ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش واقعی بیتکوین چقدر است؟

ارزش واقعی بیتکوین طبق اطلاعات مندرج در وبسایت Coindesk هم اکنون برابر با ۱۳ هزار دلار است اما براساس گزارشی که بیزنس اینسایدر به نقل ازJames Faucette کارشناس موسسه مورگان استنلی منتشر کرده ارزش واقعی آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

ارزش واقعی بیتکوین طبق اطلاعات مندرج در وبسایت Coindesk هم اکنون برابر با ۱۳ هزار دلار است اما براساس گزارشی که بیزنس اینسایدر به نقل ازJames Faucette کارشناس موسسه مورگان استنلی منتشر کرده ارزش واقعی آن برابر با صفر است.

در این گزارش که با نام«رمزگشایی از بیتکوین» منتشر شده، Faucette ارزش واقعی برای این پول مجازی را اعلام نکرده با این همه، گزارش مذکور بخشی به نام «تلاش های صورت گرفته برای ارزشگذاری بیت کوین» دارد که به ارائه دیدگاه هایی در رابطه با آن و همچنین دشواری های ارزشگذاری این ارزرمز می پردازد.

اولین نکته ای که Faucette به آن اشاره نموده این است که اساسا آیا می توان بیت کوین را یک پول واقعی در نظر گرفت یا خیر؟ او در گزارشش اینطور نتیجه گیری کرده که به خاطر نبود نرخ بهره برای بیت کوین نمی توان آن را یک پول واقعی نظیر دلار یا یورو در نظر گرفت.

او در انتها اینطور نتیجه گیری کرده که بیتکوین شباهت هایی با دیگر مواد ارزشمند نظیر طلا دارد اما همزمان خاطر نشان کرده که برخلاف طلا، هیچگونه کاربرد واقعی در این دنیا ندارد. طلا در صنعت جواهرات و ساخت قطعات الکترونیک به کار می رود حال آنها بیت کوین صرفا در قالب دیتا موجود است. گفته می شود Faucette تایید کرده که پول مجازی مورد بحث به خاطر این حقیقت که سرمایه گذاران علاقمند به ارزش گذاری برایش بوده اند به نحوی صاحب ارزش شده است.

این کارشناس مالی در ادامه ارزش بیتکوین به عنوان یک شبکه پرداخت را مورد بحث و بررسی قرار داده و اینطور نتیجه گیری کرده که این پول از همین منظر دارای مقداری ارزش است با این همه یادآور شده که سودمندی بیتکوین با محدودیت هایی همراه است. اما دو نکته مهمی که Faucette به آنها اشاره نموده این است که تعیین مقیاس برای این شبکه، کاری بس دشوار است و نقل و انتقال پول در آن به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

بیت کوین از جانب جمعیت قلیلی از شرکت ها پذیرفته شده است اما آنطور که Faucette با ارائه نمودار بالا یادآور شده این عدد بسیار کوچک است و مرتبا نیز کوچک و کوچک تر می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرده که اگر هیچکسی این تکنولوژی را برای پرداخت قبول نداشته باشد آنگاه ارزش آن به صفر می رسد.

البته بیتکوین در حال حاضر به خاطر این حقیقت که می تواند با پول معاوضه شود مقداری ارزش دارد. با این همه Faucette آن را بی ارزش می داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Xbox
    Xbox | ۵ دی ۱۳۹۶

    عرضه و تقاضا عامل تعیین کننده قیمت هرچیزی است. حتی بهره پول هم براساس تقاضا برای پول و مقدار عرضه آن مشخص می‌شود.
    در مورد بیت کوین هم همینطور است.

  • بهنام
    بهنام | ۵ دی ۱۳۹۶

    به نظر من مشکل اینه که یه پدیده جدید رو میخان با معیار های قدیمی بسنجن و نقد کنن که آقا پشتوانه نداره و مثل طلا کاربرد فیزیکی نداره و هیچ دولت و بانک مرکزی پشتش نیست و از این حرفا...
    اما خب اگه قرار بود این ویژگی هارو داشه باشه که دیگه نوآوری و حرف جدیدی برای گفتن نداشت،میشد مثل صدها ارز و کالای با ارزشی که توی دنیا بوده و هست!
    به طور مثال خب ارزی که دولتی صاحب اون باشه مثل دلار خب دیگه مشخصه که قابل پیگرد و رهگیریه٬پس اگه بیتکوین هم دولتی پشتش بود طبیعتا دیگه این ویژگی مهمش رو که غیر قابل رهگیری هست رو نمیتونست داشته باشه .

  • نوید حسنی
    نوید حسنی | ۴ دی ۱۳۹۶

    خبر های اخبر دیجیاتو .. 1_ بیت کوین گران شد 2_ طرح رندر samsung s9

  • Xbox
    Xbox | ۴ دی ۱۳۹۶

    توی خبرها می خوانیم شرکت‌ها نگران از این که بیت کوین هر روز به شدت گران تر می شود و ممکن است روزی گرفتار هکرها یا افراد باجگیر بشوند بیت کوین می خرند!
    یعنی تقاضای شدید برای بیت کوین وجود داشته و استخراج بیت کوین هم محدود بوده پس قیمت آن بالا رفته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی