پونیشا اپلیکیشنی است شبیه به تلگرام، البته ساده تر و جمع و جورتر. با نصب آن دیگر مجبور نیستید که برای چک کردن پروژه ها و هماهنگی با فریلنسرها حتما پشت سیستم بنشینید و کار را با مرورگر پیش ببرید.

این اپلیکیشن فقط «بعضی» از مهم ترین قابلیت های سرویس را به موبایل آورده تا برای دسترسی به آن ها مجبور به لاگین کردن در مرورگر نباشید؛ در واقع هنوز نمی توانید پیام‌رسان پونیشا را نماینده کاملی از خدمات این سرویس در موبایل بدانید و برای همین هم بوده که عنوانش را «پیام‌رسان» گذاشته اند.

پیام‌‌رسان پونیشا قدم اول پونیشا برای رسیدن به یک هدف بلند مدت بوده، و آن هم چیزی نیست جز ارائه یک اپلیکیشن موبایل کامل. برای همین فعلا امکان ثبت نام و ایجاد پروژه و ارسال پیشنهاد را در اپلیکیشن نداشته و هنوز نیازمند استفاده از وبسایت هستید تا در نسخه های آینده به آن اضافه شوند.

اما در همین مرحله، باید بگوییم که پونیشا قدم اول برای رسیدن به هدف بلند مدتش را به درستی برداشته. وقتی که پروژه ای در پونیشا می سازید، تمام پیشنهادهای دریافتی را می توانید با اپلیکیشن مرور کرده و در چت به آن ها جواب بدهید.

رابط کاربری پیام‌رسان از تلگرام الگوبرداری شده تا برای کار در آن راحت باشید. در حال حاضر هم به غیر از ارسال متن، امکان ارسال عکس و ویدیو و فایل و پیام صوتی را هم دارید و حتی می توانید به طرف مقابل اموجی هم بفرستید.

اطلاعیه هایی که در قالب ایمیل ارسال می شدند، حالا در پیام‌رسان پونیشا به شکل نوتیفیکیشن به نمایش در می آیند.

پیام‌رسان پونیشا اطلاعیه ها را هم به شکل نوتیفیکیشن به نمایش می گذارد تا نیاز برای چک کردن وبسایت برداشته شود. برای نوتیفیکیشن ها هم تنظیمات خوب و کاملی در نظر گرفته شده که فقط پیام های مهم را دریافت کنید و پیام هایی که احتیاج ندارید را غیر فعال کنید.

این ها مزایایی هستند که بتوانید پروژه هایتان را در پونیشا سریع تر از همیشه پیش ببرید. البته پیام‌رسان پونیشا در نسخه فعلی مشکلات و محدودیت هایی هم دارد که نبودشان می توانست تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

به غیر از نبود امکان ویرایش پیام های ارسالی توسط کاربر، اپلیکیشن باگ آزاردهنده ای دارد که ممکن است هر پیام را دو سه مرتبه به طرف مقابل بفرستد. نکته بعد هم این که گزینه ای برای تعیین رمز عبور وجود ندارد که می تواند برای حفظ حریم خصوصی کاربر مشکل ساز باشد.

البته درست است که پیام‌رسان پونیشا هنوز محصول کاملی نیست و قرار است که با به‌روزرسانی های بعدی امکاناتش تکمیل شوند، اما فکر می کنیم تا آن موقع بد نباشد که سازندگانش مشکلات و محدودیت های فعلی در پیام‌رسانی را برطرف کنند که زمان تکمیل شدن امکانات اپ شاهد محصول کامل و بی نقصی باشیم.

اما در مجموع باید بگوییم که پیام‌رسان پونیشا برای رسیدن به هدف کوتاه مدت خود که همان چت راحت تر بین اعضا بوده، خوب و موفق ظاهر شده و حداقل قدم اول برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل کامل را به درستی برداشته. البته باید ببینیم که در آینده و با انتشار به‌روزرسانی های بعدی عملکرد سرویس پونیشا در موبایل به چه صورت خواهد بود.

دانلود از کافه بازار 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • soman
    soman | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

    در حال حاضر پونیشا تبدیل به بهشت فریلنسرنماهای شیاد شده.
    فقط یه مورد این رو بگم که توی پونیشا به عنوان کارفرما فقط موقعی میتونی ادعای اختلاف و شکایت کنی که یه پرداخت امن رو به حساب پونیشا ریخته باشی، در غیر این صورت، هرقدر از پروژه انجام شده باشه، هر قدر مونده باشه، هر قدر پول واریز کرده باشید.... اصلا مهم نیست.
    فریلنسر ما بعد از 5 ماه تاخیر حدود 4 تومن گرفت، از 1 تومن آخر کار صرف نظر کرد، سورس نرم افزار رو هم نداد... به همین راحتی...

    این هم جواب پونیشا:
    اختلاف همیشه بر سر مجموع پرداخت های امن آزاد نشده می باشد. اگر پرداخت امنی هنوز ایجاد نشده یا آزاد شده باشد، شامل اختلاف نمی باشد مگر اینکه کارفرما تصمیم به ایجاد پرداخت امن جدید در اختلاف بگیرد.

    کارفرماها گوش به زنگ باشید..

  • عباس صادقی
    عباس صادقی | ۳ آذر ۱۳۹۶

    یعنی نیما این کامنت‌ها را خونده؟???

  • scorpio
    scorpio | ۲ آذر ۱۳۹۶

    دوستان گرام این پیام رسان برای پونیشا هست ،. حالا کی گفته بیاین به عنوان پیام رسان عمومی استفاده کنین?

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۲ آذر ۱۳۹۶

    اقا من نت یه سرچ زدم همش کامنت منفی بود نسبت به پونیشا. شماها تجربه استفاده داشتید تاحالا؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی