ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیت کوین به بزرگ ترین بورس قراردادهای آتی جهان راه یافت

گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو موسوم به CME به عنوان بزرگ ترین بورس قراردادهای آتی در جهان، مبادله قراردادهای آتی بیت کوین را از دیروز آغاز کرد. قیمت قراردادهای آتی بیت کوین این گروه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۸

گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو موسوم به CME به عنوان بزرگ ترین بورس قراردادهای آتی در جهان، مبادله قراردادهای آتی بیت کوین را از دیروز آغاز کرد. قیمت قراردادهای آتی بیت کوین این گروه از 20650 دلار شروع شده و در برخی مقاطع تا 19290 دلار هم پایین آمده است.

قیمت مرجع گروه CME برای قراردادهای آتی ماه آینده میلادی (ژانویه 2018) برابر با 19500 دلار و برای ماه های فوریه، مارس و ژوئن به ترتیب برابر با 19600، 19700 و 19900 دلار تعیین شده است. قراردادهای آتی گروه Cboe در بورس شیکاگو که هفته قبل منعقد شد، با قیمت مرجع 19280 دلار عرضه شده بود.

تفاوت بین عملکرد دو گروه Cboe و CME در عرضه بیت کوین اینجاست که هفته گذشته شاهد افزایش 19 درصدی قراردادهای آتی در بورس شیکاگو بودیم و Cboe توانست تقریباً 4000 قرارداد را منعقد سازد، اما گروه CME برخلاف انتظارات، تنها 287 قرارداد را نهایی کرد. به همین دلیل قیمت بیت کوین امروز با کاهش 1.5 درصدی مواجه شده و به زیر 19 هزار دلار رسیده است.

هزینه عقد قراردادهای آتی بیت کوین در مقایسه با موارد مشابه بسیار بالاتر است

برخی سرمایه گذاران معتقدند قراردادهای آتی گروه معتبر و بزرگ CME می تواند تقاضای سازمانی برای بیت کوین را افزایش داده و اعتبار این ارز دیجیتالی را بیشتر کند. البته همچنان به خاطر ناپایدار بودن وضعیت قیمتی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، هزینه سرمایه گذاری اولیه برای عقد قراردادهای آتی به مراتب بیشتر از قراردادهای مشابه است. به عنوان مثال CME و Cboe به ترتیب 35 و 40 درصد مبلغ قرارداد آتی بیت کوین را دریافت می کنند، در حالی که برای عقد قراردادهای آتی در سهام شرکت های بزرگ دنیا فقط به پرداخت 5 درصد مبلغ نیاز داریم.

قراردادهای آتی یا آینده نوعی ابزار مشتقه مالی هستند که در بازارهای معاملات آتی خرید و فروش می شوند و فروشنده مکلف است در تاریخ مشخص شده در قرارداد، جنس یا کالای مورد نظر را به قیمت تعیین شده تحویل خریدار بدهد. به عنوان مثال خریداران قراردادهای آتی بیت کوین، این پول دیجیتالی را به مبلغ 19500 دلار برای ماه ژانویه می خرند تا از افزایش قیمت احتمالی آن طی ماه آینده منتفع گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ani bibi
    ani bibi | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    از بهترین روش برای درآمد از طریق بیت کوین رو این سایت https://goo.gl/z7R8Gb داره که مربوط به یک والت هست که بسیار هم معروفه من خودم که استفاده کردم راضیم

مطالب پیشنهادی