ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پوکمون گو در آمریکا خسارتی چند میلیارد دلاری به بار آورده است

احتمالاً به یاد دارید که سال گذشته، بازی واقعیت افزوده «پوکمون گو» چطور جهان را به آتش کشید و البته، جان بسیاری از بازیکنانش را هم گرفت. در حالی که خسارات جانی و مالی پوکمون ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

احتمالاً به یاد دارید که سال گذشته، بازی واقعیت افزوده «پوکمون گو» چطور جهان را به آتش کشید و البته، جان بسیاری از بازیکنانش را هم گرفت. در حالی که خسارات جانی و مالی پوکمون گو هیچوقت به صورت دقیق مشخص نبوده، محققین دانشگاه پردیو اخیراً به بررسی پیامدهای این بازی در ایالات متحده پرداخته اند و خسارات ناشی از تجربه پوکمون گو به هنگام رانندگی را بین 2 الی 7.3 میلیارد دلار در 148 روز نخست عرضه آن تخمین زده اند.

لازم به اشاره است که این ارقام براساس «گزارش های دقیق تصادفات» شهر تیپکانو در ایالت ایندیانا به دست آمده اند. میزان خسارات در این شهر، بین 5.2 میلیون الی 25.5 میلیون دلار تخمین زده شد و وقتی این رقم در ابعاد کشور ایالات متحده بسط داده شود، خسارت نهایی تا سقف 7.3 میلیارد دلار افزایش می یابد.

گزارش اخیر، پوکمون گو را به خاطر افزایش 47 درصدی تصادفات رانندگی در تیپکانو سرزنش می کند. از بین 286 تصادفی که طی 148 روز نخست عرضه بازی به وقوع پیوست، 134 عدد از آنها در نزدیکی «PokeStop» ها بود؛ مناطقی در بازی که نوعی دستاورد به شمار رفته و از گیمر با چند آیتم تقدیر می کنند. با این اطلاعات، نویسندگان گزارش پوکمون گو را عامل افزایش این تصادفات تلقی کرده اند. ضمناً گفته می شود خسارات وارده به اتومبیل ها در این منطقه، معادل 498 هزار دلار بوده است.

البته محققان دانشگاه پردیو اعتراف می کنند که افزایش تصادفات رانندگی در نزدیکی PokeStop ها می تواند به خاطر افزایش ترافیک ناشی از محبوبیت بازی باشد و ممکن است ارتباطی به افرادی نداشته باشد که پوکمون گو را تجربه می کردند. در نهایت گفتنی است که خوشبختانه به خاطر ریزش چشمگیر بازیکنان پوکمون گو، موج هیجان برای این بازی فرونشسته و رانندگان کمتری به جای توجه به دنیای واقعی، در دنیای واقعیت افزوده سیر می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۶ آذر ۱۳۹۶

    اینجا که کار به تستشم نرسید :))
    به‌ دلایل امنیتی! همون روزای اول هیتلر شد ?

  • pine
    pine | ۶ آذر ۱۳۹۶

    خیلی بازی قدری بود.متاسفانه انقدر پوچ و بی محتوا بود و قدر پتانسیلی که داشت رو ندونست.سریع فراموش شد

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۶ آذر ۱۳۹۶

    عجب

مطالب پیشنهادی