ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف صورت با استفاده از دوربین آیفون X
تکنولوژی

این توسعه دهنده با دوربین آیفون X صورت خود را پاک کرد [تماشا کنید]

فناوری Face ID آیفون X ظرفیت کاملاً جدیدی را برای ارائه هنرهای جدید، بازی های تازه و اپلیکیشن های عجیب و غریب فراهم نموده است. اما یک توسعه دهنده ژاپنی کاری کاملاً متفاوت را با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

فناوری Face ID آیفون X ظرفیت کاملاً جدیدی را برای ارائه هنرهای جدید، بازی های تازه و اپلیکیشن های عجیب و غریب فراهم نموده است. اما یک توسعه دهنده ژاپنی کاری کاملاً متفاوت را با استفاده از دوربین آیفون X انجام داده است.

آکا کازویا (aka Kazuya) یک توسعه دهنده بازی برای موبایل های هوشمند است. او با بهره گیری از پلتفرم توسعه Unity و صد البته فناوری Face ID موفق شده تا صورت خود را به طور کامل از تصویر حذف نماید.

همان طور که در کلیپ ۱۰ ثانیه ای بالا مشاهده می کنید کازویا توانسته چشم ها و دهان خود را در تصویر نگاه دارد و باقی صورتش را با تصویر پشت سر خود جایگزین نماید. ضمن این که با تغییر مکان و زاویه سر نیز تصویر شفاف و به نوعی نامرئی صورت اون تغییر نمی کند.

این توسعه دهنده ژاپنی روش دقیق اجرای این هک جالب را افشا نکرده. با این حال به نظر می رسد او در ابتدا تصویر پشت سر خود را فیلمبرداری کرده و سپس ماسک نامرئی کننده را روی صورت خود گذاشته است. سنسور تشخیص حرکت در پنل جلویی آیفون X نیز باقی کارها را انجام داده است.

انجام این کار به خوبی پتانسیل بالای گجت های مملو از سنسوری چون آیفون X و همچنین کیت واقعیت افزوده ARkit را به رخ می کشد. به طور حتم در آینده نزدیک و به لطف بستر سخت افزاری که در دوربین آیفون X فراهم شده شاهد عرضه نسل جدیدی از اپلیکیشن ها با قابلیت ها و کاربری های بسیار جالب تر خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی