ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ماهیندرا KUV100 مدعی جدید بازار ارزان قیمت ها؛ آیا پای خودروسازان هندی نیز به ایران باز می شود؟

به تازگی خبرهایی از احتمال حضور شرکت های هندی در بازار ایران به گوش می رسد. عقب رفت یا گسترش روابط بین المللی، هرچه که اسمش باشد، این خبر مایه تعجب است. صنعت خودروی هندوستان ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

به تازگی خبرهایی از احتمال حضور شرکت های هندی در بازار ایران به گوش می رسد. عقب رفت یا گسترش روابط بین المللی، هرچه که اسمش باشد، این خبر مایه تعجب است.

صنعت خودروی هندوستان توان چندانی در تولید خودروی ایمن و مدرن ندارد و از این حیث بسیار عقب تر از برندهای چینی حاضر در بازار ایران اند؛ با این حال فعالان عرصه خودرو به دلیل قیمت تمام شده کمتر اتومبیل های هندی، این محصولات را مناسب بازار خودروی ایران تشخیص داده اند.

هندوستان با داشتن سه برند ماهیندرا، ماروتی و تاتا و به لطف حضور برندهایی نظیر هوندا، رنو نیسان، هیوندای، تویوتا و فورد یالانه قریب بر 3 میلیون دستگاه خودرو تولید می کند و بیشتر اعتباری را که در این صنعت به دست آورده مدیون بازار بزرگ، نیروی کار ارزان قیمت و شرایط مناسب اقتصادی است.

برند ماهیندرا نیز مدتی است شراکت با برندهایی مانند سانگ یانگ کره جنوبی را آغاز کرده و علاوه بر خودرو در زمینه ساخت ماشین آلات کشاورزی، موتورسیکلت و اسکوتر هم حرف هایی برای گفتن دارد.

این شرکت هندی 12 مدل خودرو در کلاس های سوپرمینی، سدان کوچک شهری، کراس اوور کامپکت، اس یو وی و وانت تولید می کند و با فروشی بالغ بر 13 میلیارد در سال، 1.3 میلیارد دلار سود به دست آورده است. بر مبنای برخی شنیده ها ماهیندرا مهم ترین محصولش، کایووی 100 (KUV100)، را برای عزضه در بازار ایران انتخاب کرده است.

طراحی و شکل و شمایل این خودرو ناملموس و غیرجذاب است و نکاتی مانند رینگ های 14 اینچی جای گله و شکایت زیادی دارند. در طراحی خودرو کاربردی بودن مد نظر گرفته شده است، اما حاصل کار واقعا زشت و به قول معروف شتر گاو پلنگ از آب در آمده است.

طراحی قسمت جلو بسیار به سانگ یانگ تیوولی شباهت دارد، اما این تشابه به صورت ماهرانه ای به وسیله چراغ های برگرفته از رنج روور ایووک کمرنگ شده است. کابین کایووی 100 برای راننده هم چالش برانگیز خواهد بود و نحوه چینش ادواتش بویی از ارگونومی نبرده است. کنسول مرکزی وجود ندارد و دسته دنده مانند ون های خانوادگی در نزدیکی غربیلک فرمات جاسازی شده که شاید به ایجاد حس خودروهای تجاری کمک کند.

در اولین نگاه، فضاسازی کابین خصوصا در رابطه با فضای سر به خوبی صورت گرفته، اما فضای پای عقب و صندوق بار به طرز بیرحمانه ای کم هستند. تریم K6+ مدل میانی بوده ولی سطح آپشن های خوبی را در بر دارد. سیستم صوتی با شش بلندگو به همراه بلوتوث، غریبلک فرمان چند منظوره و جعبه خنک شونده بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

لیست تجهیزات ایمنی KUV100 شامل مواردی از قبیل ABD،EBD،CBC و ایمبولایزر دیجیتال می شود.پیشرانه ای با حجم 1.2 لیتر توانبخش این خودروی 1155 کیلوگرمی است که 77 اسب بخار قدرت و 190 نیوتون متر گشتاور را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو انتقال می دهد.

طبق ادعای ماهیندرا این کراس اوور کوچک در هر صد کیلومتر به طور تقریبی 4.4 لیتر سوخت مصرف می کند. ماهیندرا KUV100 احتمالا با قیمت تقریبی 30 الی 40 میلیون تومان وارد بازار ایران خواهد شد.

در کنار KUV100، ماهیندرا با مدل های دیگری نیز در نمایشگاه خودروی تهران حاضر شده که شامل یک کراس اوور سایز متوسط و یک وانت احتمالا دیزلی می شود، طبق اطلاعات موجود قرار است عرضه آنها در بازار ایران از ژوئیه 2018 به بعد آغاز شود. گفتنی است عظیم خودرو نمایندگی محصولات ماهیندرا در ایران بر عهده دارد، اما با توجه به سابقه نه چندان درخشان این شرکت در تحویل خودروهای هاوال، باید در مورد نتیجه پروژه عرضه ماهیندرا در بازار ایران محتاط بود.

در ادامه می توانید گالری محصولات ماهیندرا را تماشا کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • YAS...
    YAS... | ۶ آذر ۱۳۹۶

    ینی عاشق اون تیکه ایم که گفتی شتر گاو پلنگ ! خداییش لاستیکای فرغون از این بزرگتره

  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۶ آذر ۱۳۹۶

    این ماهیندرا هم پاش به بازار ایران باز شه قیمت اش بالای 80 یا 100 میلیون تومان میشه اونم به لطف صندوق حمایت از حقوق مصرف کننده و حق گمرک کاملا عادلانه !!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی