ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی اینترنتی اوبر
تکنولوژی

جریمه 8.9 میلیون دلاری اوبر به دلیل عدم بررسی صحیح پیشینه رانندگان

کمپانی اوبر به عنوان بزرگترین سرویس دهنده تاکسی اینترنتی در دنیا با فعالیت در 75 کشور، طی ماه های اخیر به دلایل مختلفی توسط مراجع قضایی مورد بازخواست و جریمه قرار گرفته که در تازه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

کمپانی اوبر به عنوان بزرگترین سرویس دهنده تاکسی اینترنتی در دنیا با فعالیت در 75 کشور، طی ماه های اخیر به دلایل مختلفی توسط مراجع قضایی مورد بازخواست و جریمه قرار گرفته که در تازه ترین مورد، به دلیل عدم وارسی کامل و دقیق پیشینه رانندگان خود در ایالت کلرادوی آمریکا، ملزم به پرداخت 8.9 میلیون دلار شده است.

جریمه مورد بحث به دلیل حضور حداقل 57 راننده با سابقه کیفری در سرویس اوبر بوده که در میان آنها افرادی با پیشینه رانندگی در حالت مستی، تجاوز و استفاده از اسم و مشخصات جعلی برای دریافت مجوز رانندگی به چشم می خورد.

اوبر برای وارسی سابقه رانندگان از خدمات شرکت دیگری به نام «Checkr» استفاده می کند

البته اوبر به حضور برخی رانندگان غیر مجاز در سرویس خود اذعان داشته و اظهار نموده که اعطای مجوز به این رانندگان، به دلیل وجود یک خطا در فرآیند بررسی پیشینه افراد بوده که شرکت پس از رفع این نقص، مجوز فعالیت رانندگان غیر مجاز را لغو نموده است. جالب است بدانید که اوبر برای وارسی سابقه متقاضیان، از خدمات شرکت دیگری به نام «Checkr» استفاده می کند که به منظور تأیید صلاحیت، سابقه کیفری افراد و همچنین وجود اثر انگشت آنها در بانک داده FBI را مورد بررسی قرار می دهد.

لازم به ذکر است که کمپانی اوبر در ابتدا از همکاری با کمیسیون خدمات عمومی کلرادو سر باز زد که 2500 دلار از مبلغ جریمه کل به علت عدم ارائه سابقه رانندگان طی 72 ساعت پس از درخواست این مرجع قانونی بوده است.

گفتنی است برخی ایالت های دیگر از جمله کالیفرنیا، ماساچوست، مریلند و تگزاس تحقیقات مشابهی را در خصوص رانندگان اوبر انجام داده اند که در بعضی موارد منجر به اقامه دعوای حقوقی علیه کمپانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۴ آذر ۱۳۹۶

    9 میلیون میکردین رند میشد ?

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۴ آذر ۱۳۹۶

    کمپانی اوبر خودش مشکل تشخیص هویت راننده و گرفتن راننده داره بعد اسنپ میاد میگه میخوایم به اوبر برسیم از سامانه اهراز هویت اونا استفاده کنیم و راننده متخلف نگریریم بفرما برادر این اوبر ? ولی واقعا بهتره از همه راننده ها یه ضمانت بگیرن

  • leoman
    leoman | ۴ آذر ۱۳۹۶

    https://www.zoomit.ir/galaxy-note-8-campaign/?code=13ACBA5A

مطالب پیشنهادی