ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان عکاسی در حالت پرتره به دیگر موبایل های اندرویدی غیرگوگلی می آید

سال گذشته که گوگل پیکسل ۲ را معرفی کرد جنجال خبری زیادی بر سر دوربین فوق العاده و البته تکنولوژی به خدمت گرفته شده در آن به راه افتاد که از آن جمله می توان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۵

سال گذشته که گوگل پیکسل ۲ را معرفی کرد جنجال خبری زیادی بر سر دوربین فوق العاده و البته تکنولوژی به خدمت گرفته شده در آن به راه افتاد که از آن جمله می توان به امکان عکاسی در حالت پرتره (بدون نیاز به دوربین ثانویه و صرفا با کمک برخی الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشینی) اشاره نمود که افکت پرطرفدار بوکه را ایجاد می کند.

البته باید اشاره کنیم که در آن زمان برخی شرکت های دیگر سازنده موبایل با استفاده از دوربین ثانویه در طراحی کلی محصولاتشان این قابلیت را به آنها اضافه کرده بودند اما گوگل موفق شده بود بدون آنکه به این راهکار متوسل شود چنین قابلیتی را نتنها برای دوربین اصلی که برای دوربین جلویی پرچمدار تازه اش به ارمغان بیاورد.

اما همچنان بسیاری از موبایل های اقتصادی و برخی پرچمداران اندرویدی بازار از این ویژگی بی بهره بودند که علت نیز عموما به محدودیت های سخت افزاری آنها باز می گشت. با این همه به لطف کار هوشمندانه ای که اخیرا توسط یکی از اعضای ارشد فوروم XDA به نام Arnova8G2 صورت گرفته بسیاری از موبایل های ۶۴ بیتی غیر گوگلی هم به زودی مد عکاسی پرتره را در اختیار کاربرانشان قرار خواهند داد.

امکان عکاسی در حالت پرتره
مد پرتره

این عضو فوروم مطرح توسعه نرم افزاری اخیرا امکان اجرای اپلیکیشنی به نام Charles_I's Camera NX 7.3  را روی برخی دستگاه های غیرگوگلی فراهم نموده است. اپلیکیشن مذکور که در واقع امکان عکاسی در حالت پرتره را برای کاربران فراهم می آورد روی دستگاه هایی نظیر شیائومی Mi 5/5s، وان پلاس 3/3T، موتورولا G5s Plus و گلکسی نوت 8 سامسونگ قابل استفاده است و آنطور که وعده داده شده به زودی روی دیگر دستگاه های ۶۴ بیتی مبتنی بر اندروید ۸.۰ نیز قابل استفاده است و برای این منظور نیازی به روت کردن دستگاه ها نخواهد بود.

البته باید یادآور شویم که در برهه کنونی این اپ صرفا روی دوربین های پشتی تلفن های همراه اندرویدی کار می کند که خوشبختانه طبق وعده های توسعه دهندگان آن به زودی دوربین های جلویی این موبایل ها نیز از آن پشتیبانی خواهند کرد.

پیکسل ۲ گوگل در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شد و در مقایسه با نسل قبلی اش بهبودهای قابلی توجهی را به همراه داشت که از آن جمله می توان به همین مد پرتره اشاره نمود و به همین خاطر نمره ۹۸ را در رتبه بندی DxO Mark به خود اختصاص داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی