ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از «جمعه سیاه» حالا «دوشنبه مجازی»؛ در مورد این رویداد چه می دانید؟

جمعه سیاه یا بلک فرایدی با تمام حواشی اش در دنیا و البته ایران به اتمام رسید. پیشتر در مورد این رویداد و تاریخچه آن مطلبی را با شما در دیجیاتو در میان گذاشتیم و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

جمعه سیاه یا بلک فرایدی با تمام حواشی اش در دنیا و البته ایران به اتمام رسید. پیشتر در مورد این رویداد و تاریخچه آن مطلبی را با شما در دیجیاتو در میان گذاشتیم و حالا نوبت به «سایبر ماندی» یا دوشنبه مجازی رسیده که در واقع رویدادی مشابه به جمعه سیاه است اما صرفا به کسب و کارهای مجازی اختصاص دارد.

سال گذشته آمریکایی ها بالغ بر سه میلیارد دلار را در رویداد سایبر ماندی خرج کردند تا این روز را به بزرگ ترین حراج روزانه در عرصه تجارت الکترونیک کشورشان بدل نمایند.

در ادامه نگاهی به تاریخچه سایبر ماندی خواهیم انداخت.

این واژه را نخستین بار فردی به نام الن دیویس (نایب رئیس ارشد واحد تحقیقات و استراتژی های ملی خرده فروشان آمریکا) در سال ۲۰۰۵ میلادی به کار برد و علت هم این بود که وی بعد از بررسی های چندساله اش دریافت، مردم در دوشنبه بعدی از جشن شکرگزاری (روز قبل از بلک فرایدی) که نخستین روز هفته در آمریکا هم محسوب می شود به سمت فروشگاه های آنلاین هجوم می برند و به همین واسطه نیز درآمدهای این وبسایت ها در این دوشنبه ها افزایشی چشم گیر را نشان می دهد.

وی باور داشت مردم این خریدها را در اولین روز کاری از کامپیوترهای شرکت شان انجام می دهند که قطعا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و فرزندانشان هم در این بین مزاحمشان نمی شوند.

در هر صورت دیویس و تیم تحقیقاتی اش بعد از رسیدن به این نتایج بیانیه خبری تازه ای را چند روز مانده به جشن شکرگزاری سال ۲۰۰۵ منتشر کردند و در آن برای نخستین بار عبارت «سایبر ماندی» را به کار بردند.

طبق این بیانیه، ۷۷ درصد از فروشگاه های آنلاین در سال ۲۰۰۴ شاهد «افزایش چشمگیر» درآمدهایشان در سایبر ماندی بودند و آنطور که در گزارش مذکور آمده بود این روند به احتمال زیاد ادامه پیدا می کرد.

با در نظر داشتن همین مساله دیویس پیشنهاد داد که این روز را به پیروی از جمعه سیاه، بلک ماندی نام گذاری کنند. اما از آنجا که طبق یکی از داستان های مطرح شده در رابطه با تاریخچه جمعه سیاه، بازار بورس آمریکا دچار در آن روز افت ارزش شدیدی شده بود، نتیجه نهایی آن شد که از این نام یعنی بلک ماندی استفاده نشود.

به این ترتیب عبارت سایبر ماندی نقل محافل خبری شد و همان سال در دوشنبه سایبری فروش شرکت ها در عرصه مجازی به رقمی بالغ بر نیم میلیارد دلار رسید که افزایشی ۲۶ درصدی را نشان می داد.

سال ها گذشت و سایبر ماندی بیشتر از پیش نزد همه شناخته شد و مردم نیز بیشتر به تخفیف ها و فروش های استثنایی این روز واقف شدند. فردا، دوشنبه، ۶ آذرماه مصادف است با دوشنبه سایبری در سراسر دنیا.

rd
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۵ آذر ۱۳۹۶

    اینو دیگه دیجی با بامیلو بخوان انجام بدن با پشت دست میزنم توی دهنشون ?

  • بابک
    بابک | ۵ آذر ۱۳۹۶

    خدا رو شکر این یه قلمو توی ایران راه ننداختن چون فکر کنم کل اینترنت ایران فلج میشد.

مطالب پیشنهادی