ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش: سامسونگ با شکست اینتل، به تولیدکننده برتر نیمه هادی تبدیل می شود

بنابر گزارش موسسه آماری IC Insights، سامسونگ به زودی لقب «تولیدکننده شماره یک نیمه هادی» را برای سال کامل 2017 دریافت خواهد کرد. گزارش این موسسه نشان می دهد که سامسونگ با فاصله ای چشمگیر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۳

بنابر گزارش موسسه آماری IC Insights، سامسونگ به زودی لقب «تولیدکننده شماره یک نیمه هادی» را برای سال کامل 2017 دریافت خواهد کرد. گزارش این موسسه نشان می دهد که سامسونگ با فاصله ای چشمگیر از اینتل جلو افتاده، اما موفقیت اخیر کره ای ها، به خاطر این نیست که اینتل در حال از دادن سهم خود از بازار است.

به بیان دیگر، اگرچه اینتل مقدار اندکی از سهم خود (یعنی بالغ بر 1.7 درصد) را طی سال کامل 2017 از دست می دهد، اما سامسونگ با افزایش 15 درصدی سهم خود از بازار مواجه شده که گواه از موفقیت آن در سراسر جهان، و نه لزوماً در رقابت با اینتل دارد. برای اثبات این موضوع که اینتل دچار ضرر نشده می توان گفت که هر دو کمپانی، از سال 1993 در حال افزایش سهم خود از بازار بوده اند.

بهبود هرچه بیشتر وضعیت تجارت نیمه هادی سامسونگ، یکی دیگر از مسائلی است که به این کمپانی کمک کرد تا اوایل سال جاری میلادی، اپل را برای کسب عنوان سودده ترین کمپانی سال شکست دهد. به گفته IC Insight، دلیل موفقیت سامسونگ را می توان در فروش بالای DRAM و NAND جستجو کرد. علاوه بر این، میانگین قیمت فروش این قطعات، همگام با رشد متناوب تقاضا دچار افزایش شده است.

در نهایت، این تنها اینتل نیست که در سال کامل 2017 جایگاه پیشین خود را از دست می دهد و IC Insight پیش بینی کرده که کوالکام و برادکام هم شرایط مشابهی را پشت سر خواهند گذاشت. تغییرات جدول برترین تولیدکنندگان نیمه هادی، سبب می شود تا SK Hynix و Micron هم به پایین رانده شوند و انویدیا هم به جایگاه نهم بسنده خواهد کرد. خبر بد برای مدیاتک نیز این است که با تغییرات به وجود آمده، دیگر جایی در لیست 10 تولیدکننده برتر نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی