ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8
تکنولوژی

گلکسی نوت 8 و عکس هایی که اشتهای شما را بیدار می کنند

یک غذای خوشمزه ظرف چند ساعت آماده می شود و در چند دقیقه به اتمام می رسد، اما با رعایت تکنیک هایی ساده و همراه داشتن یک موبایل خوب، حداقل می توانید عکسی دلربا و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

یک غذای خوشمزه ظرف چند ساعت آماده می شود و در چند دقیقه به اتمام می رسد، اما با رعایت تکنیک هایی ساده و همراه داشتن یک موبایل خوب، حداقل می توانید عکسی دلربا و خاطره انگیز از آن به یادگار ثبت کنید. اگر موبایل پرچمداری مثل گلکسی نوت 8 (بررسی دیجیاتو) داشته باشید، مسئله ی دوربین خوب رفع می شود و فقط می ماند دست و پا کردن یک بشقاب خوش رنگ و لعاب. در این مطلب نگاهی داریم به نکاتی که شما را در ثبت عکس های عالی از خوراکی ها یاری می کنند و قابلیت های گلکسی نوت 8 در همین زمینه. با دیجیاتو همراه باشید.

۱. نور

تفاوتی نمی کند سوژه ی شما غذا باشد یا هر جسم بی جان دیگری، همیشه نورپردازی در نتیجه ی نهایی، تاثیری چشمگیر دارد. بهترین چیزی که می تواند شما را در خلق یک عکس چشم نواز کمک کند نور خوب است، خصوصاً اگر نور طبیعی روز باشد. هیچ نورپردازی استودیویی به خوبی پنجره ای که نور خورشید از آن مستقیماً روی بشقاب شما تابیده می شود، نمی تواند سوژه را دلربا کند.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

۲. سایه‌ها

سایه ها هم به اندازه خود نور اهمیت دارند. حتی چند نمکدان کوچک برای تامین سایه مورد نیاز شما کفایت می کنند، یا هر شئ دم دستی دیگری که با تاریک کردن بخشی از تصویر، کنتراست را افزایش دهد و سایه روشن ایجاد کند.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

۳. زمینه

زمینه ی تصویر هم به اندازه محتویات بشقاب اهمیت دارد. یک محیط شلوغ یا کثیف می تواند تمام زحمتی که برای تزئین غذا کشیده شده را بی اثر کند. کافی است همانقدر که به چیدمان خوراکی های داخل بشقاب اهمیت می دهید، به ترکیب چیزهایی که روی میز هستند هم دقت کنید. اشیاء بی ربط مثل زیر سیگاری را از کادر خارج کنید و در عوض، لیوان خوش رنگ نوشیدنی را گوشه ای از تصویر جای دهید.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

۴. پس‌زمینه

یک لنز گران قیمت با ایجاد حالت بوکه ای دلپذیر، سوژه را در مرکز توجه قرار می دهد. گلکسی نوت 8 با دوربین دوگانه می تواند به خوبی یک دوربین حرفه ای و گران قیمت، زمینه سوژه را برای شما تار کند. در تصویر زیر، تاثیر محو کردن فضای پشت سوژه را مشاهده کنید.

image

۵. زاویه

گاهی اوقات برای ادا کردن حق مطلب باید از زاویه ۹۰ درجه عکاسی کنید و بعضی وقت ها هم زاویه دید خودتان بهترین است، اما توصیه می کنیم در مواردی زاویه های جدیدی را امتحان کنید. کمی دوربین را از سطح دید خود پایین تر بگیرید تا بشقاب از زاویه متفاوتی نسبت به آنچه معمولا مشاهده می کنید در تصویر ثبت شود. حالا عکس خوشمزه ای دارید که کلیشه ای هم نیست.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

۶. حالت اختصاصی

سامسونگ برای راحت تر کردن کار شما، یک حالت اختصاصی برای عکاسی از غذا به رابط کاربری دوربین گلکسی نوت 8 اضافه کرده است. با یک سوایپ به سمت چپ حالت Food را انتخاب کنید و سوژه را در مرکز تصویر قرار دهید و باقی کار را به دستگاه بسپارید.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

اگر رنگ و لعاب بشقاب به اندازه کافی چشم نواز نیست، می توانید با انتخاب علامتی که عکس یک پالت رنگ دارد، دمای رنگ های تصویر را کمی بیشتر کنید.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

نتیجه نهایی عکسی از یک بشقاب با رنگ های اغراق شده و زمینه محو خواهد بود، درست مثل همان تصویری که در آتلیه های عکاسی با تجهیزات گران قیمت استودیویی برای خلقش تلاش می کنند.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

۷. ادویه‌ها

ادویه در یک بشقاب خوشمزه حکم فوت کوزه گری سرآشپز را دارد و افکت های رنگی هم می توانند در حکم ادویه ای برای عکاسی شما ظاهر شوند. اگر احساس می کنید تصویر نهایی باز هم می تواند بهتر شود، اضافه کردن افکت های رنگی را امتحان کنید که چندتایی هم به شکل پیش فرض در رابط کاربری دوربین نوت 8 تعبیه شده اند.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

برای دسترسی به افکت های رنگی کافی است روی صفحه از راست به چپ سوایپ کنید و تاثیر هر یک را به شکل زنده روی تصویر مشاهده نمایید. نتیجه نهایی چیزی شبیه به این خواهد بود.

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

۸. حرکت

گاهی هم تصاویر به اندازه پیچ و تاب بخار روی بشقابی که تازه روی میز قرار گرفته گویا نیستند. گلکسی نوت 8 به راحتی کلیپ های کوتاه را به فایل گیف تبدیل می کند. دست به کار شوید و تا همه چیز داغ است، یک ویدیوی کوتاه ثبت کنید و با انتخاب دکمه ی Gif در بخش گالری، چند ثانیه از تصویر را به فایل متحرک تبدیل نمایید. حالا می توانید با اشتراک گذاری نتیجه نهایی در شبکه های اجتماعی، لذت خود را با دوستان اشتراک گذاری نمایید. البته ما بابت آنچه احتمالاً در پی آن خواهید شنید، مسئولیتی بر عهده نمی گیریم!

آموزش عکاسی از غذا با گلکسی نوت 8

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Khodadadi
    Khodadadi | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    چقدر فوق العاده ?افرین به گلکسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی