ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نسخه پیش نمایش کیت رایانش کوانتومی را برای توسعه دهندگان منتشر کرد

مایکروسافت امروز نسخه پیش نمایش کیت رایانش کوانتومی را به صورت رایگان برای توسعه دهندگان منتشر کرد تا افرادی که به این فناوری نوین علاقه دارند بتوانند هرچه زودتر وارد آن شوند. [digipullqoute place="left"]زبان برنامه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

مایکروسافت امروز نسخه پیش نمایش کیت رایانش کوانتومی را به صورت رایگان برای توسعه دهندگان منتشر کرد تا افرادی که به این فناوری نوین علاقه دارند بتوانند هرچه زودتر وارد آن شوند.

زبان برنامه نویسی #Q رایانش کوانتومی را شبیه سازی می کند

این کیت که برای نخستین بار در کنفرانس Ignite مایکروسافت در ماه سپتامبر رونمایی شد، از زبان برنامه نویسی #Q بهره می گیرد. این زبان نوعی شبیه ساز رایانش کوانتومی است که می تواند توان پردازش 30 کیوبیت منطقی را شبیه سازی نماید. همراه این زبان، مجموعه مستندات، کتابخانه ها و برنامه های نمونه نیز عرضه می شود تا به برنامه نویسان کمک کند علم پیشرفته و نوین رایانش کوانتومی را بهتر یاد بگیرند.

این شبیه ساز به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های خود را با استفاده از کامپیوتر شخصی عادی، تست و عیب یابی کنند، چون کامپیوترهای کوانتومی به این زودی در دسترس عموم قرار نخواهند گرفت. مایکروسافت همچنین شبیه سازی قدرتمند تری با توان بیش از 40 کیوبیت منطقی را هم از طریق سرویس رایانش ابری اژور (Azure) ارائه می کند.

نایب رئیس بخش فعالیت های کوانتومی مایکروسافت در این رابطه می گوید با ارائه کیت مخصوص توسعه دهندگان، دانش مورد نیاز برای این فناوری نوین سریع تر در اختیار کاربران قرار می گیرد و زمانی که توسعه کامپیوترهای کوانتومی محقق شد، می توان از این دانش بالقوه بهره جست.

رایانش کوانتومی به بشر اجازه می دهد تا مشکلات اساسی و لاینحل کنونی را حل نمایند، چون عملیاتی که روی قوی ترین کامپیوترهای کنونی به چند هزار سال زمان نیاز دارد، در کامپیوترهای کوانتومی ظرف چند دقیقه قابل انجام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Nima Mazaheri
    Nima Mazaheri | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    فکر کنید با این توان پردازش عظیم هوش مصنوعی ممکنه چقدر قدرتمند بشه ...

  • ehsan hasani
    ehsan hasani | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    خیلی هیجان انگیزه.روئیاها به حقیقت تبدیل میشن.مرز تخیل و واقعیت کم کم کمرنگ تر میشه?

  • behdad mansouri
    behdad mansouri | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    من این همه مدت دارم کامپیوتر ساینس پژوهش میکنم و تو حوزه های یادگیری عمیق و شبکه های عصبی مقاله دارم، هیچ چیزی از این کامپیوترا و پردازشای کوانتمی نمیفهمم، فقط میدونم اومده که دوباره یه جهش عظیم تو دانش و زندگیمون بده، واقعا کسانی که تو این حوزه دارن کار میکنن کاراشون واقعا درخور ستایشه

مطالب پیشنهادی