ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی عملکرد تیم سال فیفا در بازی فیفا 18

همانطور که احتمالاً می دانید، فیفا به طور سالانه و طی مراسمی از بهترین های ورزش فوتبال رونمایی می کند. یکی از جنجالی ترین بخش های این مراسم، به معرفی تیم سال که منتخبی از ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

همانطور که احتمالاً می دانید، فیفا به طور سالانه و طی مراسمی از بهترین های ورزش فوتبال رونمایی می کند. یکی از جنجالی ترین بخش های این مراسم، به معرفی تیم سال که منتخبی از بهترین بازیکنان هر پست در سرتاسر جهان است، مربوط می شود.

سری بازی فیفا که تنها بازی رسمی مورد قبول کنفدراسیون فوتبال محسوب می شود، به همین مناسبت، سالانه کارت های مخصوصی را برای افرادی که در لیست بهترین تیم سال قرار دارند، برای بخش آنلاین بازی منتشر می کند.

در ادامه این مقاله قصد داریم این نکته را بررسی کنیم که عملکرد هر کدام از افراد حاضر در تیم سال فیفا در آخرین نسخه از سری بازی های فیفا یعنی فیفا 18 چگونه بوده و کارت مخصوص این بازیکنان نیز چه ویژگی های منحصر به فردی دارد.

دروازه بان

جان لوییجی بوفون، دروازه بان کهنه کار ایتالیایی باشگاه یوونتوس، توسط فیفا به عنوان بهترین دروازه بان سال انتخاب شد و همین موضوع حضور او در تیم منتخب سال را نیز تضمین می کرد.

بوفون در سالی که گذشت موفق به کسب مقام قهرمانی سری آ ایتالیا و جام حذفی این کشور شد و در فینال جام باشگاه های اروپا نیز حضور داشت.

امتیاز بوفون در حالت نرمال در فیفا 18 به عدد 89 می رسد. او قدرت زیادی در دریافت ضربات از راه دور داشته و روی ضربه های کاشته تیم حریف نیز واکنش های فوق العاده ای از خود نشان می دهد.

بوفون در فیفا 18 با اطمینان بالایی از دروازه خارج شده و واکنش خوبی نسبت به توپ ارسالی به سمت دروازه خود از جناحین نشان می دهد.

به دلیل آن که بوفون به مرزهای چهل سالگی خود نزدیک می شود، امتیاز «واکنش» او نسبت به سایر دروازه بانان درجه یک دنیا پایین تر است. امتیازی که در کارت تیم سال این بازیکن افزایش یافته و به رقم باور نکردنی 94 رسیده است.

در مجموع بوفون به دلیل سن بالای خود گزینه مناسبی برای خرید در بخش مربیگری محسوب نمی شود اما به خوبی به کار شما در مسابقات دونفره و بخش التیمیت تیم خواهد آمد.

داوید دخیا، سنگربان اسپانیایی منچستر یونایتد که فصل فوق العاده ای را در این تیم می گذراند نیز گزینه خوبی برای جایگزینی بوفون محسوب می شود. برتری بارز دخیا نسبت به بوفون را در نکاتی مانند سن پایین تر و قدرت واکنش بهتر این گلر می توان جویا شد.

خط دفاعی

خط دفاعی تیم منتخب سال 2017 فیفا شامل چهار مدافع است که هر کدام عملکرد قابل دفاعی را از خود در سالی که گذشت، نشان داده اند.

مارسلو: یار برزیلی تیم رئال مادرید بدون شک بهترین دفاع چپ در زمین مسابقه و چند نسخه اخیر فیفا محسوب می شود. قدرت دریبلینگ بالا در کنار سرعت فوق العاده او، بدون شک از مارسلو یک بازیکن درجه یک و قابل اطمینان می سازد.

او فصل بی نظیری را در تیم رئال مادرید سپری کرد، مارسلو به همراه سفید پوشان مادرید موفق به تکرار قهرمانی سال گذشته خود در لیگ قهرمانان اروپا شدند و جدا از آن سرانجام به عنوان قهرمانی لالیگا اسپانیا نیز دست یافتند.

مارسلو حتی در حالت عادی نیز با امتیاز کلی 87، بهترین دفاع چپ در فیفا 18 به شمار می رود.در کارت مخصوص تیم سال این بازیکن نیز، مواردی همچون قدرت بازیسازی و دریبلینگ او به شدت بهبود یافته اند تا مارسلو به مهره ای ترسناک برای مهاجمان و مدافعان تیم حریف در بخش التیمیت تیم تبدیل شود.

دنی آلوز: او نیز یکی دیگر از سه برزیلی حاضر در تیم سال فیفا محسوب می شود. دنی آلوز که با یوونتوس سالی خوبی را پشت سر گذاشت، به دلایل غیرفنی امسال به تیم پاریس سینت ژرمن پیوست.

بسیاری حتی او را بهترین دفاع راست تاریخ می دانند و همین موضوع نیز تاثیر خود را در امتیاز کلی دنی آلوز در نسخه های مختلف فیفا نشان داده است.

دنی آلوز نیز مانند مارسلو از قدرت دریبل زدن بالایی بهره برده و توانایی ایجاد ضد حمله های متوالی را در سمت راست دفاع دارد. امتیاز این بازیکن در حالت تیم سال خود بهبود قابل توجه ای داشته و از 85 به 92 رسیده است.

سرجیو راموس: کاپیتان تیم رئال مادرید نیز به پای ثابت تیم سال فیفا در چند سال اخیر تبدیل شده است. جدا از مهارت های بالای راموس در دفاع، او قدرت ویژه ای نیز در زدن ضربه سر دارد که حسابی به کار شما خواهد آمد.

راموس از فیزیک فوق العاده ای برخوردار بوده از اکثر نبردهای زمینی و هوایی پیروز خارج می شود. قدرت بالای بازی سازی او نیز باعث می شود تا این مدافع همه کاره در حملات تیم شما نیز نقش مهمی ایفا کند.

امتیاز راموس در کارت تیم سال خود عدد 97 است که بدون شک او را به قدرتمندترین حالت یک مدافع میانی در فیفا 18 تبدیل می کند. در مجموع راموس گزینه مطمئنی در بخش آفلاین و آنلاین بازی به شمار می رود.

بونوچی: با وجود عدم راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه و ناکامی های اخیر وی در باشگاه آث میلان، او به واسطه عملکرد خیره کننده خود طی چند سال اخیر در باشگاه یوونتوس، یکی از مستحکم ترین مدافعان میانی در سری فیفا محسوب می شود.

به معنا واقعی کلمه بونوچی یک مدافع تمام کمال محسوب شده و در تمام فاکتورهای دفاعی امتیاز بالایی دارد. فیزیک خوب،  امتیاز دفاعی بالا و در امتیاز پاس بالا از ویژگی های مثبت او محسوب می شوند.

البته ممکن است بخواهید تا به علت سن نسبتاً بالای او و عملکرد ضعیفی که در فصل جاری از گزینه دیگری استفاده کنید که در این صورت، متس هوملس، دفاع آلمانی باشگاه بایرن مونیخ نیز با امتیاز نزدیک به کیلینی و سنی پایین تر، گزینه مناسبی به شمار می رود.

خط میانی

خط میانی نیز چندسالی می شود که به واسطه درخشش تیم های رئال مادرید و بارسلونا، به بازیکنانی از این دو تیم اختصاص دارد و تیم سال فیفا در سال 2017 نیز از این قضیه جدا نیست.

اینیستا: بازیساز خلاق اسپانیایی تیم بارسلونا که به احتمال زیاد در جام جهانی با او روبرو خواهیم شد، با وجود بالا رفتن سن نیز هنوز یکی از بهترین ها در پست تخصصی خود به شمار می رود.

با وجود آن که اینیستا در فصل قبلی به جز قهرمانی در جام حذفی اسپانیا به موفقیت قابل توجه ای نرسید، عملکرد فردی خیلی خوبی از خود به جای گذاشت.

اینیستا با دریبل های ریز ویرانگر خود و قدرت بالای پاسکاری و بازی سازی اش، بهترین گزینه برای تیم هایی که علاقه به بازی زمینی در فیفا 18 دارند، محسوب می شود.

تونی کروس: درخشش های سال های اخیر ستاره آلمانی باشگاه رئال مادرید در خط میانی بر هیچ شخصی پوشیده نیست. تونی کروس بدون شک بهترین گزینه برای هافبک وسط در نسخه های اخیر فیفا محسوب می شود.

دقت بالای پاس ها، قدرت کافی، سرعت عالی، فیزیک خوب و امتیاز دفاعی بالا از نکات بارز تونی کروس در فیفا 18 هستند. امتیاز تونی جوان در کارت تیم سال خود به عدد 97 می رسدو قدرت های او در بخش هایی مانند پاس و دریبل حسابی تقویت شده اند.

لوکا مودریچ: او نیز یکی دیگر از پنج بازیکن رئال مادرید در تیم سال فیفا محسوب می شود. هافبک کروات باشگاه مادریدی با وجود آن که روزهای نچندان خوبی را در فصل جاری سپری می کند، از ارکان اصلی موفقیت های رئال در فصل گذشته به شمار می رود.

مودریچ در فیفا 18 نیز یک هافبک بازیساز بوده که همزمان عملکرد قابل قبولی در بخش دفاع نیز از خود نشان خواهد داد. همانند زوج کناری خود در تیم منتخب سال فیفا، او نیز قدرت پاسکاری بالایی داشته و امتیاژ ویژه ای در پشت سر گذاشتن عناصر دفاعی حریف دارد.

او گزینه مناسبی برای افرادی محسوب می شود که علاقه به دنبال کردن بازی روی زمین و سیستم مالکیت توپ دارند.

خط حمله

رقابت برای کسب جایزه بهترین بازیکن سال نیز به درخشش سه بازیکن تیم سال فیفا ختم می شد.

نیمار: انتقال 200 میلیون دلاری نیمار از بارسلونا به پاریس سینت ژرمن بدون شک او را به پرحاشیه ترین بازیکن فوتبال این روزها تبدیل کرده است. نیمار در تیم فعلی خود تلاش زیادی برای اثبات ارزش خود کرده و همین موضوع او را به بازیکنی با انگیزه تبدیل می کند.

عملکرد نیمار در فیفا 18 نیز قابل دفاع و با کیفیت است. او بیشتر یک بازیکن فانتزی بوده و برای افرادی مناسب است که علاقه زیادی به بازی تکنیکی دارند.

نیمار قدرت دریبلینگ بالایی داشته و همزمان سرعت و دقت بالایی در تمام کنندگی توپ ها در خود می بیند. نیمار یکی از گران ترین بازیکنان فیفا 18 در بخش آفلاین و آنلاین بازی به شمار رفته و خرید آن به معنای تضمین موفقیت خط حمله شما خواهد بود.

لیونل مسی: بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند و وقتی به کارنامه مسی در دوران فوتبالی اش نگاه می کنیم، این ادعا چندان غیر منطقی به نظر نمی رسد.مسی با وجود آن که فصل را خوب در باشگاه بارسلونا شروع نکرد، عملکرد فوق العاده خوبی در نیم فصل دوم داشت تا حضور او در تیم سال، منطقی باشد.

مسی در سری فیفا نیز یکی از خطرناک ترین مهره ها به شمار می رود. او که در حالت عادی نیز با امتیاز 94 از قدرتمند ترین بازیکنان فیفا محسوب می شود، در نسخه تیم سال خود با امتیاز 98 یک بازیکن دست نیافتنی در خط حمله به شمار می رود.

پست مسی در سال های اخیر از مهاجم نوک به هافبک هجومی یا مهاجم کناری تغییر کرده و بازی با او در فیفا 18 نیاز به پیدا کردن مهارت در بازیسازی و تمام کنندگی دارد. پس بهتر است در صورتی که قصد خرید این بازیکن را در بخش التمیت تیم بازی را دارید، کمی از توانایی های خود در استفاده از مهره ای مانند مسی مطمئن شوید.

رونالدو: با وجود رسیدن به سن 32 سالگی، رونالدو هنوز هر ساله در حال پیشرفت و بهتر شدن است. هافبک رئال مادرید که در چند سال اخیر به مهاجم تبدیل شده، چند روز پیش موفق به کسب توپ طلا پنجم شد تا در این موضوع با فوق ستاره آرژانتینی مساوی کند.

رونالدو بدون شک بهترین بازیکن فیفا 18 به شمار می رود. او تقریباً در تمام بخش های هجومی، امتیاز کاملی داشته و عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهد و به همین دلیل در صورت داشتن بودجه کافی در دو بخش مربیگری و التمیت تیم، بهترین گزینه برای تیم شما خواهد بود.

برای مشاهده بهتر روی عکس کلیک کنید.

تا چه حدی با تیم سال فیفا موافق هستید و به انجام چه تغییراتی در آن علاقه دارید؟ نظر خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alireza Abazari
    Alireza Abazari | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    به نظرم جای نویر خالیه بین دروازه بانا درسته که مصدوم بود 2 فصل ولی باز هم فک نمیکنم چیزی از قابلیتاش کم شده باشه

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    دوسش دارم

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    هازارد و کانته نیمکت
    جوک بی نمکی بود

مطالب پیشنهادی