ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهش ناگهانی قیمت بیت کوین با ورود به بورس شیکاگو

عقد نخستین «قرارداد آتی» بیت کوین در گروه بورس شیکاگو به نام Cboe قیمت این ارز دیجیتالی را به یکباره افزایش داد و وب سایت این گروه را هم برای مدتی از کار انداخت. قراردادهای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۰

عقد نخستین «قرارداد آتی» بیت کوین در گروه بورس شیکاگو به نام Cboe قیمت این ارز دیجیتالی را به یکباره افزایش داد و وب سایت این گروه را هم برای مدتی از کار انداخت.

قراردادهای آتی مالی (Futures Contract) نوعی ابزار تجاری با قابلیت خرید و فروش در بازارهای مالی به شمار می روند و قراردادهای آتی Cboe بیت کوین به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا روی قیمت آینده این پول دیجیتالی ریسک کنند. با اعلام این خبر در حساب کاربری توییتر Cboe قیمت بیت کوین در فاصله 7 دقیقه از 14509 به 15732 دلار رسید و همچنان (با کمی نوسان) به روند صعودی خود ادامه می دهد (جهش ناگهانی در میانه نمودار مشخص است).

کارشناسان می گویند حجم معاملات آتی بیت کوین فراتر از انتظار آنها بوده و حدود 800 قرارداد در 2 ساعت اول ثبت شده، علی رغم اینکه فقط برخی مؤسسات مالی خاص به این قراردادها دسترسی داشتند و دو مورد از بزرگ ترین شرکت های مالی یعنی JPMorgan و Citigroup هم در آن شرکت نکردند.

قراردادهای آتی بیت کوین، جدیدترین نقطه عطف در تاریخ ارزهای رمزپایه و به خصوص بیت کوین به شمار می رود، پولی که در سال جاری بیش از 1400 درصد رشد داشته است. دو گروه بزرگ بورس دیگر هم برنامه مشابهی را اعلام کرده اند.

قراردادهای آتی بیت کوین برای وال استریت هم اهمیت فوق العاده ای دارد و چنین معاملاتی می تواند راه را برای مشارکت گسترده تر شرکت های مالی و اعتباری در حوزه ارزهای دیجیتالی باز کند. نهایتاً نقل و انتقال سرمایه از طریق بازارهای بورس معتبر و تزریق سرمایه جدید به این حوزه، اعتبار بیشتری به پول های دیجیتالی بخشیده و نابسامانی و نوسان گسترده در قیمت بیت کوین را پایان خواهد داد.

در زمان نگارش این خبر (14:00 به وقت تهران) هر بیت کوین در بازارهای جهانی به قیمت 16685 دلار مبادله می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ani bibi
    ani bibi | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    بچه ها برید این لینک راحت میشه بیت درآورد ، این ملکه بیت ها هم که هی داره قیمتش میره بالاتر وقت بزاری حداقل یه چی درمیارید
    https://goo.gl/1ZHmjQ

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    خدا می‌دونه با شانس من اگه دو سال پیش بیت کوین خریده بودم الان هیچ اثری از این پول رایج نبود که نبود حالا که ما نخریدیم شده ملکه

مطالب پیشنهادی