ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شنود از طریق موبایل
تکنولوژی

صدها اپلیکیشن موبایل در حال شنود مخفیانه از کاربران هستند

اپلیکیشن های کودکانه ای مانند «Honey Quest» و «Beer Pong» در نگاه اول بسیار لطیف و جالب به نظر می رسند با این حال گزارش نیویورک تایمز نشان می دهد که توسعه دهندگان زیر این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اپلیکیشن های کودکانه ای مانند «Honey Quest» و «Beer Pong» در نگاه اول بسیار لطیف و جالب به نظر می رسند با این حال گزارش نیویورک تایمز نشان می دهد که توسعه دهندگان زیر این پوسته زیبا سرگرم جاسوسی از کاربران هستند.

بر اساس تحقیقات این نشریه آمریکایی بیش از 250 بازی از جمله برنامه های مناسب کودکان از نرم افزارهای شنود صدا برای رهگیری علایق کاربران در تماشای برنامه ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می کنند.

تحقیقات این روزنامه بر نسخه های اندروید متمرکز بوده اما برخی از این برنامه ها در اپ استور نیز ارائه شده اند.نرم افزار شنودنرم افزار شنود مذکور توسط استارتاپی به نام «آلفونسو» توسعه داده شده و از طریق میکروفون موبایل و تبلت سیگنال های صوتی را از برنامه ها دریافت می کند.

این داده ها سپس به اپلیکیشن «Shazam» منتقل می شوند که برنامه ها را از روی صدا شناسایی می کند. در ادامه کمپانی توسعه دهنده نرم افزار جاسوسی داده های به دست آمده را به کمپانی های تبلیغاتی مختلف می فروشد.

این برنامه ها حین نصب باید اجازه استفاده از میکروفون را از کاربر دریافت کنند، با این حال اغلب از متون مبهم و نامفهوم استفاده می کنند.shazam«اشیش چوردیا»، مدیرعامل کمپانی آلفونسو درباره استفاده اپلیکیشن ها از نرم افزار شنود این کمپانی می گوید:

کاربران با آگاهی کامل این اجازه را به برنامه می دهند و هر زمان که بخواهند می توانند از آن صرف نظر کنند.

با این حال یکی از متخصصان امنیت حریم خصوصی به نام «جاستین بروکمن» در گفتگو با نیویورک تایمز تاکید است که این اپلیکیشن ها از جملات مبهمی مانند «اجازه دسترسی به میکروفون به منظور تبلیغات» استفاده می کنند و کاربر با خواندن آن متوجه نمی شود که این برنامه تمام وقت سرگرم شنود است.

نیویورک تایمز در گزارش خود به حدود 250 بازی اشاره کرده اما آلفونسو تاکید می کند که این نرم افزار تقریبا در 1000 اپلیکیشن به کار رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    این خبرو گذاشتن تا ما رو بیارم به پیامرسان های ایرانی.?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی