ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت باتری توپ گرافنی سمسونگ
تکنولوژی

پتنت جدید سامسونگ و نوید باتری های گرافنی با ظرفیت بیشتر و شارژ سریع تر

کمپانی سامسونگ به تازگی پتنت اختراعی را در خصوص یک «توپ گرافنی» (graphene ball) به دست آورده که قرار است با استفاده از آن در آینده باتری های موبایل ها را با ظرفیت بیشتر و ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی سامسونگ به تازگی پتنت اختراعی را در خصوص یک «توپ گرافنی» (graphene ball) به دست آورده که قرار است با استفاده از آن در آینده باتری های موبایل ها را با ظرفیت بیشتر و شارژ سریع تر به روز رسانی کند.

پتنت مذکور که به نام «انستیتو تکنولوژی های پیشرفته سامسونگ» یا به اختصار SAIT به ثبت رسیده نشان می دهد که توپ های گرافنی کره ای ها منجر به تولید باتری هایی خواهند شد که با ابعاد مشابه، بیش از ۴۵ درصد ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی الکتریسیته خواهند داشت. شاید پس از سال ها این تکنولژی بتواند گام بزرگ بعدی در زمینه تولید ذخیره سازهای انرژی باشد.

ویژگی دیگری که انتظار برای این باتری ها را دشوار می سازد، سرعت ۵ برابری آنها در شارژ است. به طوری که یک باتری لیتیوم-یون مبتنی بر گرافن در ابعاد باتری گلکسی S8، در زمانی حدود ۱۲ دقیقه به شارژ کامل خواهد رسید.

در آخر نیز باید به ظرفیت گرمایی بالای این ماده اشاره کرد. به طوری که باتری های گرافنی می توانند تا دمای ۶۰ درجه سانتی گراد، بدون افت توان به فعالیت خود ادامه دهند. همین ویژگی آنها را به بهترین کاندید برای استفاده در نسل بعد باتری خودروهای الکتریکی تبدیل می کند.

هنوز هیچ تضمینی برای استفاده قطعی از توپ های گرافنی در باتری پرچمداران نسل آینده سامسونگ وجود ندارد، اما تصور می شود نباید تا اوایل سال ۲۰۱۹ انتظار عرضه تجاری باتری های مورد اشاره را داشته باشیم. با این همه، باز هم شنیدن خبر چنین پیشرفتی در حوزه باتری ها که چندین سال است از سایر حوزه های تکنولوژیک عقب افتاده بسیار مسرت بخش و امیدوار کننده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ksvsksbs
    ksvsksbs | ۶ آذر ۱۳۹۶

    ههههععععیییی چند سال پیش هم همینجوری بود میگفتن دانشمندان نوع جدید باتری ها را اختراع کردند و در سال 2016 - 2017 استفاده میشه میشه ولی کو ☹ فقط مث که قراره اختراع بشه همین ?

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۶ آذر ۱۳۹۶

    kheyli awlie age hamchin technology ro betoonan too gooshi ha piade sazi konand ba gozasht in hame sal az tavallod gooshi haye hooshmand kamtarin bakhshi ke too gooshi ha pishraft karde battery oon ha boode

مطالب پیشنهادی