ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی قسمت چهارم Guardians of the Galaxy؛ بازگشت به دوران افول

در بررسی قسمت پیشین Guardians of the Galaxy، از پیشرفت خوب بازی نسبت به اپیزود حوصله سربر دوم برایتان گفتیم. قسمت سوم از هر جهت یکی از بهترین ساخته های تل تیل تا به امروز است. ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

در بررسی قسمت پیشین Guardians of the Galaxy، از پیشرفت خوب بازی نسبت به اپیزود حوصله سربر دوم برایتان گفتیم. قسمت سوم از هر جهت یکی از بهترین ساخته های تل تیل تا به امروز است.

کاراکترهایش شخصیت پردازی خوبی داشتند و نویسنده ها تا آخرین لحظه دست از قصه گویی بر نمی داشتند. خوشبختانه اپیزود هم در جای خوبی به پایان می رسید و این اجازه را به نویسنده ها می داد که برای ادامه قصه شان حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

  • سازنده: Telltale Games
  • ناشر: Telltale Games
  • پلتفرم ها: ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پی سی، نینتندو سوییچ، اندروید و iOS
  • پلتفرم بررسی: پی سی

اما متاسفانه آن چیزی که انتظارش را داشتیم اتفاق نیفتاد. اپیزود چهارم نیز همانند قسمت دوم یکی از سردردآورترین و حوصله سر بر ترین ساخته های تل تیل تا به امروز است. مشخص نیست که چرا تل تیل نمی تواند یک استاندارد ثابت را برای خود نگه دارد و طبق همان جلو برود.

بازی هایش مدام بالا و پایین دارند. یک اپیزود فوق العاده ظاهر می شود و در اپیزود بعدی حسابی توی ذوق می زند. انگار تخیل نویسنده های تل تیل به یک باره ته می کشد و بازی در طول یک اپیزود به حال خودش رها می شود.

مصداق تمام این گفته ها نیز به خوبی در قسمت چهارم Guardians of the Galaxy قابل مشاهده است. بازی بر خلاف قسمت قبلی هیچ ویژگی خاصی به کاراکترهایش اضافه نمی کند.

همچنان بازی نشان می دهد که پیتر عاشق گاموراست. ولی پیتر هیچ فرقی نمی کند و همچنان احساساتش را قورت می دهد. حتی حاضر نیست برای کسی که دوستش دارد چیزی را فدا کند.

از طرف دیگر، در طول سه اپیزود گذشته در اکثر لحظات شاهد غرغرهای راکت بودیم. اما انگار اصلا قرار نیست که تمام شوند. فکر کنم نویسنده ها حین نوشتن شخصیت راکت چیزی به نام «منطق» را برای این کاراکتر در نظر نگرفته بودند.

مشکل هم همین است. کاراکترهای نگهبانان کهکشان به لطف شخصیت پردازی خوب کامیک های مارول در سطح بالایی قرار دارد. اما متاسفانه تل تیل از این موضوع، کوچکترین بهره ای نبرده. نویسنده ها همچنان کاراکترها را در سطح خاصی نگه می دارند و به آن ها اجازه پیشرفت نمی دهند.

همین هم باعث شده تا پس از گذشت چهار اپیزود، جذابیت کاراکترها از بین برود و دیگر دلیلی برای دوست داشتنشان وجود نداشته باشد. البته به جز شخصیت پردازی ضعیف قسمت چهارم، Guardians of the Galaxy مشکلات دیگری هم دارد که باید به آن ها رسیدگی شود.

قسمت چهارم شدیدا در قصه گویی ضعف دارد. نویسنده ها اصلا از پتانسیلی که پایان اپیزود سوم در اختیارشان قرار داد استفاده نکرده اند. در این قسمت تقریبا شاهد هیچ چیز نیستیم.

نگهبانان در یک غار زیرزمینی گیر افتاده اند و باید راهی به سمت بیرون پیدا کنند. کل داستان قسمت چهارم به همین جا ختم می شود. خیلی از اتفاقات جالبی هم که در این اپیزود شاهدشان بودیم، متاسفانه اصلا سر جایشان قرار نداشتند.

یعنی در اصل باید از این تکه داستان های جذاب، در بخش های دیگری استفاده می شد. اما در عین ناباوری، نویسنده ها همیشه بدترین جای ممکن را برای نمایش دادن این صحنه ها انتخاب می کنند و ایده های ناب خود را با یک اشتباه ساده، در آتش می اندازند.

سکانس عاطفی درکس با دخترش،‌ یکی از جذاب ترین بخش های این اپیزود بود که متاسفانه در جایی نامناسب از آن استفاده شد.

با این حال، جای شکرش باقیست که بازی نسبت به ساخته های دیگر تل تیل، هنوز اکشن خوبش را حفظ کرده. انصافا تنها بخش جذابی که در قسمت چهارم می توان به آن اشاره کرد، کارگردانی صحنه های اکشن بازی بود.

به جز این، تقریبا بازی هیچ دست آورد تازه ای نداشت و به تعریف یک داستان خواب آور و کسل کننده می پرداخت. در کل اپیزود چهارم، قسمت بدی بود. خیلی بدتر از آن چیزی که بتوان راجع به آن حرف زد.

حقیقتش را بخواهید تا به این جای کار شاهد دو اپیزود خوب از بازی بودم و همین هم باعث شده بود کمی به تل تیل و کارهای آینده اش امیدوار شوم. اما هر دو اپیزود زوج بازی به شدت ناامیدم کردند.

سری تازه Guardians of the Galaxy تقریبا یک اپیزود در میان در حال در جا زدن است. این رویه اصلا قابل قبول نیست و اگر تل تیل بخواهد در عرصه بازی سازی فعالیتش را ادامه دهد، باید این معضل را هر چه زودتر برطرف کند.

در هر صورت هنوز داستان نگهبانان کهکشان کامل نشده و یک اپیزود دیگر باقی مانده که می تواند نجات بخش تل تیل باشد. باید ببینیم که اپیزود آینده چه برایمان می آورد و فصل اول این مجموعه چطور به پایان می رسد.

  • کارگردانی خوب صحنه های اکشن
  • اضافه نشدن جنبه های شخصیتی مختلف به کاراکترها
  • اهمیت پایین قصه گویی برای نویسنده ها
  • عدم استفاده درست از پتانسیل خوب پایان اپیزود قبلی
  • حوصله سر بر بودن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی