ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مشغول بررسی قابلیت «نجوا» برای دستیار سیری است

بنابر یکی از پتنت های اپل که اخیراً رویت شده، احتمالاً یک روز قادر خواهید بود جمله ای را برای سیری زمزمه کنید و این دستیار صوتی نیز به صورت مشابه و با نجوا پاسختان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بنابر یکی از پتنت های اپل که اخیراً رویت شده، احتمالاً یک روز قادر خواهید بود جمله ای را برای سیری زمزمه کنید و این دستیار صوتی نیز به صورت مشابه و با نجوا پاسختان را بدهد. این موضوع برای هرکسی که علاقه دارد تظاهر به برقراری یک تماس تلفنی کند اما در واقع با سیری حرف می زند، خبر فوق العاده ای است.

اپل پتنت خود را در سال 2016 به ثبت رسانده اما تا به امروز، خبری درباره اش نشنیده بودیم. اپل در مستنداتش دستیاری صوتی را توصیف می کند که «قادر به تشخیص سخنان نجواگونه است و پاسخی نجواگونه نیز می دهد».

اپل همچنین می گوید که سیری معمولاً به سوالات و فرمان هایی که با صدای معمولی یا بلند اعلام می شوند پاسخ می دهد که تحت برخی شرایط خاص، ممکن است باب میل نباشد و زمزمه کردن، مناسب تر است. این کمپانی به عنوان مثال به کتابخانه، اتاقک های دفتر کار یا هنگامی که می خواهید حریمی شخصی داشته باشید اشاره می کند.

علاوه بر این، اپل می گوید دستگاهی مانند آیفون یا اپل واچ که به سیری مجهز شده، با اندازه گیری نوسان و الگوهای فرکانس تشخیص خواهد داد که کاربر در حال زمزمه است یا خیر.اگرچه کمپانی هایی مانند اپل و سامسونگ معمولاً پتنت های فراوانی به ثبت می رسانند که اکثریت آنها به محصولی واقعی تبدیل نمی شوند، قابلیت نجوای دستیار سیری قطعاً ویژگی کارآمدی است و می تواند هنگامی که صدای آیفون تان را کم نکرده اید و ناگهان صدای سیری در اتاق می پیچد مفید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    این چیز خوبیه. به درد اتوبوس و مترو میخوره

مطالب پیشنهادی