ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاج پادشاهی DxOMark بر سر دوربین بدون آینه a7R III سونی

کمپانی DxOMark که به تست سنسورهای تصویربرداری شهرت دارد اخیراً به بررسی یکی از برترین دوربین های بدون آینه حال حاضر پرداخته و نمره 100 را به دوربین Sony a7R III اعطا کرده؛ این در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

کمپانی DxOMark که به تست سنسورهای تصویربرداری شهرت دارد اخیراً به بررسی یکی از برترین دوربین های بدون آینه حال حاضر پرداخته و نمره 100 را به دوربین Sony a7R III اعطا کرده؛ این در حالی است که مدل پیشین همین دوربین، نمره 98 را از DxOMark دریافت کرده بود. دوربین بدون آینه جدید سونی توانسته نمره ای برابر با Nikon D850 دریافت کند که دوربینی DSLR با ترکیب مشابهی از سرعت و رزولوشن است.

DxOMark تا امروز به دوربین های بسیار معدودی نمره 100 یا بالاتر را اعطا کرده که از جمله آنها می توان به D850 و یک دوربین مدیوم فرمت اشاره کرد. اگرچه این امتیاز بالا به معنای عملکرد خوب در تمام دسته بندی های تست DxO است، کمپانی مورد اشاره خبر از عملکرد عالی دوربین سونی در تصویربرداری کم نور با ISO بالا داده است.

DxO می گوید تنها 4 دوربین دیگر توانسته اند در این دسته امتیازی بالاتر دریافت کنند و همگی پیکسل های بزرگ تری دارند. هرچه پیکسل های بیشتری در یک سنسور جای دهید، آن پیکسل ها در واقع کوچکتر هستند و پیکسل های بیشتر معمولاً هنگام تصویربرداری با ISO بالا به تصویری با نویز بالاتر منجر می شوند.

به عنوان مثال a7S II سونی، یکی از دوربین هایی است که نمره بالاتری کسب کرده. کسب چنین نمره ای به آن خاطر غافلگیرکننده است که a7R III یک سنسور بزرگ فول فریم دارد و تصاویری 42.2 مگاپیکسلی ثبت می کند که برای دوربین هایی با این رزولوشن می تواند به معنای ثبت تصاویری با نویز بالا باشد.

اگرچه سومین دوربین خانواده a7R اندازه و رزولوشنی مشابه با مدل پیشین دارد، a7R III توانسته دوربین قبلی را با اختلاف دو نمره پشت سر بگذارد. SxOMark می گوید این موفقیت به خاطر امتیاز دسته بندی «منظره» است که بُرد داینامیک سنسور و گستره رنگی آن در یک شات را می سنجد.

علی رغم مشخصات مشابه میان دو دوربین، سونی این سنسور را به گونه ای بازطراحی کرده که از مایکروپردازنده اضافی بهره می برد و امکان دستیابی به سرعت 10 فریم بر ثانیه را مهیا می کند. سونی همچنین می گوید که لایه ضد بازتابشی تازه سنسور هم برد داینامیک را بهبود می دهد که بنابر تست های DxO، ادعایی واقعی است. در قیاس با دیگر 100 امتیازی دیتابیس DxO، دوربین a7R III عملکرد بهتری در ISO بالاتر دارد و از طرف دیگر، D850 رنگ های بهتر و برد داینامیک بیشتر هنگام تصویربرداری با ISO کم را به ارمغان می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 401914125
    401914125 | ۹ آذر ۱۳۹۶

    سونیه دیگه?

  • Mohammad Golmohammadi
    Mohammad Golmohammadi | ۹ آذر ۱۳۹۶

    وقتی سونی تو دوربینا اینقدر عالیه من موندم چرا نمراتش تو گوشیاش اینطوری شدن جدیدا

  • ali
    ali | ۹ آذر ۱۳۹۶

    درسته که تا حالا از نزدیک با این دوربین کار نکردم ولی به نظر میاد فوق العاده باشه.

مطالب پیشنهادی