ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نوستالژی دوران کودکی؛ 10 خودرو محبوب دهه 90 میلادی

دهه 90 میلادی، عصر درخشش خودرو های اسپرت آنالوگ بود و خودرو های آن زمان لذت رانندگی بالایی داشتند. با گذشت سال ها این اتومبیل ها همانند مرواریدهای نهفته در صدف، نگاه شکارچیان و مجموعه ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۱۵ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

دهه 90 میلادی، عصر درخشش خودرو های اسپرت آنالوگ بود و خودرو های آن زمان لذت رانندگی بالایی داشتند. با گذشت سال ها این اتومبیل ها همانند مرواریدهای نهفته در صدف، نگاه شکارچیان و مجموعه داران خودرو را به سوی خود جلب کرده و می کنند.

علتش نیز واضح است، این خودرو ها تجربه خالصی از رانندگی در اختیارتان می گذارند که خودروهای مدرن امروزی از ارائه آن عاجزند. از طرف دیگر این خودروها تا حدی مدرن هستند و به همین ترتیب به مقدار کافی ایمنی سرنشینان خود را تامین می کنند.

در ادامه به معرفی 10 خودروی دوست داستنی در دهه 90 میلادی خوهیم پرداخت:

آکورا NSX

هر چقدر هم که نسل جدید NSX جذاب و مدرن باشد، مدل اصلی این خودرو حال و هوایی دیگر دارد. اتومبیلی موتور وسط با وزن بسیار کم که در ترکیب با قابل اعتماد بودن برند هوندا، همگی سبب شدند تا NSX همواره یکی از خاطره انگیز ترین خودروهای دهه 90 مدل های لقب بگیرد.نمونه های دارای کارکرد پایین نسل اول NSX، امروزه در حدود 80 هزار دلار در بازار قیمت گذاری می شوند.

شورولت کوروت ZR-1

با اینکه نسل C4 خانواده کوروت فاقد ویژگی های منحصر به فرد لازم برای مجذوب کردن خریداران و هواداران بود، نسخه بالا رده ZR-1 آن به عنوان خودرویی با پتانسیل کلکسیونی شدن شناخته می شود.

علت این امر پیشرانه کمیاب و افسانه ای LT5 آن بوده که قادر به تولید 405 اسب بخار و 522 نیوتن بر متر گشتاور است. قیمت مدل های دست دوم این خودرو با کاکرد مناسب در حدود 30 تا 40 هزار دلار است.

نیسان 300ZX

قیمت گذاری روی مدل های این نیسان که خوب نگهداری شده باشند به طرز عجیبی زیاد است. برای مثال، یک نمونه فروشی با کارکردی در حدود تنها 580 مایل تقریبا 90 هزار دلار قیمت دارد. ظاهر جذاب و تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در 300ZX آن را به یکی از دردانه های هر کلکسیونری بدل می کند.

تویوتا سوپرا MK IV

همچنان که در انتظار رونمایی از نسل جدید سوپرا هستیم، بد نیست یادی هم از نسل اول آن کنیم. پیشرانه خطی شش سیلندر سوپرا، در کنار ظاهر زیبا و مناسب، آن را به افسانه ای ماندگار در صنعت خودروسازی بدل کرد.

سوپرا تا ابد جزئی از تاریخ درخشان تویوتا و خودروسازی ژاپن باقی خواهد ماند. قیمت انواع کم کارکرد سوپرا با موتور توربو به راحتی مرز 100 دلار را هم رد می کند.

نسل چهارم موستانگ

از محبوب ترین نسل های موستانگ، می توان به نسل چهارم آن، معروف به موستانگ Foxbody اشاره کرد. محبوبیت بالای این نسل سبب شد تا عمر آن در خط تولید به 15 سال برسد و سرانجام در 1994 میلادی با مدل جدیدتر جایگزین شود.

موتور V8 با حجم 5 لیتر، ظاهر خاص جعبه ای شکل و فرم فست بک این نسل از اسب سرکش فورد، آن را به گزینه ای همواره جذاب برای علاقه مندان به خودروهای ماسل آمریکایی مبدل کرده. مدل های فوق العاده تمیز این خودرو با کارکردی نزدیک به 1000 مایل در حدود 77 هزار دلار قیمت دارند.

داج وایپر

نسل اول داج وایپر خودروی کانسپتی بود که داج تصمیم به تولید آن گرفت. عدم بهره مندی این خودرو از سیستم کنترل کشش و اگزوزهای کناری و سقفی واقعی در نسل نخست، به لطف پیشرانه 8 لیتری 10 سیلندرش جبران می شد.

با توجه به توقف تولید این افعی آمریکایی رفته رفته قیمت نمونه های سالم آن افزایش قابل توجهی را تجربه خواهند کرد؛ حتی هم اکنون قیمت برخی مدل های تولید 1992 به بالای 200 هزار دلار هم می رسد.

مزدا MX-5 میاتا

اگر قرار به تهیه لیستی از بهترین خودرو های دهه 90 میلادی باشد، قطعا جای ندادن میاتا در بین موارد منتخب گناهی نابخشودنی است. تقریبا تمام اعضای سایت roadandtrack عاشق این خودرو اند؛ علاقه ای که از روی منطق شکل گرفته است.

ظاهر جذاب، قیمت کم، قابل اعتماد بودن و از همه مهم تر ایجاد تجربه رانندگی فوق العاده لذت بخش، موجبات محبوبیت زیاد این خودرو را فراهم کرده اند.

فراری F355

بسیاری پیشرانه 3.5 لیتری 8 سیلندر F355 را از بهترین نمونه های تاریخ می دانند. نعره های پیشرانه F355 طوری در مغز شنونده نفوذ می کنند که پاک شدنشان از خاطر فرد امری غیر ممکن می شود.

خوب است خاطر نشان کنم که جعبه دنده دستی این فراری جذاب، لذت رانندگی با آن را دو چندان می کند. با پرداخت رقم 117 هزار دلار می توان صاحب یک دستگاه F355 با کارکرد استثنایی 4000 مایلی شد.

نیسان اسکای لاین GT-R

نیسان GT-R طبق معمول نیاز به معرفی ندارد. گودزیلایی از کشور آفتاب تابان که در هر نسلی شگفتی آفرین بود و بازده و عملکرد بسیار خوبی نسبت به قیمتش از خود بروز می دهد. نسل بعدی این خودرو با کد R36 به گفته نیسان عملکردی در سطح هایپرکارها خواهد داشت.

مک لارن F1

حتی اگر قسمت دهه 90 میلادی را از تیتر این مطلب فاکتور بگیریم، مک لارن F1 باز هم در جای خود باقی می ماند. F1 قطعا یکی از بهترین خودروهای تولید شده تاریخ بوده و این جایگاه را مدیون پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی تولید شده توسط BMW و جایگاه خاص راننده در وسط کابین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Gimli
    Gimli | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    تو ایران که اون موقع واردات خودرو زیاد نبود هیچکدومش به طور عمده وارد نشدن یا اصلا وارد نشدن و ایرانیا نتوستن سواریشونو تجربه کنن.
    تازه اگه پولشونو داشتیم . . .

  • | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    مزدا آر ایکس 7 کوووووووو پس؟

  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    یادش بخیر با کارت این ماشینا ورق بازی میکردیم تو کوچه و خیابون...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی