سازندگان PUBG به دنبال عرضه بازی روی «تمام پلتفرم ها» هستند

سازندگان PUBG به دنبال عرضه بازی روی «تمام پلتفرم ها» هستند

بازی PUBG به یکی از موفق ترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی تبدیل شده و به نظر می رسد که این روند در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه خواهد داشت. چانگ هان کیم، مدیر عامل PlayerUnknown's Battlegrounds، به انتشار این بازی روی همه پلتفرم ها امیدوار است. وی هدف دارد این فرانچایز پای خود را از یک بازی ویدیویی فراتر گذاشته و حتی شاهد ورودش به تلویزیون و سینما باشیم.

این بازی هم اکنون روی پی سی در دسترس بوده و میان کنسول های خانگی برای ایکس باکس وان موجود است. قرار است PUBG فعلاً به صورت انحصاری زمانی، تنها روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت در دسترس باشد. به گفته آقای کیم، بازی «برای مدتی» در انحصار باقی می ماند که از آن می توان انتشار نسخه پلی استیشن ۴ و سایر پلتفرم ها را در آینده نزدیک برداشت کرد.

چندی پیش، سرانجام ورژن نهایی نسخه پی سی PUBG منتشر شد، البته این موضوع برای نسخه ایکس باکس وان ایکس مصداق ندارد و بازی هنوز در برنامه Game Preview به سر می برد. جالب است بدانید همین ورژن ناتمام ایکس باکس وان بازی نیز مورد توجه تعداد زیادی از کاربران واقع شده، به طوری که PUBG در ۴۸ ساعت، موفق به فروش یک میلیون نسخه ای روی این پلتفرم شده است.

PUBG

کیم به این نکته اشاره می کند که از آن موقع، بازی فروش فوق العاده ای را تجربه کرده و فروش نسخه ایکس باکس وان، خیلی بهتر از انتظارات بوده. لازم به ذکر است که چندی پیش خبر رسیدن بازی به رکورد ۳ میلیون کاربر همزمان در استیم منتشر شد.

آقای کیم یکی از دلایل اصلی منتشر نشدن این بازی روی پلی استیشن ۴ را (به غیر از این موضوع که PUBG در حال حاضر، در انحصار زمانی ایکس باکس وان است) عدم پشتیبانی این کنسول از عرضه بازی ها به صورت Early access دانست. برای مثال بازی ARK: Survival Evolved هم با مشکل مشابهی مواجه بود و ابتدا به ایکس باکس وان آمد.

حالت «دسترسی زودهنگام» روی پلتفرم هایی همچون ایکس باکس وان و استیم، محدودیتی ندارد اما پلی استیشن درباره کیفیت بازی ها بسیار سخت گیر است. آقای کیم به این نکته اشاره می کند که تیم توسعه بازی هنوز در حال آشنایی با ساخت بازی روی کنسول ها هستند و بعد از تکمیل نسخه ایکس باکس وان، سراغ سایر پلتفرم ها نیز خواهند رفت.

او در مورد ورود این فرانچایز به سایر بخش های سرگرمی مانند ورزش های الکترونیک، سینما، سریال تلویزیونی، انیمیشن و بخش های دیگر امیدوار بوده و تا کنون تماس هایی مبنی بر این موضوع از تهیه کنندگان در هالیوود و نت‌فیلیکس دریافت کرده است.

او می گوید:«ما امیدواریم تا فرهنگی را بر اساس بازی ویدیویی ایجاد کرده و رهبری آن را برعهده بگیریم.» نظر شما چیست، آیا این بازی می تواند در سایر بخش های سرگرمی دیجیتال نیز موفق عمل کند؟

نظرات ۰
وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

Digiato

رمزتان را گم کرده‌اید؟

Digiato