ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی آنلاین دینگ
تکنولوژی

تاکسی آنلاین دینگ معرفی شد؛ به دنبال تکامل سرویس های حمل و نقل اینترنتی

سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو آنلاین چند سالی است که در بین عموم جامعه جای خودشان را باز کردند. این مدل از کسب و کار در مدت کوتاهی بسیاری از جوانان کشور را به فکر راه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو آنلاین چند سالی است که در بین عموم جامعه جای خودشان را باز کردند. این مدل از کسب و کار در مدت کوتاهی بسیاری از جوانان کشور را به فکر راه انداختن سامانه‌های مشابه انداخته‌ است‏؛ البته اکثر آنها شکست خورده و تعداد انگشت شماری توانستند به برندهای مهم این عرصه تبدیل شوند. با وجود شرکت‌های محبوب و فعال در سطح کشور شاید کمی عجیب به نظر برسد که شرکتی تازه‌وارد قدم به این راه بگذارد ولی عوامل اپلیکیشن تاکسی آنلاین «دینگ» اعتقاد دیگری دارند و به تازگی از برنامه خود به صورت رسمی رونمایی کردند.

مراسم رونمایی از اپلیکیشن درخواست خودرو دینگ در هتل اسپیناس پالاس با حضور عوامل و دست اندرکاران این برنامه و چند نفراز ورزشکاران و هنرپیشگان کشور برگزار شد. در این رویداد برای اولین بار دینگ به صورت رسمی معرفی و کارکردهای آن توسط مدیرعامل شرکت تشریح شد.

دینگ سه سرویس در اختیار، زمان‌بندی و اشتراک خودرو را در کنار سرویس‌های متداول خود معرفی کرده است

«امیرمظفر منشوریان»، مدیرعامل دینگ معتقد است که این سامانه «حساب همه چیز را کرده و به تمام مسائل پیرامون حوزه تاکسی آنلاین فکر کرده است.» او دینگ را کامل کننده نواقص و مشکلات فعلی تاکسی‌های آنلاین می‌داند و خبر از پر کردن حفره‌ها و ایرادات بعضاَ آزاردهنده این برنامه‌ها می‌دهد:

«دینگ قصد ارائه سرویس‌های جدیدی را در کنار سرویس‌های رایج این روزها دارد، در حقیقت جدا از مواردی چون تاکسی لوکس، عادی و بانوان ما چند گزینه جدید را وارد این حوزه کردیم که فقدان آنها را کاملا حس می‌کردیم. سرویس دُنگی که به نوعی همان اشتراک تاکسی آنلاین به حساب می رود (Carpooling) و سرویس «دینگ در اختیار» که اتومبیل و راننده با احتساب هزینه هر ساعت و نه مسافت در اختیار فرد قرار خواهد گرفت و همچنین امکان انتخاب زمان بندی در طول شبانه‌روز برای گرفتن تاکسی آنلاین از جمله این موارد نو خواهد بود.»

تاکسی آنلاین دینگ

قرار است تا هزینه استهلاک خودروها به رانندگان نیز پرداخت شود

در سامانه دینگ برای رانندگان نام «میزبان» انتخاب شده و به گفته مدیرعامل این شرکت، احترام دوچندان و حق و حقوق آنها به طور کامل رعایت می‌شود، منشوریان خبر از پرداخت هزینه استهلاک خودرو (مواردی چون هزینه تعویض دینام، تسمه موتور، روغن موتور و لاستیک و...) در صورت رسیدن به سقفی خاص به رانندگان این سامانه می‌دهد و روی حمایت از آنها تاکید ویژه‌ای می‌کند.

مسئولان دینگ ادعا می‌کنند برای پر کردن حفره‌های سرویس‌های تاکسی آنلاین پا پیش گذاشته‌اند

مدیرعامل این سامانه هوشمند درخواست خودرو در گفتگوی خود با دیجیاتو از عمر یک ساله این شرکت می‌گوید که با تحقیقات، پژوهش آماری و تفکر همراه بوده و در آبان امسال به مرحله آزمایشی خود رسیده است. منشوریان باور دارد در طول هفته آینده تهران موج جدیدی از ورود خودروهای دینگ به بازار را تجربه خواهد کرد:

«اولویت ما در حال حاضر فعلا کلانشهر تهران است ولی به زودی وارد شهرهای دیگر کشور هم خواهیم شد. ما نزدیک به شش ماه از کاربران نظرسنجی و سوال کردیم و با علم داشتن رقبای قدرتمند شروع به فعالیت کردیم، شکست‌های بسیاری در این حوزه داشتیم ولی دینگ به سرنوشت آنها دچار نخواهد شد چرا که با فکر و با قدرت و سرمایه کافی پا پیش گذاشته‌ایم.»

تاکسی آنلاین دینگ

او همچنین درباره کیف پول اعتباری دینگ و نحوه دریافت خدمات تخفیفی و... تازه‌ای که آنها در سیستم خود برای کاربران فراهم کردند این‌گونه توضیح می‌دهد:

«در بخش تخفیف‌ها ما با فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی قرار داد داریم که کاربر در صورت استفاده و مراجعه به آنها، بعد از خرید خود و پرداخت تمام و کمال فاکتور خود، درصدی از هزینه فاکتورش را به عنوان اعتبار کیف پول دینگ جایزه خواهد گرفت. در کنار این موضوع با معرفی هر مسافر به سرویس، مادامی که آن شخص از سرویس استفاده کند به ازای هر سفر او درصدی به عنوان جایزه به حساب کاربری شما اعطا خواهد شد»

با خرید از برخی فروشگاه‌های طرف قرارداد با دینگ کاربران می‌توااند از تخفیف در سفرها استفاده کنند

منشوریان در گفتگو با دیجیاتو درباره ماهیت دولتی یا خصوصی و مقدار سرمایه این شرکت فعلا اظهار نظری نمی‌کند و اخبار دقیق‌تر را در این زمینه به روزهای آتی موکول می‌کند. او در ادامه بازهم به نقش و اهمیت رانندگان تاکید می‌کند و از اقدامات خودشان برای حل مشکلات آنها می‌گوید:

«به عنوان مثال برای حل مشکل بیمه این عزیزان تیمی را متشکل از حقوقدان و کارشناسان بیمه و مالیاتی تشکیل دادیم که به مدت چندین ماه پیرامون تحقق این امر تحقیق کنند. اما متاسفانه قوانین ناقص استارتاپ‌ها در کشور و عدم آشنایی برخی مسئولین با این حوزه مشکلات و موانع زیادی را تراشیده که فعلا این کار را نشدنی می‌سازد اما تلاشمان این است که در اولین فرصت پیشرو این حرکت در کشور باشیم.»

تاکسی آنلاین دینگ
هادی ساعی و تعداد دیگری از ورشکاران نام آور و مدال آور المپیک کشورمان نیز در مراسم حضور داشتند

سرویس دنگی تا قبل از نوروز شروع به کار خواهد کرد

مدیرعامل دینگ خبر از فعالیت سرویس دُنگی تا قبل از آغاز سال جدید می‌دهد و درباره امکان شکست و یا اقبال آن نظر خود را اینگونه بیان می‌کند:

«سرویس‌های اشتراک تاکسی زیادی تا کنون به بازار آمده که شکست خورده‌اند، علت شکست این سرویس‌ها استفاده از الگوریتم نادرست و غلط است. ما تقریبا به طور قطع به یک سیستم و الگوریتم جدید و صحیح درباره این موضوع رسیده‌ایم و همچنین سعی در فرهنگسازی موضوع درخواست خودرو به صورت اشتراکی خواهیم داشت تا این کار بین مردم جا بیفتد. سرویس‌های اینچنین یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل آلودگی هوای کلانشهرهاست که متاسفانه در کشور ما تا کنون به درستی اجرا نشده است»

وی همچنین به تعبیر خودش از عدم اعمال محدودیت و قدرت‌طلبی اپلیکیشن دینگ برای رانندگان خبر می‌دهد: «ما مثل برخی شرکت‌ها هیچ‌گونه محدودیتی برای فعالیت رانندگانمان به طور صرف در سامانه خودمان نخواهیم داشت.» او از پنل‌های مخصوص شرکت‌ها در دینگ نیز صحبت به میان می‌آورد که قابلیت درخواست چندین خودرو همزمان با هم و ویژگی‌های دیگری را نیز داراست.

تاکسی آنلاین دینگ
دینگ در کنار معرفی سرویس‌های جدید خود، مارکتینگ متفاوتی را نسبت به رقبای خود اتخاذ کرده و از چهره‌های مطرح و مردمی نیز برای تبلیغات خود استفاده می‌کند

تاکسی آنلاین دینگ کمی دیر به این عرصه وارد شده و رقبای داخلی قدر مثل اسنپ و تپ‌سی و حتی شرکت‌های بین‌المللی فعال در ایران مثل ماکسیم را پیش روی خود دارد. استفاده از تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ (استفاده از چهره‌های شاخص و محبوب در تبلیغات خود) برای اولین بار است که در این سرویس‌ها دیده می‌شود و دینگ برای معرفی خود جدا از عواملی چون حمایت رانندگان و همکاری با شرکت‌های مختلف برای ارائه تخفیف و... از این مورد هم استفاده کرده است. برخی از گزینه‌های نسبتا جدید دینگ مثل دٌنگی و زمان بندی پیش‌تر توسط اسنپ و یا ماکسیم فعال یا معرفی شده‌اند و باید دید که دینگ می‌تواند زودتر گوی این سرویس‌ها را از آن خود کند یا خیر.

سامانه هوشمند دینگ برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS عرضه شده و به گفته دست‌اندرکاران آن به زودی شاهد حضور ملموس‌تر ناوگان رانندگان آن در سطح خیابان‌های پایتخت خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Navid Saidi
    Navid Saidi | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    من دانلود کردمش. ظاهر رابط کاربری اصلا خوب نیست. نقشه خیلی دیر بار گزاری میشه و کلا برنامه کند هستش. نرخ کرایه هاشم مقایسه کردم حدود 15 تا 20 درصد گرونتر از اسنپ بود. تنها قابلیت خوبش به نظرم همین رزرو کردن ماشین برای یه ساعت خاص هستش.
    در مجموع با این اوضاعی که این برنامه داره حتی اگه هم زمان با اسنپ هم راه می افتاد نمی تونست باهاش رقابت کنه چه برسه به الان.

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    اين چه اسمیه آخه! سایتُ ببین!! dinnng
    یه ده پونزده تا دیگه ًn میذاشت :/

  • Dexter Morgan
    Dexter Morgan | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    هر ایرانی یک تاکسی آنلاین

    • SM
      SM | ۱۹ دی ۱۳۹۶

      اتفاقا خوبه که بیشتر بشن رقابت بیشتر میشه هم راننده سود میکنه هم مسافر بخاطر رقابت

  • karo
    karo | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    اسنپ روزی حدود 3 میلیارد تومان درامد تو تهران داره که هر سال میشه بالای 1000 میلیارد تومان، الان ارزش برند اسنپ از دیجیکالا بیشتر شده و سود آوریش ، این حجم سود همه رو وسوسه می کنه واردش بشن

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۹ دی ۱۳۹۶

      البته اصلا این رقمی که می فرمایین نیست ولی رقم بالایی هست درآمدشون در طول روز.

    • SM
      SM | ۱۹ دی ۱۳۹۶

      نه عزیز از این خبرا نیست، حدود 100000 عضو فعال داره که اگه اینا هر کدومشون هر روز 5 تا سفر هم انجام بدن که محاله کشش این حجم رو نداره تهران یا شهرهای دیگه میشه 4 میلیارد تازه کل هزینه ای که پرداخت میشه اینم باید تقسیم بر 5 بشه میشه نهایتا فکر کنم 200....300 میلیون قابل هضم تره، واینکه راننده بدبخت زحمتشو میکشه اسنپ با این نرخ های مسخره اش پولشو به جیب میزنه

  • کامیاب
    کامیاب | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    منم میخوام یکی بزنم به جیرینگ :)))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی